Razem z WiWi robimy „test Google”. Sprawdzamy dlaczego warto mieć responsywną stronę

wiwi

Wszystko wskazuje na to, że Polacy przechodzą właśnie mobilną rewolucję. Jak wskazuje Agencja interaktywna WiWi.pl, według raportu „Digital, Social & Mobile in 2015”, 15,9 mln Polaków korzystało w 2015 z urządzeń mobilnych – smartfonów, tabletów i laptopów.

Artykuł partnerski

Z Internetu w telefonach komórkowych korzysta obecnie ponad 45% Polaków, a 9,2 milionów osób korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych przez smartfona.

wiwi

W obliczu twardych danych oczywiste jest to, że strony internetowe powinny być dopasowane do wymagań urządzeń mobilnych. Strony responsywne (RWD) to technologia, która pozwala obecnie na dużo tańsze, łatwiejsze i optymalne budowanie serwisów. Czym są strony RWD? To witryny, które automatycznie dopasowują czcionkę, menu, kategorię i inne elementy wizualne i klikane do rozdzielczości urządzeń, na których są przeglądane. Jeśli posiadasz sklep internetowy zbudowany w oparciu o Responsive Web Design, umożliwiasz klientowi komfortowe przeglądanie produktów. Zamiast kilkunastu kliknięć i niedopasowanej nawigacji oferujesz minimum klikania przy znakomitej czytelności strony. A to tylko niektóre z funkcji.

Strony mobilne korzystne dla e-commerce

Strony responsywne oferują wiele korzyści właścicielom serwisów komercyjnych i branży e-commerce. Użytkownik chętniej przebywa na stronie RWD, chętniej przegląda zawartość, ofertę produktów, a ostatecznie chętniej wchodzi na ścieżkę zakupu i realizuje go. Co ważne, wśród użytkowników internetu powszechny jest multiscreening – rozpoczynanie procesu zakupowego na przykład w kawiarni na smartfonie, a kończenie go na laptopie czy tablecie w domu. Strony responsywne pozwalają na jedną wersję sklepu czy serwisu, która niezależnie od urządzenia zapewnia przyjemne i łatwe użytkowanie.

wiwi wiwi

Technologia RWD to krok w przyszłość – nieważne, czy za rok Apple przedstawi światu iPhone’a 7s, a Google wyda kolejną aktualizację systemu Android. Strony RWD pozwalają na wprowadzanie zmian i aktualizacji bez konieczności budowania serwisu od nowa. Inwestycja w stronę responsywną jest inwestycją jednorazową o długofalowych korzyściach – w przeciwieństwie do metody tworzenia kilku odrębnych wersji serwisu na smartfony i komputery stacjonarne.

wiwi

Technologia RWD przyjazna dla Google

Według badań Gemius w czerwcu 2016 roku Google miało ponad 97% polskiego rynku wyszukiwarek. Z serwisów Google korzystają 24 mln polskich internautów, w tym ponad 17 mln za pomocą urządzeń mobilnych. Obecność polskiej firmy w Google jest więc obowiązkową strategią biznesową, a serwisy zbudowane w oparciu o technologię RWD, takie jakie tworzy Agencja interaktywna WiWi, zostały oficjalne uznane za przyjazne dla Google: [https://webmasters.googleblog.com/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html]. Oznacza to, że strony responsywne są lepiej oceniane przez tę największą wyszukiwarkę na świecie i wskakują wyżej w wynikach wyszukiwania, a ponadto mają niższy współczynnik odrzuceń niż strony niewykorzystujące tej technologii, ponieważ poirytowani użytkownicy nie spędzają dłużej niż kilkanaście sekund na stronach na których ciężko jest się poruszać na telefonie.

wiwi

Sklepy responsywne podstawą dla e-commerce

Technologia RWD umożliwia zastosowanie wielu fantastycznych funkcji na urządzeniach mobilnych. Klient sklepu wykonanego w technologii RWD może szybko połączyć się ze sklepem klikając w nr telefonu. Łatwiejsza nawigacja, która intuicyjnie podąża za ruchami palców, zapewnia komfortowe zwiedzanie strony. Dodatkowe korzyści to dobry PR dla przedsiębiorstwa – firmy posiadające strony responsywne są postrzegane jako nowoczesne i profesjonalne. Warto zwrócić uwagę na działania Agencji interaktywnej WiWi, która z powodzeniem projektuje strony i sklepy responsywne oraz popularyzuje je wśród podlaskich przedsiębiorców.

Bez wątpienia inwestycja w strony RWD to bycie dwa kroki przed konkurencją – ta nowoczesna technologia dopiero poznawana jest w Polsce i na Podlasiu, dzięki czemu wdrożenie jej zaowocuje szybszym podniesieniem pozycji sklepu zarówno w Google, jak i w oczach użytkowników. Warto poinformować swoich stałych klientów o tym, że sklep wykorzystuje technologię RWD i zachęcić ich do przeglądania sklepu na urządzeniach mobilnych.

Sprawdź czy Twoja strona zaliczy test Google

Gigant z Mountain View przygotował aplikację, która dokonuje analizy strony internetowej i potwierdza bądź nie, przystosowanie strony do urządzeń mobilnych. Link do mobile testu znajdziecie pod adresem https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=PL

W przypadku niedostosowania strony internetowej do urządzeń mobilnych, aplikacja wskazuje jakie błędy odnalazła na stronie są to m. in. za małe czcionki, treść szersza niż ekran czy linki osadzone zbyt blisko siebie. Jeżeli Twoja strona nie zdała testu Google, nie martw się, szybko da się to poprawić, wejdź na stronę http://wiwi.pl i zamów swoją nową stronę internetowaą dostosowaną do wszystkich urządzeń mobilnych.

A tak wygląda prawidłowo wykonana, responsywna strona internetowa.

Responsywana strona internetowa, wiwi.pl

logoAgencja Interaktywna WiWi
Sienkiewicza 1/1 lok.102
15-092 Białystok
tel: (85)3070122
wiwi.pl
facebook.com/AgencjaWiWi/

Komentarze