Branża materiałów budowlanych – nowoczesne sposoby pozyskiwania klienta

Internet otwiera przed przedsiębiorcami z branży budowlanej nowe możliwości zainteresowania potencjalnych klientów swoją ofertą. Dzisiaj zamiast czytać katalogi sklepu, można w sieci obejrzeć film lub zdjęcia i przejrzeć komentarze i opinie dotyczące dowolnego produktu. Przemyślana strategia marketingowa w Internecie i właściwa cyfrowa tożsamość firmy to czynniki kształtujące skuteczność sprzedaży w dzisiejszych czasach.

Przeczytać czy obejrzeć ofertę? Nowoczesne formy przekazu

Nowoczesne środki przekazu stopniowo wypierają tradycyjne formy docierania do klienta. Co dziś robi klient, gdy potrzebuje materiałów budowlanych? Najczęściej otwiera przeglądarkę internetową, by wyszukać najlepszą ofertę. Jeśli znajdzie informacje o Twojej działalności, możliwe, że właśnie udało Ci się zarobić.

Obecnie największą popularnością wśród cieszą się wszelkiego rodzaju treści audiowizualne i portale społecznościowe. Najlepiej, abyś jak najszybciej zaczął je wykorzystywać jako nośnik informacji o swojej firmie, produktach i usługach oraz jako kanał do kontaktu z klientami.

Biznes można (i należy) promować w takich miejscach jak:

  • YouTube – serwis video, który zapewnia wygodę i skuteczność w promowaniu firmy. Dzięki audiowizualnej formie prezentacji klient ma możliwość zapoznania się z firmą, produktem czy usługą w sposób multimedialny;
  • Facebook – portal społecznościowy oferujący przedsiębiorcom zaawansowany system reklamy. Dodatkowo internauci na firmowym fanpage’u mogą łatwo komunikować się z marką, nawiązywać trwalsze relacje, wyrażać swoje oczekiwania i potrzeby.

Współcześnie żaden biznes nie przetrwa bez Internetu, będącego głównym źródłem informacji dla klientów. Sklepy posiadające w ofercie materiały budowlane szczególnie potrzebują wsparcia w postaci nowoczesnych środków przekazu. Wespół z tradycyjnymi metodami pozyskiwania klienta, pozwoli to na wyróżnienie się z ofertą i zdobycie nowych klientów. Gdy zrozumiesz wartość komunikacji, kupujący pojawiają się sami.

Skuteczna komunikacja firmy z klientami

Skuteczna komunikacja jest podstawą handlu. Nie wystarczy jednak tylko jedna droga dotarcia do klienta, ponieważ nawyki kupujących szybko się zmieniają. Ma to związek z rozwojem technologii i ewolucją reklamy. Są dwa podstawowe sposoby komunikacji z potencjalnym klientem:

  • bezpośredni, twarzą w twarz – najszybszy sposób pozyskania klienta to przekonanie go do naszej firmy osobiście. Jeśli będzie zadowolony z usług, prawdopodobnie wróci do nas ponownie lub zarekomenduje znajomym;
  • pośrednio, za pomocą różnych mediów – lojalność konsumentów buduje się w ten sposób wolniej, ale na większą skalę niż w pierwszym przypadku.

Często niedocenianą przez wielu przedsiębiorców formą komunikacji z klientem są fora internetowe. To tam najczęściej internauci szukają informacji o polecanych produktach i sprzedających je sklepach.

Strona internetowa zamiast katalogu

Posiadanie własnej strony internetowej to standard w każdym biznesie. Zwłaszcza w handlu jest to bezwzględna konieczność. Twoje własne www powinno spełniać następujące wymogi, abyś został zapamiętany przez klienta:

  • funkcjonalność,
  • atrakcyjny wygląd,
  • dobre pozycjonowanie.

Skutecznym rozwiązaniem jest również założenie sklepu internetowego, jak w przypadku firmy Pakiet Budowlany, specjalizującej się właśnie w sprzedaży materiałów budowlanych. Ich e-sklep oferuje te same produkty, co w sprzedaży stacjonarnej, natomiast każdy artykuł opatrzony jest szczegółowym opisem. Przyspiesza to i pomaga podjąć decyzję o zakupie, ponieważ wszystkie niezbędne informacje są dostępne tu i teraz.

Wirtualny klient jest równie wartościowy jak ten, który osobiście odwiedzi Twój sklep. Jeśli zrobisz dobre wrażenie w internecie, to znaczy że już odniosłeś sukces. Wystarczy dalej odrobina kreatywności i samozaparcia, by sukces ten przekuć na twardą walutę, ciesząc się z rosnących słupków sprzedażowych i zaufania klientów.

artykuł partnerski

Komentarze