Jak najlepiej wspierać sprzedaż?

Businessman pressing an Customer concept button.

Nawet najlepsza oferta wymaga czasem wsparcia sprzedażowego. Różnego rodzaju akcje promocyjne, konkursy, loterie czy programy lojalnościowe cieszą się coraz większym powodzeniem. Każde rozwiązanie ma swoje mocne i słabsze punkty, a wybór tego optymalnego zależy głównie od celu, jaki chcemy osiągnąć.

Rozkręcamy sprzedaż

Dużą popularnością wśród klientów cieszą się promocje i konkursy. Możliwość kupienia produktu w dobrej cenie bądź wygrania atrakcyjnej nagrody zawsze zwiększa sprzedaż. Najczęściej jest to jednak efekt krótkotrwały, a wysokość sprzedaży po zakończeniu akcji wraca do poprzedniego poziomu. Tego typu rozwiązania są dobrym pomysłem podczas wprowadzania na rynek nowego produktu. Wówczas warto zainwestować w akcje samplingowe, promocje przypółkowe, loterie i konkursy.

Konkursy konsumenckie i handlowe dość łatwo przygotować i przeprowadzić. Należy jednak pamiętać o odpowiednio skonstruowanym regulaminie, aby uniknąć kłopotliwych sytuacji. Oczywiście ważne są również nagrody i zadanie konkursowe, którego trudność powinna być odpowiednio proporcjonalna do wartości nagród. Z kolei loterie opierają się na przypadkowości i są bardziej skomplikowane pod względem prawnym, np. należy zgłosić rozpoczęcie i zakończenie loterii w urzędzie celnym, uzyskać zgodę na jej przeprowadzenie oraz przez cały okres jej trwania zapewnić nadzór osoby mającej stosowne świadectwo wydawane przez Ministerstwo Finansów. Loteria pozwala jednak na wyeliminowanie nieuczciwych uczestników konkursów, którzy próbują obchodzić regulaminy.

Budujemy świadomość marki

Obecnie większość marek zaznacza swoją obecność w mediach społecznościowych. Umiejętnie prowadzona komunikacja z klientami buduje wiarygodność i pozytywny wizerunek marki. Media społecznościowe pozwalają także na przeprowadzanie szybkich konkursów i akcji promocyjnych, które angażują użytkowników we wspólną zabawę i rywalizację. Ułatwiają również szybką komunikację z klientami, co także jest bardzo ważnym aspektem wzmacniania sprzedaży – użytkownicy liczą na szybką odpowiedź na swoje pytania i rozwianie wątpliwości, a media społecznościowe niewątpliwie są do tego dobrym narzędziem.

Programy lojalnościowe

To sposób na zbudowanie długotrwałych relacji zarówno na linii klient – marka, jak i na linii marka –kontrahenci i partnerzy biznesowi. Program lojalnościowy może polegać na zbieraniu punktów i wymienianiu ich na nagrody, premiować większe zakupy kuponami zniżkowymi lub oferować dodatkowe promocje i rabaty. Może też łączyć te wszystkie elementy. W przypadku wdrażania takiego programu lojalnościowego warto skorzystać z doświadczenia Sodexo, które oferuje programy skonstruowane na podstawie indywidualnych potrzeb i celów (więcej informacji tutaj: http://sodexolojalnosc.pl/baza-wiedzy/czym-jest-wsparcie-sprzedazy). Sodexo bierze na siebie również wszelkie formalności, co pozwala cieszyć się zwiększonymi zyskami i rosnącym zaufaniem klientów.

Właściwa komunikacja

Każda akcja mająca na celu wsparcie sprzedaży wymaga odpowiedniej komunikacji. Czy to promocja, konkurs, czy program lojalnościowy – każdą taką akcję należy odpowiednio przedstawić wszystkim użytkownikom. Pomocne są wspomniane już wcześniej media społecznościowe, ale warto również wysyłać newsletter. Tutaj bardzo ważne jest zachowanie umiaru w liczbie wysyłanych wiadomości. Jeśli klienci będą je otrzymywać na swoją skrzynkę pocztową zbyt często, możemy osiągnąć efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego i zamiast zyskać nowych klientów, stracimy obecnych. Spamowanie nie jest mile widziane w wirtualnym świecie.

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że wspieranie sprzedaży jest bardzo ważne. Wszelkiego rodzaju działania trzeba jednak odpowiednio zaplanować i wdrożyć, nie warto polegać na przypadku. Tylko wtedy będziemy mogli cieszyć się z ich właściwych efektów.

Artykuł sponsorowany


Komentarze