Podlaskie produkty mleczne okazują się prawdziwym przebojem

Maślanka Mrągowska naturalna to szlagier FMCG w kategorii Napoje Mleczne, a Mleko UHT Łaciate 2% jest ponownie Hitem Handlu. Poniżej szerzej opisujemy te produkty.

Największe uznanie branżowego jury oraz handlowców – detalistów zyskała wśród mlecznych napojów Maślanka Mrągowska naturalna od SM Mlekpol z Grajewa. Z kolei Mleko UHT Łaciate 2,0% 1 l zostało wyróżnione prestiżowym tytułem Hit Handlu 2018 jako najlepiej sprzedający się produkt w kategorii Mleko UHT.

To ważne wyróżnienia. W przypadku wyboru Przeboju FMCG jury złożone z ekspertów branży oceniało zgłaszane produkty począwszy od jakości, bezpieczeństwa i funkcjonalności opakowania po cenę, wsparcie marketingowe i dostępność na rynku. W drugim etapie głosy oddawali handlowcy – detaliści, osoby, które wiedzą najlepiej, co lubią konsumenci. Wśród napojów mlecznych zwyciężyła nasza Maślanka Mrągowska naturalna, która w pełni zasługuje na miano przeboju. Jeśli chodzi o Hit Handlu, tu także zagłosowali detaliści i już trzeci rok z rzędu wskazali Łaciate UHT 2% jako najlepiej sprzedające się mleko, w ich sklepach – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM Mlekpol w Grajewie.

Organizatorem plebiscytu Przeboje FMCG 2018 było wydawnictwo Media Direct, wydawca „Magazynu Życie Handlowe”. Plebiscyt Hit Handlu realizowany jest nieprzerwanie od 17 lat przez wydawcę miesięcznika „Handel”. Sondę dotyczącą sprzedaży od początku kwietnia 2017 do końca marca 2018 roku przeprowadzono na próbie losowo wybranych 1000 detalistów z całej Polski – w kwietniu 2018 roku. Partnerem konkursu Hit Handlu jest CMR.

O marce Maślanka Mrągowska

Maślanka Mrągowska istnieje od 1997 roku. To tradycyjny, polski orzeźwiający napój mleczny o lekko kwaskowym smaku. Maślanka jest bogata w białka i sole mineralne. Znajdziemy w niej nie tylko wapń, lecz także białka, sole mineralne i bogactwo witamin z grupy B. Maślanka zawiera tylko 1,5% tłuszczu. Jest lekkostrawna, dietetyczna i dlatego do codziennego menu chętnie włączają ją osoby pragnące zgubić kilka kilogramów.

Maślanka ułatwia trawienie i reguluje gospodarkę pokarmową. Jej walory sprawiają, że jest pełnowartościowym uzupełnieniem diety, a nawet rozwiązaniem wielu problemów cywilizacyjnych. Dotyczy to zwłaszcza nietolerancji składników mleka krowiego – laktozy i białka.

Maślanka Mrągowska, oprócz naturalnej, występuje również w wersjach smakowych. Jej skład uzupełniają owoce: brzoskwinia, truskawka, pieczone jabłka, owoce leśne. W wersji deserowej Stracciatella napój wzbogacono kawałkami aromatycznej czekolady. W 2016 r. paleta smaków Maślanki Mrągowski poszerzyła się o dwa nowe: cytryna oraz mango – kardamon. Połączeniepolskiego mleka i egzotycznych dodatków dało znakomite efekty.

Od wiosny 2017 r. Maślanka Mrągowska udoskonaliła skład. Wyeliminowano syrop glukozowo-fruktozowy. Słodycz Maślankom Mrągowskim oddają wyłącznie owoce i cukier.

Maślanka Mrągowska ma swoich lojalnych konsumentów. Bez jakiegokolwiek wsparcia komunikacyjnego stała się największą marką w tym segmencie mleczarstwa, w Polsce. Dopiero w 2013 r. przeprowadzona została pierwsza kampania reklamowa Maślanki Mrągowskiej. Spot promocyjny zaskakiwał. Jego bohaterami byli starsi panowie, którzy po wypiciu Maślanki Mrągowskiej odtańczyli widowiskowy breakdance. W ten niebanalny sposób producent Maślanki Mrągowskiej pokazał jej niezwykłe wartości prozdrowotne łamiąc stereotyp, że produkty mleczne szkodliwe są dla osób w wieku dojrzałym. Przekaz ten skierowany był nie tylko do osób starszych. Miał także zainteresować młodego konsumenta pokazując właściwości Maślanki Mrągowskiej, która pozwala zachować dobre zdrowie i znakomita formę na długie lata.

W 2017 r. Maślanka Mrągowska użyczyła swego wizerunku niezwykłej, wieloetapowej kampanii Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol „Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego”. Jej celem było przypomnienie konsumentom wartości świadomego, racjonalnego odżywiania i korzystania z dobrodziejstwa tradycyjnych, regionalnych wyrobów mleczarskich.

O marce Łaciate

Najbardziej rozpoznawana marka mleka w Polsce i najczęściej nagradzana wśród produktów mleczarskich. Łaciate powstało w 1995 r. i od razu zyskało uznanie konsumentów. Jest pierwszym mlekiem UHT w Polsce – do dziś wiedzie prym w tej kategorii.

Mleko Łaciate UHT można nabyć w innowacyjnym opakowaniu kartonowym typu EDGE. Dzięki procesowi technologicznemu oraz aseptycznym opakowaniom jest produktem o przedłużonej przydatności do spożycia. Dostępne jest w trzech pojemnościach: 0,5 l, 1 l, 1,5 l oraz czterech zawartościach tłuszczu: 0,0%, 0,5%, 2,0%, 3,2%.

Mleko Łaciate można kupić także w poręcznej butelce. Jest to mleko świeże, pasteryzowane o 21-dniowym terminie przydatności do spożycia.

Powstało także specjalne, uwzględniające potrzeby młodych organizmów – mleko Łaciate Junior o zawartości 3,8% tłuszczu. Jest to produkt dedykowany dzieciom, które w fazie wzrostu mają wyższe zapotrzebowanie na żywność o dużej zawartości energetycznej.

Dla wszystkich wielbicieli mleka smakowego Łaciate przygotowało smaki: bananowy, czekoladowy, truskawkowy i waniliowy.

Obecnie Łaciate to już nie tylko mleko. To również śmietanki, serki śmietankowe, naturalne masło oraz mix do smarowania. W 2016 roku do rodziny Łaciate dołączyły jogurty owocowe bez laktozy w trzech wariantach smakowych: jeżyna – malina, truskawka – czarna porzeczka i ananas – kokos. Produkty Łaciate powstają z najwyższej klasy surowca pochodzącego od krów wypasanych na

Marka Łaciate jest laureatem licznych nagród zarówno branżowych jak i konsumenckich. Zdobyła m.in.: złote medale Polagra Food, tytuł Ulubionej Marki Konsumentów, Dobrej Marki, Superbrands 2015/16, Created In Poland Superbrands 2015/16 oraz miano Hit Handlu. W 2016 r. mleko Łaciate 3,2% zdobyło zaszczytne miano Podlaskiej Marki. W tym samym roku Łaciate Junior otrzymało złoty medal Polagra Food. Marce Łaciate przyznano tytuł Superbrands 2018 i Superbrands Polaska Marka 2018.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze