Pozycjonowanie sklepu internetowego. Poznaj zasady, dzięki którym będziesz lepiej widoczny w internecie

39059115 - papers with text, graphs and seo (search engine optimization).

Handel w internecie rządzi się swoimi, odmiennymi od handlu klasycznego, prawami. Jednym z nich jest prawo silniejszego. Polega ono na tym, że im bardziej jesteś widoczny w wyszukiwarce Google, tym więcej sprzedasz. A jak to zrobić? Poznaj zasady pozycjonowania sklepu internetowego.

Każdy, kto handluje przez internet wie, jak trudno dotrzeć do nowych klientów. Zwłaszcza, że najczęściej są oni rozsiani po całej Polsce. Jak sprawić, by o naszej ofercie i naszym sklepie dowiedzieli się ludzie z Gdańska, Poznania, Białegostoku i Rzeszowa? Tutaj nieocenione jest pozycjonowanie, czyli działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Ma ono znaczący wpływ na wyniki sprzedażowe – strona na dalekich pozycjach nigdy nie osiągnie takich obrotów, jak konkurencja z pierwszej strony wynikowej

1. Wartościowe treści

Pozycjonowanie strony internetowej to proces złożony i skomplikowany. Najczęściej jest ono zlecane firmie marketingowej, która zajmuje się pozycjonowaniem SEO. Jednak są również rzeczy, które możesz zrobić sam, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Jednym z nich jest tworzenie wartościowych i angażujących treści. Wbrew powszechnemu mniemaniu, sprzedaż nie odbywa się tylko dzięki reklamom i banerom wykupowanym na portalach informacyjnych czy dzięki AdWords. Równie istotne jest prowadzenie firmowego bloga, który przyciągnie klientów. Praktycznie każda branża może, a na pewno powinna, pomyśleć nad postawieniem bloga. Nie tylko możesz na nim przemycać niepostrzeżenie treści reklamowe, ale również pokazujesz, że masz wiedzę na temat swojej branży i chcesz się nią dzielić. Dodatkowo budujesz również zaplecze, dla swoich fraz kluczowych, na które pozycjonujesz sklep.

2. Czytelne adresy URL

Kolejnym czynnikiem o który możesz sam zadbać są czytelne adresy URL. Adresem URL jest np. – http://www.the-first.pl/oferta/pozycjonowanie/pozycjonowanie-stron/. W podanym przykładzie zawarte są wszystkie informacje, potrzebne do dobrego pozycjonowania strony. Oprócz nazwy firmy/sklepu, jest również czytelna dla googlowskich bootów informacja o tym, jakie informacje/produkty znajdziemy w danej zakładce. Adres powinien być krótki i konkretny. Jeżeli handlujemy obuwiem, powinien on wyglądać mniej więcej w ten sposób: http://sklep.pl/kategoria/produkt-xyz-model-x44-rozm-38. Kategorycznie niedopuszczalne jest, by adres URL zapisany był w ten sposób: http://strona.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3196:produkt-produkt-%E2%80%93-niezb%C4%99dnik-w-ka%C5%BCdej-kuchni&catid=92:czy-wiesz-ze&Itemid=108. Z takiego linka nie uzyskamy dobrej widoczności.

3. Nie kopiuj treści

Gdy tworzysz opisy produktów z pewnością popełniasz kluczowy błąd. Obracając się dalej w temacie obuwia – w opisie zbliżonych produktów używasz tych samych słów, czyli robisz popularne kopiuj-wklej. To bardzo wygodne, jednak zyskując czas tracisz potencjalnych klientów. Algorytm Google lubi to co nowe i niepowtarzalne. Wielu sprzedawców po prostu kopiuje opisy produktów od producentów. Jeżeli więc chcesz wyjść przed szereg i zwiększyć swoje szanse na sprzedaż, poświęć trochę czasu na modyfikację opisów.

4. Optymalizacja, czyli słowa kluczowe

Powiedzieliśmy o adresie strony oraz opisach, jednak masz w ręku jeszcze jedną możliwość. Jest nim optymalizacja, czyli odpowiedni dobór słów kluczowych. Każda podstrona na twojego sklepu (np. kategorie i produkty) powinna być nazwana w unikalny sposób np. buty męskie, buty damskie, buty dziecięce, itp. Ich zadaniem jest informowanie klienta oraz algorytmu Google, co znajduje się na danej podstronie. Tytuły podstron można ustawiać ręcznie w odpowiednim polu, jednak jest to działanie czasochłonne, dlatego lepiej skorzystać z gotowego wzoru. Twój webmaster ci w tym pomoże.

5. Linkowanie kluczem do wysokich pozycji

Jeżeli chcesz osiągnąć naprawdę wysokie pozycje, musisz powierzyć to zadanie agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych. Bez dobrej znajomości zasad SEO sam nie dasz rady tego zrobić. Linkowanie to obecnie najskuteczniejszy sposób, by wywindować twoją stronę na pierwsze pozycje w rankingu Google i jest polecane każdemu, kto traktuje swój biznes poważnie. Na czym ono polega? Agencja SEO przyjmuje od naszego sklepu zlecenie wypozycjonowania kilku, bądź kilkunastu fraz kluczowych. Jeżeli mamy dobrze wykonaną optymalizację i poszczególne słowa kluczowe są przypisane do danego adresu URL, agencja dba o to, by pozycje tych stron rosły. Robi to za pomocą linkowania. Copywriter pisze artykuł, który zawiera w sobie daną frazę np. „buty męskie Nike” i ona jest linkowana do podstrony naszego sklepu – www.sklep.pl/obuwie-meskie/nike/. Następnie tekst ten jest publikowany na „mocnej” domenie, z reguły są to portale informacyjne, których część mocy jest przekazywana na naszą stronę. Im więcej artykułów z linkiem do naszej strony pojawi się w internecie, tym na wyższych pozycjach będzie się ona znajdować.

Artykuł partnerski

 

Komentarze