Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – specjalistyczna wiedza dla niedoświadczonych

Zmiana biura dla prowadzonej firmy to zwykle duże wyzwanie dla przedsiębiorcy. Współpraca z agencją jest oczywiście pomocna, ale i ona wymaga przynajmniej podstawowej wiedzy na temat branży nieruchomości komercyjnych. Na szczęście w sieci pojawił się niezwykle pomocny Praktyczny Poradnik Najemcy Biura. Praktyczny szczególnie dla tych, którzy nie mają o tym pojęcia.

Biuro, które trzeba zmienić
Każda dobrze prosperująca firma jest w pewnym momencie zmuszona do ekspansji lub zmiany lokalizacji swojego biura. To jednak zwykle stanowi dla niej niemałe wyzwanie, bowiem zupełnie nowa umowa najmu to szereg decyzji, które należy podjąć. Już na samym starcie należy więc uświadomić sobie czy warto rozważać renegocjację warunków obecnej umowy czy raczej zdecydować się na poszukiwanie powierzchni w zupełnie innym miejscu. Na rynku wciąż pojawiają się nowe inwestycje, a odpowiedzialni za te projekty deweloperzy kuszą potencjalnych wynajemców atrakcyjnymi pakietami dodatkowymi. A podjęcie decyzji o przeprowadzce to dopiero pierwszy krok do zmiany lokalizacji swojego biura.

Przede wszystkim – planowanie
Wynajęcie nowej przestrzeni biurowej to skomplikowana operacja, która wymaga odpowiedniego planowania. To często niedoceniany, ale niezwykle ważny etap całego procesu, bowiem umożliwia nie tylko sprecyzowanie czasu potrzebnego na przeprowadzkę, ale również ustalenie wszystkich istotnych kwestii związanych z przyszłym biurem – jego wielkości, sposobu wykorzystania przestrzeni czy choćby przygotowania efektywnego środowiska pracy. Planowanie powinno już przynajmniej częściowo zidentyfikować warte rozważenia opcje, które następnie należy poddać szczegółowej analizie, by wreszcie zająć się negocjacjami warunków i finalizowaniem całej umowy. Na tym etapie niezbędna jest już pomoc odpowiedniej firmy świadczącej kompleksowe usługi doradcze w zakresie najmu. Aby jednak współpraca z ekspertami w branży nieruchomości była efektywna, przedsiębiorca powinien choć częściowo już określić swoje potrzeby.

Współpraca z firmą doradczą
Bez względu na charakter i wielkość prowadzonej działalności, specjaliści z branży nieruchomości komercyjnych mogą w znaczący sposób ułatwić nie tylko podjęcie odpowiedniej decyzji o przeprowadzce, ale również wesprzeć przedsiębiorcę w najtrudniejszych jej etapach – analizie umowy, negocjacjach warunków czy adaptacji nowej przestrzeni. Co więcej, dla wygody zupełnie niedoświadczonych najemców często przygotowują również specjalne tour book’i, które pomagają w wyborze odpowiedniej i dostosowanej do realnych wymogów firmy lokalizacji, a także uwzględniają w swoich działaniach często pomijane aspekty – eko-charakter biurowca czy ułatwienia dla pracowników.

Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – pierwsza pomoc dla przedsiębiorcy
Trudno jednak podjąć decyzję o konieczności zmiany biura bez świadomości, że jego relokacja jest firmie potrzebna. Jeszcze trudniej podjąć pierwsze kroki w bardzo trudnej i posługującej się często specjalistycznym żargonem branży nieruchomości. Dla tych, którzy nie mają o procesie przeprowadzki firmy żadnego pojęcia, specjaliści z JLL – międzynarodowej firmy świadczącej kompleksowe usługi w zakresie najmu powierzchni biurowych, przygotowali niezwykle pomocny Praktyczny Poradnik Najemcy Biura. Krótkie treści i materiały video są odpowiedzią na pytania najczęściej stawiane przez niedoświadczonych wynajmujących. Do tej pory w sieci ukazało się już 13 odcinków Poradnika, jednak baza wiedzy jest cały czas rozwijana przez ekspertów, negocjatorów, doradców i doświadczonych doradców z Jones Lang LaSalle.

Pełną treść Praktycznego Poradnika Najemcy Biura odnaleźć można w portalu www.bazabiur.pl – wyszukiwarce nowoczesnych powierzchni biurowych do wynajęcia, gdzie dostępne są również raporty i aktualności z rynku nieruchomości komercyjnych.

artykuł partnerski

Komentarze