SMS marketing – co warto o nim wiedzieć?

SMS marketing cieszy się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców oraz twórców kampanii marketingowych. Pozwala bowiem szybko dotrzeć ze ofertą do określonej grupy docelowej oraz przekonać ją do skorzystania z danej usługi lub zakupu produktu. SMS marketing jest jednak skutecznym narzędziem marketingowym pod warunkiem, że jest prawidłowo stosowany. Co warto wiedzieć o tym narzędziu i jak prawidłowo z niego korzystać?

SMS marketing – o co w nim chodzi?

SMS marketing polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych na numery klientów znajdujących się w bazie danych firmy. Przedsiębiorstwa najczęściej wykorzystują to narzędzie do informowania klientów o aktualnych akcjach promocyjnych, atrakcyjnych rabatach oraz wyprzedażach. SMS marketing bardzo często okazuje się znacznie skuteczniejszym narzędziem reklamowym chociażby od e-mail marketingu – większość ludzi w dzisiejszych czasach ma bowiem telefon zawsze przy sobie i sprawdza go znacznie częściej niż pocztę elektroniczną.

SMS marketing, aby właściwie spełnił swoją rolę, musi być jednak starannie opracowany, a sama kampania przeprowadzona przy użyciu niezawodnych i sprawdzonych rozwiązań. Należą do nich narzędzia Apifonica, która oferuje swoim klientom dostęp do nowoczesnych oraz wielofunkcyjnych usług SMS API. Na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę decydując się na prowadzenie działań marketingowych za pomocą krótkich wiadomości tekstowych?

Częstotliwość wysyłania SMS-ów

Kluczową kwestią jest ustalenie, jak często będziemy chcieli informować naszych klientów o akcjach promocyjnych. Należy w tym miejscu zachować szczególną ostrożność i pamiętać, że nie zawsze więcej znaczy lepiej i zbyt częste zasypywanie klientów wiadomościami tekstowymi może odnieść efekt przeciwny do zamierzonego.

Nie ma jednej dobrej odpowiedzi na pytanie, jak często powinniśmy kontaktować się z naszymi klientami. Jest to bowiem bardzo indywidualna sprawa i zależy od preferencji odbiorców oraz samej działalności firmy. Na pewno warto jednak to robić zawsze, kiedy mamy coś ważnego do przekazania klientom, np. przy okazji organizowania akcji promocyjnych, na początku wyprzedaży oraz w momencie, kiedy wprowadzamy na rynek nowy produkt.

Pora wysyłania SMS-ów

Nie mniej istotna jest także sama pora wysyłania wiadomości. Powinniśmy pamiętać, że telefon komórkowy każdy jego użytkownik ma przy sobie. Nie warto więc planować wysyłki SMS-ów w środku nocy, kiedy klienci odpoczywają, wcześnie rano oraz późnym wieczorem.

Najrozsądniej jest zaplanować wysyłkę SMS-ów w środku dnia, kiedy większość klientów może swobodnie odczytać wiadomość i na nią zareagować. Na ustalenie konkretnej godziny wysyłki wiadomości pozwalają narzędzia Apifonica, dzięki którym możemy mieć zawsze pewność, że przygotowane przez nas treści trafią na telefony klientów o ściśle określonej porze.

Obserwowanie rezultatów kampanii i wyciąganie z nich wniosków

Narzędzia udostępniane przez Apifonica pozwalają nie tylko na automatyczne rozsyłanie SMS-ów marketingowych do odbiorców z naszej bazy o określonej porze, ale także na badanie rezultatów kampanii. Dostępne dla każdego użytkownika statystyki pozwalają bowiem sprawdzić, czy prowadzone przez nas działania promocyjne są efektywne i czy nasi klienci reagują na nie zgodnie z założeniami. Wiedza na ten temat to bowiem klucz do skutecznej kampanii marketingowej oraz nauka na przyszłość, która pomoże nam stale ulepszać działania prowadzone na tym polu.

Artykuł partnerski

Komentarze