Jak wykorzystać email marketing w e-commerce? Jak wykorzystać email marketing w e-commerce?

Sprzedaż w internecie należy rozpocząć od utworzenia e-sklepu. Jednak żeby sprzedawać skutecznie i z zyskiem, potrzebujesz jeszcze kilku narzędzi – w tym e-mail marketingu. Sprawdź, jakie korzyści mogą przynieść maile w Twoim biznesie!

Spersonalizowane maile, które kradną serca

Email marketing w e-commerce może być bardzo skutecznym narzędziem sprzedażowym – statystyki pokazują, że działa o wiele lepiej niż social media czy reklamy banerowe! Trzeba jednak wiedzieć, jak to robić… Zacznijmy od podstaw: żeby potencjalny klient stał się klientem, musisz skraść jego serce. A w sieci najłatwiej to zrobić, podsuwając mu pod nos (a właściwie pod palce na klawiaturze i myszce) dokładnie to, czego potrzebuje!

Żeby jednak móc oferować swoim odbiorcom maili jak najbardziej spersonalizowane oferty, musisz pamiętać o segmentacji bazy. Bez tego ani rusz! Zupełnie inne wiadomości wysyłaj do nastolatek, a inne do dojrzałych kobiet. W treściach graj na innych emocjach i wartościach, daj swoim klientom, czego chcą – oni, a nie ich ojcowie czy babcie.

Prosty przykład: już niebawem Dzień Kobiet. Kobietom wysyłasz wtedy zniżkę z okazji ich święta, a panom propozycje prezentów dla ich kobiet. Jeżeli jeszcze dopasujesz swoje oferty pod względem wieku i zainteresowań, to szanse na dokonanie zakupu zwiększają się kilkukrotnie!

Klient porzucił koszyk? Przypomnij mu o zakupach!

Jeżeli prowadzisz biznes e-commerce, to na pewno wiesz, że klienci często porzucają swoje koszyki przed finalizacją transakcji. Czy próbowałeś z tym walczyć? Możliwe, że za brakiem zakupu stoi wolne ładowanie się strony, może być to też spowodowane zbyt skomplikowanym procesem płatności… powodów może być zresztą tyle, ilu klientów.

Jeżeli klient zostawił już u Ciebie swoje dane, zapisując się do newslettera (np. za rabat na pierwszy zakup), to masz w rękach sposób, aby przyciągnąć go z powrotem – e-mail marketing! W pierwszym kroku (ok. godziny po porzuceniu koszyka) wyślij mu przypomnienie o zakupach, pozostawionych w koszyku. W kolejnym mailu (ok. doby po wyjściu ze sklepu bez zakupów) daj mu więcej informacji o produkcie. Po upływie kolejnych 24 godzin daj mu zniżkę.

Pamiętaj o odpowiednich tytułach i treściach, a przy odrobinie szczęścia klient powróci dokończyć transakcję – sprawdzone!

Artykuł partnerski

Komentarze