Jak wyróżnić sklep na tle konkurencji? – Sprawdź nasze pomysły!

Duża konkurencja na rynku sprzedaży detalicznej sprawia, że konieczne jest zastosowanie rozwiązań pozwalających wyróżnić się spośród innych placówek oferujących podobny asortyment. Przyciągnięcie uwagi klienta to większa szansa, że dokona on zakupów, a jeśli będzie zadowolony – wróci do naszego sklepu w przyszłości.

Decydując się na założenie własnego sklepu należy uwzględnić kilka istotnych czynników. Przede wszystkim ważna jest lokalizacja – im więcej osób będzie odwiedzać okolicę, tym większa szansa, że ktoś zdecyduje się na zakupy właśnie u nas. Atrakcyjne umiejscowienie sklepu to jednak nie wszystko. O sukcesie sprzedażowym decyduje w dużej mierze również oferowany asortyment oraz sposób jego prezentacji, a także miła i profesjonalna obsługa. Wyróżnienie się na tle konkurencji wcale nie jest łatwe, dlatego warto poznać sposoby pozwalające osiągnąć zamierzony efekt.

Witryna jak wizytówka

Pomysłowe zaprojektowanie okna wystawowego w sklepie nierzadko decyduje o tym, czy klienci chętnie będą go odwiedzać. Jest to idealne miejsce, aby poinformować o aktualnie trwających promocjach czy wprowadzeniu nowej kolekcji. Jednocześnie należy zaznaczyć, że często popełnianym błędem jest dążenie do zaprezentowania w witrynie jak największej liczby dostępnych w sklepie artykułów. W efekcie okno wystawowe staje się zatłoczone i wcale nie zachęca do bliższego zapoznania się z ofertą. Zdecydowanie lepiej będzie postawić na wyeksponowanie jednego rodzaju produktów. W przypadku sklepów odzieżowych mogą to być np. okrycia wierzchnie lub letnie sukienki, zależnie od pory roku, albo elementy ubioru zbliżone pod względem kolorystycznym. Planując aranżację witryny warto wziąć pod uwagę docelową grupę klientów i sięgnąć po elementy dekoracyjne nawiązujące do oferowanych produktów czy pory roku. Ciekawie zaprojektowana wystawa przyciąga uwagę potencjalnych klientów i z pewnością wyróżni sklep na tle konkurencji, dlatego warto poświęcić tej kwestii więcej uwagi. Pamiętajmy, że witryna to swego rodzaju wizytówka firmy, stąd powinna prezentować dostępny w sklepie asortyment, a jednocześnie charakteryzować się estetyką i dopracowaniem.

Stwórz odpowiedni nastrój

Wielu osobom zakupy kojarzą się z przyjemnością i miłym sposobem na spędzanie wolnego czasu. Warto więc zadbać, aby klienci dobrze czuli się w naszym sklepie, przebywali w nim jak najdłużej i chętnie do niego wracali. Jak to zrobić? Stwarzając odpowiednią atmosferę. Niektórzy właściciele popełniają istotny błąd próbując uzyskać efekt intymności za pomocą przytłumionego oświetlenia. Dlaczego nie jest to dobry pomysł? Zaletą zakupów w sklepach stacjonarnych jest możliwość obejrzenia towaru i ewentualnie jego przymierzenie. Zbyt słabe oświetlenie często sprawia, że klient nieprawidłowo ocenia np. kolor wybieranych produktów, co ma szczególnie istotne znaczenie w przypadku sklepów z odzieżą. Nietrafiony zakup bywa powodem utraty zaufania do danej marki, dlatego aby uniknąć takiej sytuacji należy stosować oświetlenie oddające wiernie kolory. Najlepiej sięgnąć po oprawy zapewniające równomierne oświetlenie zbliżone w jak największym stopniu do światła naturalnego – w ten sposób nawet po zmianie wystroju nie trzeba będzie ingerować w instalację. Warto też wspomnieć, że oczekiwany nastrój zachęcający klientów do zakupów można osiągnąć wybierając odpowiednie meble czy dominującą w sklepie kolorystykę.

Oświetlenie też jest ważne

Wybór oświetlenia ma duże znacznie nie tylko dlatego, że pozwala klientom w pełni ocenić oferowane w sklepie produkty, ale też umożliwia właściwe zaprezentowanie asortymentu oraz zwrócenie szczególnej uwagi odwiedzających na konkretną ofertę. Producenci oświetlenia sklepowego proponują rozwiązania przeznaczone specjalnie do eksponowania wybranych elementów. Przykładem może być w tym przypadku np. oświetlenie dla sklepów odzieżowych oferowane przez firmę Philips Lighting, dzięki której skutecznie oświetlona zostanie nie tylko witryna sklepowa zachęcając tym samym do zakupów, ale też przestrzeń wewnątrz sklepu.

Artykuł partnera

Komentarze