Wielu dostało już 20 tysięcy z Powiatowego Urzędu Pracy. Sprawdzamy czy to proste.
Od połowy stycznia Powiatowy Urząd Pracy rozdaje nowe środki na założenie samodzielnego biznesu. Nasze rozpoznanie w temacie rozpoczynamy od pytania do specjalisty ds. dotacji. Chcemy wiedzieć, od czego zacząć starania o środki na pierwszą firmę.
Od pomysłu – odpowiada bez wahania Jakub Backiel, dyrektor ds. dotacji w firmie Rozwiązania Prawne i Biznesowe. – Gdy ocenimy swoje możliwości, potrzeby rynku, trzeba przyjść do nas z pomysłem. My ten pomysł „ubierzemy” we wniosek na dotację z Powiatowego Urzędu Pracy i napiszemy go tak, by został dobrze oceniony – dodaje Backiel.
Dobry biznesplan
Od 15 stycznia 2016, przyznawane są dotacje w wysokości 22 tysięcy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Precyzyjny biznesplan musi zawierać informacje o kwalifikacjach i dotychczasowym doświadczeniu zawodowym, szczegółowy budżet prowadzenia firmy – przychody i wydatki w planie miesięcznym, rocznym – rozpisane na cele krótko i długoterminowe. Biznesplan określa również rodzaj, miejsce, sposób prowadzenia działalności. Musimy też zastanowić się nad tym, czy chcemy zatrudnić pracowników, czy będziemy mieli możliwość współpracy z podmiotami działającymi w branży. To wszystko uzwględnia się w opisie wniosku do PUP.
Składasz wniosek i dostajesz rabat na księgowość
Korzystając z usług firmy Rozwiązania Prawne i Biznesowe, można dostać „w pakiecie” obsługę księgową firmy. Taki rabat doceni każdy początkujący przedsiębiorca.
Bieganie po urzędach i masa formalności to już przeszłość. Najważniejszym krokiem jest złożenie wniosku CEIDG-1. Można go złożyć u nas, na miejscu. Wpisu do CEIDG może dokonać za nas księgowa w naszym biurze. Jeśli nie dysponujemy podpisem elektronicznym, trzeba iść do urzędu, by podpisać wniosek. Rejestracja jest bezpłatna, a baza CEIDG jest jawna. W związku z tym, ważne jest aby w późniejszym okresie na bieżąco uzupełniać i aktualizować dane – opowiada Marta Kendyś, księgowa z biura rachunkowego w firmie Rozwiązania Prawne i Biznesowe.
Informację na temat założenia działalności gospodarczej trzeba przekazać do ZUS. Tym także zajmie się biuro rachunkowe.
W czym jeszcze pomoże biuro rachunkowe?
Ile to kosztuje i ile trzeba na to czasu?
Mniej więcej siedmiu dni potrzeba, aby powstał gotowy wniosek. Potem czekamy na rozpatrzenie Powiatowego Urzędu Pracy. Od chwili złożenia wniosku do uzyskania środków, okres oczekiwania wynosi od półtora miesiąca do maksymalnie dwóch. Jaki jest koszt napisania biznesplanu?
Koszt napisania biznesplanu to 1500 zł. Gdy przedsiębiorca decyduje się na korzystanie z usług naszego biura rachunkowego, może liczyć na dodatkowy rabat – zapewnia Jakub Backiel z RPiB.