Konkurs. Dwie książki od One Press

ksiazki

Prezentujemy fragmenty dwóch nowych pozycji Wydawnictwa One Press. Możecie wygrać książkę.

sprzedaz

Mateusz Grzesiak, jeden z najbardziej znanych polskich trenerów osobowości, wydał niedawno książkę dotyczącą sprzedaży. Psychologia sprzedaży Mateusza Grzesiaka to książka, w której zobaczysz, że sprzedaż jest umiejętnością potrzebną nie tylko sprzedawcy. Autor, za pomocą opowiadanych historii pokazuje, że każdy z nas w jakimś sensie „sprzedaje siebie”. Poniżej dwa fragmenty książki Psychologia sprzedaży. Czytajcie uważnie, jeśli chcecie ją wygrać.

Miałem wtedy kilkanaście lat i mieszkałem w Koszalinie. To nie były czasy dobrobytu. Społeczeństwo, wyzwolone z komunistycznych ograniczeń, próbowało się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Wtedy jako dziecko albo robiło się coś samemu i miało pieniądze, albo było się zdanym na łaskę i niełaskę rodziców dysponujących kieszonkowym, które nigdy przecież nie wystarczało na wszystko. W któreś wakacje wraz z kolegą z klasy — Frankiem — kupiliśmy puszki coca-coli i wybraliśmy się na przepełnione plaże w Mielnie, by z zyskiem sprzedawać napoje. Nie rozumiałem wtedy, dlaczego po plaży biegają sprzedawcy słodkich bułek, wydzierający się wniebogłosy: „Jagodzianki! Jagodzianki!”. „Po co sprzedawać ludziom coś, czego oni często nie chcą, a już na pewno nie chcą aż tak, jak zimnych napojów?” — pytałem się w duchu. Kto by pomyślał, że chodząc po tej plaży, będę się uczył badania potrzeb i pokonywał własne lęki, czując spojrzenia zaciekawionych nastolatek, wkurzonych hałasem starszych panów?

Sprzedaż jest więc umiejętnością życiową, bo wszędzie przekonujemy innych do swoich pomysłów, oferując im coś, co mamy, w zamian za coś, co mają oni. Jest to umiejętność, której nie można nabyć na żadnych studiach ani w szkołach, więc trzeba ją zdobywać samodzielnie lub w taki oto, szkoleniowy sposób. Sprzedaż jest umiejętnością mierzalną, ponieważ ktoś, kto umie sprzedawać, zawsze będzie miał dobre wyniki finansowe. Jest także ponadczasowa, gdyż jej historia sięga zarania ludzkości i nic nie wskazuje na to, byśmy kiedyś mieli przestać oferować coś innym. Sprzedaż wydobywa z nas wszystkie lęki, obawy, ograniczenia, bo w konfrontacji z klientem nie mamy jak uniknąć naszych słabości. Jeśli chcemy sprzedać, musimy im stawić czoło. Sprzedaż rozwija inteligencję emocjonalną, jakość komunikacji werbalnej i niewerbalnej, obecność i wiarę w siebie, a także buduje silniejszą osobowość.


marketing

Autorką kolejnej rekomendowanej książki jest Magdalena Daniłoś. Opowiada w niej o marketingu treści i video marketingu. Video marketing nie tylko na YouTube to pozycja dla tych, którzy czują reklamowy potencjał w dobrze nakręconym video. Poniżej trzy fragmenty książki Video marketing nie tylko na YouTube. Czytajcie uważnie, jeśli chcecie ją wygrać w naszym konkursie.

Jeszcze do niedawna w kategorii działań reklamowych wykorzystujących format video można było wybrać tylko jedno medium — telewizję. Dziś mnogość kanałów dystrybucji rośnie nie tylko w ilość, ale i w siłę. Tort został podzielony i wprawdzie nadal największy jego kawałek przypada stacjom telewizyjnym, ale ten trend zaczyna się odwracać. Do gry weszli bowiem mniejsi, jednak bardzo ważni gracze. (…) marketing w dzisiejszych czasach zmierza w kierunku budowania wartościowych treści, a trudno takimi nazwać jednorazową kampanię reklamową w telewizji, która nie niesie ze sobą żadnych wartości marki, po prostu ma sprzedawać.

W mojej ocenie bardzo ważnym elementem działań video marketingowych jest nienachalność przekazu uzyskana dzięki prowadzonym stałym działaniom. Tym, co w reklamie telewizyjnej drażni ludzi najbardziej, jest jej agresywność wynikająca z ograniczeń czasowych podczas emisji. Jeśli jednak budujesz swój kanał dystrybucji, w którym nikt nie może Ci narzucać, jak długo Twoje materiały mogą trwać i jak często możesz je tam zamieszczać, właśnie w tym miejscu zaczyna się zabawa.

Intensyfikacja działań marketingowców w ostatnich latach była ogromna. Z kraju, w którym 30 lat temu nie było prawie niczego, staliśmy się miejscem, gdzie jest już prawie wszystko. I ta możliwość wyboru nas przytłacza. Dlatego tak ważne jest, aby pamiętać, że nadszedł czas, w którym od osób odpowiedzialnych za komunikację marek wymaga się, by nie realizowały tylko kolejnych kampanii reklamowych, a zaczęły budować przydatne i potrzebne klientom treści.


Zasady konkursu

Książkę może wygrać czytelnik portalu przedsiebiorczepodlasie.pl, który prawidłowo odpowie na 2 pytania konkursowe dotyczące wybranej przez niego książki. Odpowiedzi na pytania znajdziecie w przytaczanych fragmentach obu książek.

  1. Czego uczył się Mateusz Grzesiak chodząc po plaży?
  2. Co według autora Psychologii sprzedaży wydobywa z nas sprzedaż?
  3. W jakim kierunku – zdaniem Magdaleny Daniłoś – zmierza marketing w dzisiejszych czasach?
  4. Jaką zaletę widzi autorka książki Video marketing nie tylko na YouTube w działaniach video marketingowych?

Czekamy na Wasze odpowiedzi pod adresem redakcja@przedsiebiorczepodlasie.pl do końca tygodnia. Książkę wyślemy osobom, które udzielą poprawnej odpowiedzi najszybciej.

Komentarze