5 pytań, które należy zadać sobie przed wysłaniem cold maila

Skuteczne kampanie cold mailingowe nie są dziełem przypadku. To wynik przeprowadzonych badań, planowania, etapowego pisania wiadomości i przemyślanego doboru odbiorców. Zanim wyślesz następnego maila, zadaj sobie kilka kluczowych pytań, dzięki którym będziesz wiedzieć, czy to, co otrzyma Twój potencjalny klient, może go zainteresować.

Czy sam otworzyłbym taką wiadomość?

Spójrz na temat swojego maila, a następnie zadaj sobie pytanie: czy gdybym zobaczył taki tekst w mojej skrzynce odbiorczej, to chciałbym poznać całą treść? Specjaliści z makesend.pl radzą, by na czas pisania wiadomości i jej tytułu przełączyć się w tryb „widza”. Efektywny cold mailing zawiera w sobie bowiem wszystkie najważniejsze informacje o Twojej firmie, ofercie i zapytaniu handlowym, a dodatkowo zachęca klienta do nawiązania relacji. Trzeba tego wszystkiego dokonać w jednym zdaniu o znacznie ograniczonej ilości znaków.

Czy dobrze wykorzystuję strukturę maila?

Podpisy są najbardziej niedostatecznie wykorzystanymi narzędziami mailingu. Przeważnie znajduje się w nich imię, nazwisko, firma, adres e-mail. Jest to nie tylko nudne dla czytelnika, ale to również bezcelowe marnowanie cennego miejsca, jakie możesz zapełnić.

Twój podpis jest ostatnią rzeczą, którą twoi odbiorcy zobaczą w cold mailu, więc pozwól im siebie zapamiętać i zrób na nich dobre wrażenie. Aktualnie wiele skrzynek pocztowych umożliwia stworzenie spersonalizowanych podpisów z interaktywnymi ikonami, które mogą przenieść klientów na stronę Twojej firmy czy fanpage. Dodaj do tego logo, tematyczne kolory i już uzyskujesz estetyczną wizytówkę.

Czy mój mail ma jasno określony cel?

Jeśli nie wysyłasz wiadomości wyłącznie z informacjami, prawdopodobnie chcesz, aby osoby, które ją czytają, wykonały pewne działanie. Jeśli treść cold maila będzie zawoalowana, zbyt długa lub chaotyczna, to są małe szansę na to, że osiągniesz swój cel. Przy pisaniu wiadomość miej na względzie to, aby wyrazić swoje stanowisko w zrozumiały sposób. Nie bój używać grafik i wezwań do akcji, ponieważ takie rozwiązania znacząco wpływają na współczynnik odpowiedzi.

Czy mogę zmierzyć powodzenie mojej kampanii cold mailingowej?

Jeśli nie kontrolujesz danych wynikających z działań marketingowych, nie możesz poprawić swojej wydajności. Niezmiernie ważne jest więc to, aby śledzić wskaźniki dotarcia, kliknięcia i odpowiedzi. W cold mailingu jest to istotą udanej kampanii. Dzięki obserwowaniu wyników dowiesz się, czy temat był interesujący, czy treść była czytelna, czy reagowano na linki i zachęty do działania. Może się bowiem okazać, że tylko nieliczni klienci kliknęli w wiadomość, ale gdy już to zrobili, to chcieli dowiedzieć się więcej. Problem w takim przypadku może generować wyłącznie jedno słowo w temacie, co łatwo jest zmienić i poprawić.

Więcej o cold mailingu przeczytasz na blogu MakeSend.pl https://www.makesend.pl/blog

Artykuł partnerski

Komentarze