80% klientów poza Białymstokiem i zupełny brak kompleksów. Mayko szuka kolejnego pracownika

mayko

W większości przypadków droga poszukiwania produktu lub usługi zaczyna od Google. Nie powiesz mi, że robisz inaczej? – mówi otwarcie Maciej Kosierkiewicz, współwłaściciel cenionej agencji Mayko.

Internet dał w ciągu ostatnich pięciu lat pracę setkom białostoczan. Właściwie oni sami dali sobie tę pracę. Dzisiaj – zupełnie bez kompleksów – obsługują klientów rozsianych po całym kraju. Wiele z nich to outsourcing dla najbardziej znanych agencji reklamowych w Warszawie. Po kilku latach działalności zatrudniają nowych pracowników.

Białostockie Mayko od wielu lat aktywnie patronuje największym branżowym imprezom w kraju. W tym roku to oni przygotowali jeden z najważniejszych i opiniotwórczych raportów w polskim świecie e-commerce – „Raport SEO 2015 – liderzy swoich branż”. SEO to pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Ujmując prościej, zapewnianie stronom i sklepom www wysokiej pozycji na wybrane zapytania potencjalnych klientów. O tym jak Google zmieniło jego życie, rozmawiam z Maciejem Kosierkiewiczem, współzałożycielem agencji Mayko i Aurora Creation.

mayko

Byłem zaskoczony, kiedy okazało się, że Wasi klienci są przeważnie spoza Podlasia.

Maciej Kosierkiewicz, CEO Mayko: Obsługujemy głównie branżę e-commerce, więc z definicji nie jest to rynek lokalny. Mayko powstało jako odłam białostockiej firmy Aurora Creation, specjalizującej się w tworzeniu platform sprzedażowych. Zatem wybranie targetu w Mayko odbyło się w sposób dość naturalny. Odpowiadając na Twoje pytanie, rynek lokalny stanowi niewielką część naszego tortu, a udział firm regionalnych nie przekracza 20% generowanych przychodów.

Dla jakich branż wysoka pozycja w wyszukiwarce Google ma szczególne znaczenie?

A powiedz dla których nie ma? Pytam serio. W większości przypadków droga poszukiwania produktu lub usługi zaczyna od Google. Nie powiesz mi, że robisz inaczej?

Przeważnie szukam wszystkiego w Google…

Co więcej, pierwsze pozycje są kojarzone z wyższą jakością oferowanych usług. W związku z tym każdy chce być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jeżeli miałbym wskazać branże, dla których pozycja w wyszukiwarce ma szczególne znaczenie, to pewnie zdziwisz się, ale wybrałbym firmy związane z holowaniem samochodów.

Holowaniem samochodów?!

Wyobraź sobie, że zepsuł Ci się samochód gdzieś w trasie. Zakładając, że masz Internet w telefonie i kompletny brak wiedzy na temat działania poszczególnych podzespołów auta tak jak ja, wpiszesz w Google wyrażenia związane z lawetą, holowaniem, pomocą drogową, ewentualnie dodając jeszcze lokalizację w postaci miasta. Nie będziesz tracił czasu i zapewne otworzysz pierwsze 3 pozycje i zaczniesz po kolei dzwonić. Mam rację?

SEO to złożony proces?

Powiedziałbym, że to zależy od konkurencyjności branży promowanej strony i jej rozpiętości. Dla przykładu, pozycjonowanie kwiaciarni na Białystok zajmie w skali miesiąca od trzech do pięciu roboczogodzin. Natomiast pozycjonowanie sklepu z tysiącami kosmetyków i własnym blogiem zajmie w tym samym okresie sześćdziesiąt do stu roboczogodzin.

Gdybym był Waszym klientem, chciałbym mieć stałą kontrolę nad tym co robicie.

Pracujemy wyłącznie w oparciu o stały abonament miesięczny. Klient powinien mieć świadomość za co płaci i jakie efekty przynoszą podejmowane działania. Nie wyobrażam sobie żeby było inaczej. Dlatego, po każdym miesiącu przygotowujemy szczegółowe raporty z listą wykonanych czynności, uzyskanymi efektami, a także naszymi prognozami.

Mayko bardzo rozwinęło się w ciągu kilku ostatnich lat.

Jedną z największych wartości warunkujących wybór naszej firmy przez klientów, jest brak wymuszonej lojalności długim okresem trwania umowy. W Mayko bazujemy wyłącznie na uzyskanych efektach i zadowoleniu klienta. Każdy ma bezpośredni kontakt z osobą obsługującą jego stronę, co buduje obopólne zaufanie. Oczywiście zdarzają się Janusze Biznesu, którzy potrafią dzwonić po cztery razy dziennie i dopytywać o progres. Liczymy się z tym i rozmawiamy z nimi, a w ostateczności zdarza się, że sami rozwiązujemy umowę. Nie ma nic za darmo.

Gratuluję tegorocznego raportu. Zwróciła na niego uwagę cała branża.

Przez te wszystkie lata staramy się nieustannie rozwijać i uczestniczyć w jak największej ilości wartościowych projektów branżowych. Staramy się również sami inicjować takie przedsięwzięcia, jak np. „Raport SEO 2015 – liderzy swoich branż”.

Za rozwojem firmy idzie powiększenie zespołu. Wiem, że obecnie także poszukujecie pracownika.

Aktualnie prowadzimy rekrutację na młodszego specjalistę SEO, który w pierwszym okresie, nazwijmy to pre-inkubacji, będzie prawą ręką starszego specjalisty. Tak więc gorąco zapraszam do wzięcia udziału, wystarczy podesłać CV na e-maila, którego znajdziecie na naszej stronie firmowej mayko.pl. Duży nacisk stawiamy na rozwój, więc zależy nam na osobach ambitnych, chcących się rozwijać w tej branży.

Sam jeszcze niedawno miałeś osiemnaście lat i zakładałeś start-up w Inkubatorze Przedsiębiorczości.

(Śmiech) Wtedy jeszcze nie znaliśmy słowa start-up. Od 2008 roku sporo się zmieniło.

Takie firmy jak Mayko zmieniają białostocki rynek pracy. Widzicie kogoś ze swoich znajomych na stanowisku młodszego specjalisty SEO? A może sami jesteście zainteresowani? Swoje pytania wysyłajcie na biuro@mayko.pl.

Komentarze