Auchan postawiło na design. Zdumiewające zmiany na Hetmańskiej (ZDJĘCIA)

fot. L. Dobrowolska

Potrzeby klientów zdecydowały o tym, jak wyglądają nowe wnętrza.

Nowoczesny design zdominował wnętrza – opowiada Marlena Brzostowska, manager Centrum Handlowego Auchan Hetmańska. – Mamy tutaj kilka stref relaksu oraz kanapy i fotele, na których można odpocząć lub popracować przy laptopie. Z myślą o rodzinach z dziećmi powstał plac zabaw obok strefy wspólnej, w której będą odbywały się animacje dla najmłodszych.

Marlena Brzostowska, manager
Marlena Brzostowska, manager Centrum Handlowego Auchan Hetmańska

Tak opowiadała mi o nowych wnętrzach Auchan manager galerii handlowej na Hetmańskiej. Postanowiłam sprawdzić, jak to wygląda w rzeczywistości. Jestem zapracowaną mamą. Galeria handlowa jest dla mnie miejscem, do którego wybieram się czasami z synem i jego tatą. Tata pilnuje synka, ja szukam ciekawych produktów. Przyznam, że takiego klimatu w galerii handlowej się nie spodziewałam. Jest tu kilka wydzielonych stref do odpoczynku. Wyglądają jak fragmenty nowoczesnych, designerskich kawiarni. W jednej z nich – tej bardziej multimedialnej – można podłączyć smartfon, tablet czy laptopa. W kolejnej mamy trzy ekrany dotykowe z dostępem do bezpłatnego internetu oraz stolik multimedialny, z którego mogą korzystać także dzieci. Dwie strefy restauracyjne są wyraźnie oddzielone od przestrzeni handlowej. Wszystko, co spotkałam wydaje się tutaj dobrze przemyślane. Rozmawiam z panią architekt ze studia projektowego Jeske Design, które jest pomysłodawcą tej nowej przestrzeni.

Zanim powstała wizja nowych wnętrz galerii na Hetmańskiej, przyglądaliśmy się zachowaniom klientówopowiada przedsiebiorczepodlasie.pl Katarzyna Jeske Jonkisz z Jeske Design+. – Widzieliśmy, że niektórzy przychodzili z tabletami i laptopami. Trzymając je na kolanach próbowali pracować. Rodziny z dziećmi nie bardzo miały gdzie usiąść z dzieckiem na dłużej. Przyjrzeliśmy się także otoczeniu i samemu miastu. Zwiedziliśmy inne galerie handlowe w Białymstoku. Stylistyka, którą zaproponowaliśmy, jest wypadkową skojarzeń, jakie mamy z tym miastem. Zieleń, odrobina folkloru i wyraziste kolory – na tym oparliśmy pomysł projektu stref wydzielonych dla klientów w Galerii Auchan Hetmańska.

Świetlik w dachu obok strefy wspólnej dla rodziców z dziećmi, fot. Lidia Doborowolska
Świetlik w dachu obok strefy wspólnej dla rodziców z dziećmi, fot. Lidia Dobrowolska

O! Shopping. Skąd nowa nazwa

Białostocka galeria jako druga w Polsce została zmodernizowana według idei O!Shopping. Nad głową widzę nowe oznaczenia – drogowskazy. Są czytelne, kolorowe i ułatwiają przemieszczanie się po centrum handlowym. W galerii jest kilka stref relaksu, powstała przestrzeń coworkingowa do wspólnej pracy przy laptopach czy tabletach. W jednej z nich jest kilkanaście gniazd USB. Darmowy internet jest na terenie całego Centrum. O!Shopping jest ideą, która zakłada, że galeria handlowa ma odpowiadać na lokalne potrzeby klientów. O! Shopping to jakość wprowadzana przez Immochan, właściciela centrów handlowych Auchan.

Strefy odpoczynku wydzielone w galerii są tak zaprojektowane, że gdy w nich siedzę, czuję się oddzielona od korytarzy galerii. W jednej z nich podczas mojej wizyty mama karmiła maleńkie dziecko. Każda mama wie, jak ważne w galerii handlowej jest miejsce, w którym można swobodnie usiąść z niemowlęciem. Moją uwagę przyciągnął także niepowtarzalny plac zabaw. Większość jego elementów jest wykonana z drewna. Jest tam nawet huśtawka z tkaniny. To tak, jakby przenieść się do ogrodu. A – jak się dowiedziałam – plac zabaw będzie wyposażony w kilka dodatkowych elementów. Obok miejsca do zabawy dla dzieci jest wydzielona przestrzeń dla rodziców.

Zapytałam panią architekt, skąd pomysł na tego rodzaju design w białostockiej galerii.  Motyw liści, który powtarza się w każdej strefie, jest symbolem zielonego Białegostoku – dodaje Katarzyna Jeske Jonkisz. Dbaliśmy o każdy detal. Stąd florystyczne grafiki w identyfikacji wizualnej galerii. Tkaniny, które wybraliśmy do pokrycia kanap, foteli i siedzisk krzeseł są bardzo dobrej jakości. Budują przestrzeń komfortu dla klienta. Strefy relaksu są stworzone na planie koła lub owalu, by można było się w nich zanurzyć i oddzielić od części handlowej. Oświetlenie stref przeznaczonych dla klientów także ma budować atmosferę odpoczynku. Stąd ażurowe lampy dające delikatne, kameralne światło w strefach restauracyjnych. Food courty, które zaprojektowaliśmy są wyraźnie oddzielone od strefy handlowej. Pomyśleliśmy o klientach, którzy chcą na wysokich krzesłach barowych zjeść posiłek w pojedynkę. Są tam też miejsca, gdzie chętnie usiądzie grupka znajomych. Znak jakości O!Shopping, który wprowadzaliśmy w porozumieniu z agencją reklamową, wyraża się w projekcie stref relaksu, stref co-workingowych, mebli, oświetlenia, a nawet łazienek. Łazienki bardziej przypominają pokoje kąpielowe niż standardowe łazienki w galerii handlowej. Pełne są wyrazistych barw i grafik. Strefy wejścia, elementy wiat rowerowych, czy specjalnie zaprojektowana strefa dla psów pokryta jest wielobarwnymi grafikami. Wszystkie meble zostały zaprojektowane w oparciu o kolorystkę i kształty O’shopping tak żeby kontynuować spójną ideę marki w przestrzeni. Oprócz elementów projektowanych i wykonanych na specjalnie zamówienie pojawiło się również wiele designerskich produktów światowych marek uzupełnionych o meble polskich designerów.

IMG_3379
Plac zabaw dla dzieci – dominuje tutaj drewno, fot. Lidia Dobrowolska

Co nowego na zewnątrz

Parking zapewni 1500 miejsc, w tym 37 dla osób niepełnosprawnych oraz 12 dla rodzin z dziećmi i kobiet w ciąży. Bez problemu do galerii będzie można też przyjechać rowerem i zaparkować pod jedną z dwóch dużych wiat rowerowych. Dla właścicieli czworonogów są specjalnie zaprojektowane budy dla psów. Wokół całego obiektu będzie bardzo zielono. Lada moment w 60 donicach będą zasadzone rośliny. Dodatkowo obok galerii powstanie zewnętrzny plac zabaw dla dzieci.

Zobaczcie, jak nowe wnętrza Galerii Auchan na Hetmańskiej wyglądają z bliska.

 

Komentarze