Białostocka niecukiernia z ambitnymi planami rozwoju sieci. Skok ma być 100-procentowy

Fit Cake zamierza w tym roku osiągnąć obroty jeszcze wyższe niż w 2020, w którym zresztą zanotowała ponad 100-procentowy wzrost rok do roku. Bo okazało się, że mimo bardzo trudnej sytuacji dla wielu branż, tutaj był popyt. Również franczyzobiorcy notowali wzrosty, a tych z kolei ma w 2021 r. dwa razy więcej. Bo właśnie w tym roku sieć franczyzowa ma powiększyć się dwukrotnie. Takie są założenia.

Fit Cake to wywodząca się z Białegostoku sieć niecukierni, która postawiła na zdrowe słodycze. Reklamuje się sloganem „No sugar. No problem”. Ich torty, lody i inne desery nie mają dodatku cukru. Tworzone są w oparciu o zbilansowane makroskładniki (tłuszcze, białka i węglowodany). Produkuje się je wyłącznie z naturalnych składników. Dla części społeczeństwa, zmagającej się z różnymi dolegliwościami, to jedyne dostępne łakocie. Dla innych to inwestycja we własne zdrowie i profilaktyka.

Do marki przyciągnęła ich na pewno także wprowadzona w pierwszej połowie roku aplikacja do zamówień online. Od maja 2020 do tej pory pobrało ją blisko 5 tys. klientów. Dlatego plany na ten rok sieć ma brawurowe.

– Znowu chcemy zwiększyć o 100 proc. liczbę naszych lokali i sensownie rozmieścić je na mapie Polski, tak by wszyscy potrzebujący mieli do nich łatwy dostęp – Rafał Kościuk krótko wykłada biznesowy plan niecukierni na bieżący rok.

W sumie w styczniu przyszłego roku w Polsce działać ma około 50 Fit Cake’ów. Obecnie pod szyldem firmy działa 25 kawiarni.

W minionym roku franczyzowa sieć z Białegostoku zwiększyła swoje obroty o ponad 100 proc. Otworzyła 12 nowych lokali. Franczyzobiorcy odnotowało około 7-10-procentowy wzrost obrotów w porównaniu z rokiem 2019.

Według danych GUS na koniec 2020 roku stopa bezrobocia w Polsce po raz pierwszy od lat wzrosła. Na grudzień wynosiła 6,2 procent, ale tendencje na bieżący rok nie są optymistyczne. Jednym z sektorów, który najmocniej ucierpiał jest niewątpliwie gastronomia. Jak szacuje Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej na skutek epidemii w 2020 roku pracę straciło około 200 tys. osób z branży, ponad 8 tys. lokali ogłosiło upadłość. W gastronomii zauważalny jest więc proces przebranżowienia.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie sieci franczyzowe stwarzają preferencyjne warunki do wejścia w biznes. Fit Cake opracowało trzystopniowy system franczyzowy, który pozwala na założenie własnej kawiarni z kapitałem od 19 tys. zł.

Nowy system franczyzowy Fit Cake przewiduje trzy warianty współpracy w inwestorami. Wymagają one nieco odmiennych warunków lokalowych i przewidują inny zakres świadczeń ze strony franczyzodawcy.

Marka powstała w 2016 roku w Białymstoku. W ofercie niecukierni są ciasta bez cukru, torty bezglutenowe, wegańskie lody, funkcjonalne batoniki czy desery w słoiczkach. Desery dosładzane są tylko naturalnymi słodzikami: erytrolem lub ksynolitem, które nie powodują tzw. skoku glikemicznego i są dla organizmu zdrowsze. W są nie tylko kultowe ciacho bez cukru, ale też desery bez glutenu, bez laktozy, wege i keto.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze