Białostocki Promotech podekscytowany zainteresowaniem produktami firmy w Niemczech

Stoisko Promotechu na targach EuroBLECH 2024 / Fot. mat. pras.

Mimo kryzysu ekonomicznego na kluczowych europejskich rynkach tegoroczne targi EuroBLECH 2024 były bardzo udanym wydarzeniem dla branży metalowej i dla białostockiego eksportera – Promotechu. Nowości producenta wzbudziły w Niemczech ogromne zainteresowanie.

– W czasach zawirowań politycznych i kryzysów ekonomicznych w kluczowych gospodarkach Unii Europejskiej, wojny w Ukrainie i na Bliskim Wschodzie oraz narastającej niepewności, co do jutra, tegoroczne targi EuroBLECH w Hanowerze okazały się tym wyczekiwanym „światełkiem w tunelu” – ocenia Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. – Oczywiście na ostateczne potwierdzenie tej oceny trzeba będzie poczekać parę miesięcy, aż zrealizują się transakcje, których zapowiedzi otrzymaliśmy na targach. Jednak nawet jeśli tylko część z nich dojdzie do skutku, to i tak tegoroczny EuroBLECH można uznać za nadspodziewanie dobry.

Kluczem do targowego sukcesu białostockiej spółki było wiele miesięcy intensywnych przygotowań i prac – zarówno nad projektem efektownego, otwartego z trzech stron stoiska, o zwiększonej w stosunku do przednich lat powierzchni, jak i prac marketingowych.

Promotech zaprezentował w Hanowerze wyczekiwane przez klientów najnowsze rozwiązania ze swoich czterech głównych grup produktowych – wiertarek, ukosowarek oraz lekkiej i ciężkiej automatyzacji spawania. Największym zainteresowaniem odwiedzających cieszyła się m.in. mała modułowa wersja półportalu spawalniczego WA COMPACT, z napędem opracowanym na bazie wózka spawalniczego RAIL TITAN, a także frezarka do spoin BM -30 WM. Poza tym firma pokazała nowe wózki spawalnicze: SCORPIO Batteryi DRAGON Battery, a także ukosowarki AMB- 29, BM 25 – i BM 25S oraz najnowsze wiertarki PRO-40 AD ATEX i PRO-50/2 ATEX oraz także PRO-102.

– Podczas targów zebraliśmy pokaźną liczbę kontaktów, mamy też szansę na duże kontrakty z różnych stron Europy, a także świata – ocenia Sebastian Kowalczyk, kierownik działu marketingu w Promotechu. – W przyszłości na pewno warto postawić na rozbudowę strefy demo, bo pokazy funkcjonowania maszyn na żywo cieszą się szczególnym zainteresowaniem zwiedzających.

Targi w Hanowerze to ważne wydarzenie także dla najmłodszej spółki-córki białostockiego producenta, jaką jest Promotech Deutschland, która liczy na zwiększenie swojej sprzedaży na rynkach niemieckojęzycznych (DACH) – Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

– Wspólnie z naszą niemiecką spółką wykonaliśmy w ostatnich latach wielką pracę, aby zaistnieć, jako solidny dostawca na rynkach DACH i w końcu nadchodzi ten czas, kiedy widzimy efekty pracy naszych zespołów: zaczynamy już być rozpoznawalni, możemy też pochwalić się coraz lepszą listą referencyjną na tych rynkach – podkreśla Bohdan Zaleski.

EuroBLECH to także ważna impreza ze względu na swój światowy zasięg.

– Mamy jeszcze na świecie kilka białych palm, jak na przykład Ameryka Południowa, gdzie dopiero zaczynamy budować sieć sprzedaży – tłumaczy wiceprezes Zaleski. – Dzięki tym targom, także i tam pozyskaliśmy nowe kontakty. Teraz przed nami ogromna praca, aby zamienić zainteresowanie klientów w zamówienia i – wysiłkiem całej załogi – dostarczyć na czas i w dobrej jakości nasze maszyny.

EuroBLECH to największa na świecie wystawa technologii obróbki blach, skupiająca ponad 1300 wystawców z 40 krajów, prezentujących zaawansowane technologie i rozwiązania dla tej branży.

Red. PP

Komentarze