Białystok, Łomża, Zambrów. Tutaj urzędy skarbowe są przyjazne przedsiębiorcom

Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku, jako jedyny w Polsce, po raz 18. został laureatem tego konkursu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy, który organizuje Business Centre Club przy współudziale Ministerstwa Finansów. W tym roku z naszego województwa dołączyły do niego urzędy skarbowe z Łomży i Zambrowa. Przedsiębiorcy, którzy już po raz 18. wybrali najbardziej przyjazne urzędy skarbowe w Polsce, oceniali jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników.

Tym razem przedsiębiorcy po raz pierwszy oceniali urzędy za pomocą elektronicznych ankiet.

Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta, a także tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcami relacji opartych na wzajemnej życzliwości i profesjonalizmie.

Przedstawiciele biznesu wyróżnili 64 urzędy, które mogą posługiwać się tytułem „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” przez rok, do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu.

Wśród nagrodzonych znalazł się urząd, który po raz 18. otrzymał wyróżnienie – Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku. Najwięcej urzędów skarbowych wyróżniono w województwie śląskim.

Minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński, gratulując laureatom, podkreślił rolę pracowników urzędów skarbowych w budowaniu wizerunku Krajowej Administracji Skarbowej.

– Dziękuję za wasze codzienne zaangażowanie i profesjonalizm. To dzięki państwu obraz urzędów skarbowych i całej Krajowej Administracji Skarbowej jest zupełnie inny i lepszy niż jeszcze kilka lat temu – powiedział minister Tadeusz Kościński.

Minister podkreślił też znaczenie budowania dobrych relacji administracji skarbowej z biznesem.

– Przedsiębiorcy są dla nas kluczowym partnerem. Budujemy partnerskie relacje z biznesem m.in. dzięki cyklicznym spotkaniom „Dialog z Biznesem” czy aplikacji „Głos Podatnika”. Naszym celem jest nie tylko zabezpieczenie interesów budżetu państwa, ale również zapewnienie dobrych warunków dla funkcjonowania biznesu w Polsce – dodał minister.

Wiceminister finansów, szef Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska podkreśliła ważną rolę konkursu w doskonaleniu pracy urzędów skarbowych w zakresie obsługi przedsiębiorców.

– Chcemy, by współpraca administracji skarbowej i biznesu była oparta na zasadach partnerstwa. Konkurs na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy jest dla nas bardzo cenną inicjatywą. Przedsiębiorcy oceniają urzędy w anonimowych ankietach. Dzięki temu otrzymujemy realną ocenę naszego działania. Jest to dla nas impulsem do kolejnych zmian – powiedziała minister Magdalena Rzeczkowska.

Zastępca szefa KAS Anna Chałupa podkreśliła profesjonalizm pracowników urzędów skarbowych i zaznaczyła, że Krajowa Administracja Skarbowa wspiera przedsiębiorców w wykonywaniu ich obowiązków.

– Przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w konkursie, wysoko ocenili zarówno kompetencje, jak i uprzejmość pracowników urzędów skarbowych. To pokazuje profesjonalizm pracowników Krajowej Administracji Skarbowej – dodała minister Chałupa.

Gratulacje wyróżnionym urzędom przekazał także prezes Business Centre Club Marek Goliszewski.

– W ciągu tych 18 lat uhonorowaliśmy setki urzędników. Uhonorowaliśmy ich za życzliwość, za to, że wyciągają ręce do przedsiębiorców, dążą do tego, by US stał się prokonsumencki. Dziękuję laureatom za waszą życzliwość, zrozumienie, odrzucenie stereotypów, że jesteśmy przeciwnikami – mówił Marek Goliszewski.

W imieniu nagrodzonych urzędów organizatorom konkursu podziękowała naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej Sylwia Juraszek.

– Wyróżnienie, otrzymane od przedsiębiorców jest dla nas szczególnie ważnym osiągnięciem, a zarazem motywacją do dalszej pracy nad doskonaleniem obsługi w naszych urzędach, tak aby była profesjonalna i spełniała oczekiwania podatników – powiedziała naczelnik wyróżnionego urzędu.

Wnioski z ankiet:
– klienci często kontaktują się z obsługującymi je urzędami;
– urzędy częściej kontaktują się z klientami;
– urzędy częściej odwiedzają klientów w sprawach dot. kontroli, informacje przekazują generalnie mailem i telefonicznie;
– klienci mają odpowiednie warunki do rozmowy;
– klienci często czekają na umówione spotkanie;
– szybkość załatwiania sprawy klienta jest zależna od kanału kontaktu;
– czasami urzędy odpisują na maile z opóźnieniem;
– urzędnicy są uprzejmi podczas spotkań;
– urzędnicy są kompetentni.

Red. PP, fot. pixabay.com

Komentarze