Branża gastronomiczna w całym kraju wspiera szpitale i personel z pierwszej linii frontu

Dostarczyć posiłki personelowi medycznemu walczącemu z pandemią koronawirusa – taka misja przyświeca obywatelskiej inicjatywie #WzywamyPosiłki, która wystartowała w całej Polsce. W akcji, na zasadach pro bono, udział biorą sieci restauracji, firmy cateringowe, producenci żywności i napojów oraz kilkadziesiąt mniejszych podmiotów z branży gastronomicznej. W pierwszych godzinach działania dostarczono już 2 417 posiłków. Stan na niedzielę, 22 marca, ok. godziny 15.00 to ponad 10 tysięcy!

Inicjatywa #WzywamyPosiłki zrodziła się z chęci okazania wdzięczności i wsparcia pracownikom służby zdrowia, którzy walczą na pierwszej linii z pandemią koronawirusa. Informacje o sytuacji wyczerpanego personelu medycznego w krajach, które wcześniej doświadczyły pandemii zainspirowały organizatorów do stworzenia ogólnopolskiej akcji wspierającej polski personel medyczny.

#WzywamyPosiłki łączy potrzebujących z tymi, którzy chcą pomóc. Organizatorzy weryfikują stan zapotrzebowania na żywność i napoje w poszczególnych placówkach i wysyłają posiłki tam, gdzie rzeczywiście ktoś na nie czeka. Dostawy obejmują szpitale, stacje pogotowia i laboratoria diagnostyczne – codziennie dołączają kolejne miejsca.

Akcja rozpoczęła się w piątek 13 marca od zamieszczonego na Facebooku postu na prywatnym profilu z apelem o zorganizowanie wsparcia dla personelu szpitalnego. W ciągu trzech dni od publikacji, wydarzenia nabrały zawrotnego tempa. W miniony weekend powstał sztab organizacyjny, a już w poniedziałek do #WzywamyPosiłki zaczęli dołączać mali i duzi partnerzy, którzy pro bono dostarczają posiłki i swoje produkty do szpitali.

W gronie partnerów strategicznych są już: AmRest – operator sieci restauracji KFC, Pizza Hut, Burger King i kawiarnie Starbucks, Costa Coffee, McDonald’s, catering dietetyczny Maczfit, Red Bull. Na wezwanie odpowiadają także lokalni przedsiębiorcy.

Czas na podlaskie firmy i wsparcie szpitali w naszym regionie!

Inicjatywa ma charakter otwarty i codziennie dołączają do niej kolejne marki i miejsca, których lista uzupełniana jest na bieżąco na stronie www i w mediach społecznościowych.

Do akcji w ostatni piątek dołączyła Szlachetna Paczka, która od 20 lat łączy Polaków w mądrym pomaganiu. Szlachetna Paczka zapewni wsparcie organizacyjne, dzięki któremu zwiększy się zasięg akcji, a specjalna zbiórka pozwoli zaangażować w działania pomocowe mały biznes gastronomiczny, który sam znalazł się w niezwykle trudnej sytuacji. Akcję #WzywamyPosiłki wesprzeć będzie mógł każdy bez wychodzenia z domu.

W nagłośnieniu wszystkich działań pomaga Facebook Company, który także został oficjalnym partnerem inicjatywy.

Za #WzywamyPosiłki stoi grupa osób, które zorganizowały się za pomocą social mediów. Sztab główny w ciągu kilku godzin, spontanicznie stworzyli ludzie związani zawodowo z produkcją koncertów, eventów i komunikacją marketingową z Warszawy i Krakowa. Po kilku dniach intensywnych działań grupa liczy już kilkadziesiąt osób na terenie całej polski. Wszyscy działają charytatywnie.

Red. PP, fot. pixabay

Komentarze