Budowa S19 na Podlasiu: Budimex wykonuje roboty zgodnie z harmonogramem, wartość kontraktu 326 mln zł

Budowa S19 / Fot. mat. pras.

Na koniec maja 2025 roku, 9-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 między Haćkami a Bielskiem Podlaskim Zachód osiągnął zaawansowanie robót na poziomie 80%. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. W ramach tej inwestycji powstaje szereg obiektów inżynieryjnych, które usprawnią ruch drogowy i zapewnią bezpieczeństwo, w tym: ronda, siedem wiaduktów, siedem przepustów ekologicznych, dwa przejścia dla zwierząt. To już wysoki poziom zaawansowania, co wskazuje na zbliżające się zakończenie budowy tego kluczowego odcinka drogi S19.

Budimex intensywnie pracuje nad kluczowym fragmentem przyszłej trasy Via Carpatia w Polsce. Inwestycja obejmuje budowę 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 oraz 2,16 km drogi krajowej nr 66.

Projekt ten zakłada również realizację istotnych węzłów drogowych, które znacząco poprawią płynność i bezpieczeństwo ruchu w regionie:

  • węzeł „Bielsk Podlaski Północ”;
  • węzeł „Bielsk Podlaski Zachód”, wyposażony w dwa ronda średnie;
  • rondo czterowlotowe, które połączy projektowane przełożenie DK66 z istniejącą drogą krajową 66.

Zgodnie z przekazanymi informacjami, na koniec maja 2025 roku ogólne zaawansowanie robót na tym odcinku osiągnęło poziom 80%, co świadczy o sprawnym przebiegu prac i dotrzymywaniu harmonogramu. W ramach zadania powstaje również siedem wiaduktów, siedem przepustów ekologicznych oraz dwa przejścia dla zwierząt, co podkreśla kompleksowość inwestycji.

– Utrzymujemy wysokie tempo prac i konsekwentnie realizujemy kolejne etapy inwestycji. Budowa S19 na Podlasiu to strategiczny projekt zarówno z punktu widzenia lokalnych społeczności, jak i całej infrastruktury transportowej Polski – mówi Robert Gromala, dyrektor kontraktu w firmie Budimex SA.

Na placu budowy S19 i DK66 widać już efekty intensywnych prac. Ekipy postawiły solidne fundamenty i podpory pod przyszłe mosty, a teren został znacząco przekształcony – w ramach robót ziemnych przetransportowano ponad milion metrów sześciennych gruntu. Sprawnie ukończono też przenoszenie wszystkich podziemnych instalacji, takich jak rury wodociągowe, gazowe czy kable energetyczne. W planach jest użycie 175 tysięcy ton bitumu do stworzenia trwałych nawierzchni.

Warta ponad 326 milionów złotych brutto inwestycja w drogę S19 to nie tylko lokalna budowa, ale fragment przyszłej krwiobiegu Europy – Via Carpatia. Ta imponująca, licząca 570 km trasa połączy północne i południowe krańce kontynentu, stając się jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych. W Polsce poprowadzi od Kuźnicy Białostockiej na granicy z Białorusią, aż do Barwinka na granicy ze Słowacją.

Budimex to prawdziwy filar polskiej infrastruktury drogowej. Firma, będąc głównym wykonawcą w kluczowych rządowych programach – Budowy Dróg Krajowych oraz Budowy 100 Obwodnic – aktywnie przyczynia się do głębokiej modernizacji sieci transportowej w Polsce. Ta skala zaangażowania i szerokie portfolio projektów plasują Budimex w awangardzie najważniejszych firm budowlanych w kraju.

Red. PP

Komentarze