DOOH made in Białystok

Jaka reklama jest idealna? Taka, którą zobaczy wiele osób. W dobie natłoku informacji, dotarcie do klienta to nie lada wyzwanie. Jednak Marzena Zambrowska z firmy Grube.Media (na zdjęciu) znalazła sposób, jak dotrzeć do wielu tysięcy mieszkańców Białegostoku, którzy obejrzą przekaz reklamowy z przyjemnością. Możliwe? Jest i działa – więc tak. A jak? Zapytajmy Marzenę, która ogarnęła temat w praktyce.

Na czym polega sekret sieci 30 ekranów LED w autobusach?

– Przepis jest bardzo prosty – wyświetlić reklamę takim odbiorcom, którzy faktycznie chcą ją obejrzeć. Nasza firma, Grube.Media, wykorzystała… zwykłą nudę. Nasze reklamy wyświetlane są w autobusach komunikacji miejskiej. Wykorzystujemy chwile, kiedy pasażerowie autobusów nie są zajęci niczym innym, więc z chęcią oglądają animowane, kolorowe spoty reklamowe. W czasach walki o uwagę klienta, my dostajemy ją niemal w całości. To jest niesamowita wartość, którą udostępniamy naszym klientom.

I to działa?

– No pewnie! Z badań jednego z dużych domów mediowych z USA wynika, że sektor reklamy DOOH (Digital Out Of Home), to obok internetu najszybciej rozwijający się sektor w branży reklamowej. Rynek DOOH rośnie, wypierając przestarzałe formy reklamy banerowej, bilbordowej – statycznej nie multimedialnej. Grube.Media są właścicielem 30 ekranów LED w autobusach miejskich w Białymstoku. Reklama podczas jednomiesięcznej kampanii jest emitowana przeciętnie 170 tys. razy, a tzw. „przepływy pasażerskie” w tym czasie to ponad milion pasażerów. To naprawdę ogromna konwersja, zwłaszcza, że oprócz dużych agencji reklamowych z tej formy reklamy często korzystają nieduże, lokalne firmy. Nie tylko do sprzedaży produktów czy usług…

A do czego jeszcze można wykorzystać tak ogromny zasięg twojej sieci?

– Spoty na naszych ekranach LED świetnie nadają się do rekrutacji. Sytuacja na rynku pracy jest trudna dla pracodawców, ciężko o fachowców i ręce do pracy. Ogłoszenie o rekrutacji, dynamicznie pojawiające się w autobusie skutecznie przyciąga wzrok pasażerów. Mamy coraz więcej klientów, szukających alternatywnych form rekrutacji i dostajemy sygnały, że ten typ promocji jest po prostu skuteczny.

Skutkiem ubocznym inwestycji w tego typu „ogłoszeniu o pracę” jest także poprawa wizerunku. Używając nowoczesnych form przekazu automatycznie sami stajemy się bardziej nowocześni w świadomości odbiorców.

Czym się różni taka forma reklamy od spotu telewizyjnego?

– Sam spot reklamowy nie różni się wiele – mamy dynamiczny, ruchomy obraz przyciągający naszą uwagę jak magnes. Cały sekret to miejsce emisji. Podczas podróży autobusem, pasażerowie nie są zajęci, mają czas. To ogromna wartość, dlatego reklama DOOH w autobusach jest tak skuteczna. Dodatkowo, to ciągle coś nowego, świeżego. Odbiorcy oglądają nasze reklamy i informacje bo są ich ciekawi. Nie mają też możliwości wyłączenia nośnika czy przełączenia na inny kanał. Taka forma reklamy jest dużo bardziej atrakcyjna cenowo, nie tylko od reklamy telewizyjnej czy radiowej.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by łączyć reklamy na ekranach LED z inną formą promocji. Raz stworzony spot można z powodzeniem użyć na YouTube lub w innych kanałach social media. Nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejsze są kampanie reklamowe prowadzone na wielu nośnikach jednocześnie – synergia jest znaczącą wartością dodaną.

 

 

 

Materiał partnera

Komentarze