DrTusz blisko białostockiej społeczności

28 maja 2023 r. odbędzie się IV Charytatywny Turniej Piłkarski o puchar DrTusza, organizowany przez białostockie przedsiębiorstwo i Stowarzyszenie Hattrick Białystok. Tym razem na boisku przy Zespole Szkół Mechanicznych o trofeum zawalczy osiem drużyn z naszego regionu, które swoim udziałem wspierają remont pokoju dziennego w Domu Powrotu przy fundacji Dialog.

– Wydarzenie od pierwszej edycji cieszy się sporym zainteresowaniem – oprócz samych emocjonujących rozgrywek na boisku turniejowi towarzyszą atrakcje dla kibiców, zwłaszcza najmłodszych, które co roku ściągają rodziny z dziećmi – mówi Aneta Zagórska z firmy DrTusz. – Ideą naszego turnieju jest nie tylko propagowanie sportu, jako świetnej formy integracji białostockiego środowiska biznesowego, ale przede wszystkim włączenie go w akcje dobroczynne. Chcemy pokazać, że białostockim przedsiębiorcom zależy na naszej lokalnej społeczności i wspólnym wysiłkiem, jakim niewątpliwie jest udział w rozgrywkach piłkarskich, możemy zrobić coś dobrego. W tym roku postawiliśmy na wsparcie Domu Powrotu – całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych i to na remont pokoju dziennego przeznaczone zostaną środki pochodzące z wpisowego na turniej.

Pomysłów nie brakuje

Charytatywny Turniej o Puchar DrTusza to nie jedyna akcja dobroczynna białostockiej firmy sprzedającej materiały eksploatacyjne do drukarek. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane są regularnie. DrTusz od kilku lat przeprowadza bezpłatną utylizacje drukarek i materiałów eksploatacyjnych, które wymienia na rośliny doniczkowe, prowadzi ciągłą kampanię edukacyjną dotyczącą właściwej segregacji odpadów elektronicznych, wspiera lokalne wydarzenia o charakterze w sportowym i kulturalnym, a także sam takie inicjuje.

– Stałym punktem naszej pozabiznesowej aktywności jest coroczna wizyta w schronisku dla zwierząt w Sokółce. Placówka od wielu lat, prowadzona przez fundację Vita Canis, robi wszystko, by zwierzęta w niej przebywające miały zapewnione jak najlepsze warunki i opiekę. Jako firma przyjazna zwierzętom zawsze spieszymy z pomocą tam, gdzie chodzi o czworonożnych przyjaciół. I zachęcamy do tego też naszą społeczność – przekonuje Aneta Zagórska.

Rośnie świadomość wagi CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu to postawa pożądana przez klientów nie tylko w stosunku do największych graczy na rynku. Co więcej, zwrócenie uwagi na to, co po sąsiedzku i zaangażowanie w sprawy istotne dla lokalnej społeczności to sygnał, że firma jest blisko ludzi, zna ich potrzeby i czuje się współodpowiedzialna za najbliższe otoczenie. A to ważne w kontekście budowania dobrych relacji także w kontekście biznesowym. Lokalne firmy, takie jak DrTusz, doskonale zdają sobie jednak sprawę, że za deklaracjami muszą stać konkretne działania, a zaufania do marki nie da się zbudować z dnia na dzień.

– Dlatego wszystko, co komunikujemy klientom: proekologiczne postawy, zachęcanie do aktywności fizycznej, zwrócenie uwagi na potrzeby lokalnej społeczności, działalność charytatywna znajdują swoje potwierdzenie w działaniach firmy, a co ważniejsze – w postawie samych pracowników. To oni są ambasadorami marki i niezwykle cieszy nas, że w tym roku aż trzy drużyny DrTusza pobiegną w czerwcowej sztafecie Plum Ekiden i tym samy nasz wkład w cel wydarzenia będzie trzykrotnie wyższy – tłumaczy Zagórska.

DrTusz zachęca organizacje pozarządowe do kontaktu. Przekonany o wartości, jaką niesie współpraca z III sektorem, z powodzeniem prowadzi własny program wsparcia OPP. O szczegółach informuje tutaj: https://www.doktortusz.pl/pomagamy.

Red. PP

Komentarze