Dubaj – najlepsze miejsce na wyjazd firmowy

Szkolenie, konferencja, wyjazd motywacyjny – niezależnie od okazji, dobra lokalizacja wydarzenia to co najmniej połowa sukcesu. Jeśli w danym miejscu znajduje się sporo atrakcji, scenariusz aktywności wydarzenia w zasadzie tworzy się samoczynnie. W przypadku destynacji wyjątkowych, trudno oprzeć się pokusie, aby cały dostępny czas wolny poświęcić na odkrywanie uroków i tajemnic danego miasta. Takim miejscem jest z pewnością Dubaj. Niezależnie od tego, jaką aktywność biznesową tam zaplanujemy, dzięki niesamowitym walorom turystycznym, całe przedsięwzięcie musi okazać się sukcesem…

Leżąca na południowym wybrzeżu Zatoki Perskiej metropolia inspiruje miliony ludzi na całym świecie, mimo iż do niedawna była skromną wioską rybacką. Być może właśnie to skala ogromnego przeskoku cywilizacyjno-technologicznego powoduje, że historia miasta i jego obecny kształt są tak fascynujące.

Najwięcej „naj”

Dubaj jest miastem pełnym przepychu, ostentacyjnie bogatym i ekstrawaganckim. Ze względu na krótką historię nie posiada jednak zabytków. Chcąc wzbudzić podziw na całym świecie, inwestorzy z Bliskiego Wschodu musieli wszelkie atrakcje i ciekawe miejsca zaplanować i wznieść od zera. Ogromne budżety złączyły się w tym miejscu z nieprawdopodobnymi wyzwaniami inżynieryjnymi oraz skalą przedsięwzięć – dość powiedzieć, że w czasie największej prosperity w Dubaju stacjonowała ¼ wszystkich specjalistycznych dźwigów-żurawi na świecie.

Tak niecodzienne podejście zaowocowało oszałamiającymi rezultatami. Wiele obiektów, wcześniej uznawanych za niemożliwe do wykonania, znajduje się właśnie w tej metropolii i na jej potrzeby zostało stworzonych. Równie imponująca jest lista rekordów, związanych z tym miejscem.

Burj Khalifa jest jednym z symboli miasta i dzierży kilka zaszczytnych tytułów: najwyższego budynku na świecie, najwyżej położonego punktu widokowego, najdłuższej trasy pokonywanej przez windy, etc. Wieżowiec składa się z centralnego rdzenia oraz trzech, przylegających do niego „wsporników” – w miarę wzrostu wysokości bryły są one coraz mniejsze, co nadaje mu smukłość i niezbędną aerodynamikę.

Burj Al Arab jest kolejnym z architektonicznych symboli miasta, dzięki swojej wysokości (4 najwyższy hotel na świecie) i charakterystycznemu kształtowi wydętego żagla. Wewnątrz budynku znajduje się jedna z najsławniejszych restauracji na świecie – Al Mahara – która na swoją reputację zapracowała m.in. dzięki potężnemu akwarium, gdzie goście mogą podziwiać tysiące pięknych okazów morskich zwierząt. O rozmachu projektantów najlepiej świadczy fakt, że większość ścian, części sufitowych i podłóg jest wykonana ze szkła, przez co goście maja wrażenie, jakby przebywali głęboko pod powierzchnią oceanu. Wrażenie bycia „zatopionym” potęguje fakt, że restauracja i akwarium są – co częste w Dubaju- iście imponujących rozmiarów: samo lobby jest wyższe niż Statua Wolności.

Esencją ducha tego miasta jest nieposkromiona ambicja i absolutny brak ograniczeń co do realizacji najbardziej szalonych planów. Jeśli czegoś w Dubaju nie ma, łatwo przewidzieć że za chwilę się pojawi i będzie największe w swojej klasie. Tak było z najdłuższą linią metra, największą sztuczną mariną, najwiekszym kompleksem sztucznych wysp, największym centrum handlowym i…największym ośrodkiem narciarskim, położonym pod dachem. Dubaj bywa nazywany „Złotym Miastem” dla podkreślenia swojego elitarnego statusu i faktu, że prawie 30% globalnego obrotu cennym kruszcem odbywa się właśnie w jego granicach – nie dziwi zatem, że małe sztabki złota można kupować nawet w ulicznych automatach, podobnych do tych, które w Europie serwują kawę i przekąski.

Marketingowy strzał w „10”

Dubaj jest uważany za bardzo prestiżową destynację podróży. Powoduje to, że samo wyznaczenie tego miasta jako miejsca spotkań biznesowych lub wytypowanie wycieczki do niego jako nagrody w programie motywacyjnym, dodaje wydarzeniu niezwykle atrakcyjnego charakteru. Nie dziwi zatem, że polskie firmy coraz częściej starają się właśnie tam wysyłać swoich pracowników, kluczowych klientów, a nawet otwierają tam biura.

Co czyni z Dubaju tak atrakcyjną lokalizację? Poza omówionym wcześniej luksusem i rozmachem, na pewno sporą rolę odgrywa tu wyjątkowa egzotyka – dla Polaków i przedstawicieli innych europejskich nacji, Zjednoczone Emiraty Arabskie są z wielu względów nieporównywalne z popularnymi celami urlopowych i biznesowych podróży. O ile Londyn, Paryż, Barcelona nieco już spowszedniały i większość ich atrakcji jest szeroko znana lub podobna do tego, co można zobaczyć w innych miastach Starego Kontynentu, o tyle w Złotym Mieście zapierającą dech w piersiach. Przygodą może być samo wyjście na spacer czy zakupy. Wiedzą o tym doskonale firmy, organizujące wyjazdy incentive do Dubaju.

Jakość przeżyć

Nowoczesna turystyka to coś więcej niż po prostu zwiedzanie. Coraz częściej biura podróży starają się pokazać zagraniczne destynacje od innej, bardziej realnej strony, pokazując nie tylko muzea i zabytki, ale także codzienne życie mieszkańców – ich rozrywki, sposób bycia, kuchnię i kulturę. Po takim wyjeździe uczestnik będzie czuł, że rzeczywiście doświadczył życia w danym mieście i poznał jego charakterystykę. Nie inaczej jest z wyjazdami incentive do Dubaju. W ofercie firm, które się w tym specjalizują, jak np. www.trco.pl, próżno szukać ofert polegających wyłącznie na zwiedzaniu. Oferowane atrakcje mają raczej pozwolić klientom doświadczyć wyjątkowej aury Złotego Miasta, poprzez lot balonem nad pustynią o świcie, oglądanie przedstawień teatru na wodzie, udział w safari, oglądanie popisów tańców regionalnych, czy wizytę w szpitalu dla sokołów. Tego typu aktywności nie tylko pozwalają w interaktywny sposób doświadczyć indywidualnego charakteru Dubaju, ale również stanowią doskonałe tło do innych aktywności. Pokaz tańca brzucha lub umiejętności derwiszów mogą być fantastycznym dodatkiem do firmowych kolacji. Wyścigi na pustyni to doskonały pretekst, by podzielić grupę na małe zespoły i stworzyć między nimi rywalizację dla budowania ducha drużyny. Nawet zwyczajne ognisko może mieć wyjątkowy charakter, jeśli tylko wyślemy wcześniej gości na indywidualne zakupy w największym centrum handlowym na świecie, a wieczorną imprezę przeniesiemy na pustynię i uświetnią ją prezentacje kultury Beduinów.

Złote miasto, złoty interes

Dubaj nie jest miastem tanim, ale jego rozmiar powoduje, że nawet klienci korporacyjni, którzy dysponują niewielkim budżetem, są w stanie zorganizować tam ciekawą, niezapomnianą imprezę czy wyjazd firmowy. Ilość konkurujących z sobą miejscowych agentów i biur turystycznych powoduje, że możliwości negocjacyjne są dużo większe, niż w innych atrakcyjnych turystycznie ośrodkach.

Mnogość atrakcji, oferowanych przez Dubaj oraz egzotyka regionu, w którym się znajduje, są idealnym uzasadnieniem decyzji o zorganizowaniu wyjazdu firmowego lub innego ważnego dla przedsiębiorstwa wydarzenia właśnie tam. O ile do układania indywidualnego programu oraz negocjacji cenowych zaangażuje się profesjonalistów z doświadczeniem, można być pewnym że przy rozsądnym poziomie kosztów uda się zorganizować naprawdę niezapomnianą imprezę, która stworzy doskonałe, niezwykle bliskie relacje pomiędzy managementem firmy, a jej kontrahentami lub pracownikami.

Artykuł partnerski

Komentarze