Lody Bonano oraz „u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich, dwie czołowe marki franczyzowe Multi Ice Group, podsumowały sezon sprzedażowy. W sumie pod ich szyldem powstało blisko 30 nowych lodziarni. Dodatkowo franczyzobiorcy, którzy chcieli przyłączyć się do sieci, mogli otrzymać pisemną gwarancję zysku na poziomie kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.
To było udane lato dla franczyz Multi Ice Group. Sieci powiększyły się o kolejne punkty i wprowadziły do swojej oferty nowości. W przypadku Lody Bonano były to lody rzemieślnicze, marka WLP postawiła natomiast na rozbudowę menu z lodami bezcukrowymi, bez laktozy czy mleka. Ponadto w lokalach pojawiły się bezcukrowe ciastka owsiane do kawy i kremy orzechowe 100% – migdałowe, arachidowe i z nerkowców.
– Ciepłe wakacje sprzyjały sprzedaży lodów, a wielu Polaków wzorem lat ubiegłych wybrało wakacje w kraju. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy osiągnęli zadowalające wyniki, u niektórych padły nawet nowe rekordy sprzedaży. Zróżnicowana, ciekawa oferta obu marek sprawiła, że nasze lodziarnie cieszyły się dużą popularnością – komentuje Paulina Daniłowicz, menadżer rozwoju sieci.
W tym sezonie franczyzobiorcy mogli otwierać swoje lodziarnie w trzech formatach do wyboru. Były to: lokal stacjonarny, wyspa w galerii handlowej oraz mobilna przyczepa z ogródkiem dla klientów. W przypadku tego ostatniego konceptu istniała też możliwość wynajmu punktu, zamiast jego zakupu.
– To opcja stworzona dla osób, które chcą przetestować ten model biznesowy i sprawdzić, czy prowadzenie lodziarni w danym miejscu będzie opłacalne – tłumaczy Paulina Daniłowicz.
Nowi franczyzobiorcy mogli otrzymać na piśmie gwarancję określonych obrotów.
– Mamy ponad 19-letnie doświadczenie w tym biznesie, dlatego nie wahamy się zapewnić naszych partnerów, że współpraca z nami jest opłacalna. Przy doborze odpowiedniej lokalizacji i zaangażowaniu właściciela zarabianie na własnej lodziarni po prostu nie może się nie udać – mówi przedstawicielka sieci.
Multi Ice Group w przyszłym sezonie zapowiada także kolejną nowość w ofercie franczyzowej. Będzie to opcja prowadzenia lodziarni pod szyldem Lody Bonano oraz „u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich bez żadnych opłat. Obecnie wynoszą one od 700 do 1000 zł netto miesięcznie. Minimalny wkład własny w inwestycję to natomiast 25 tys. zł.
Red. PP, fot. mat. pras.