I podlaskie firmy mogą znaleźć się w tym elitarnym gronie

Do 14 lutego 2020 r. można zgłaszać produkty, usługi lub innowacje do 30. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego przedłużyła termin składania wniosków konkursowych, dzięki czemu więcej firm będzie miało szansę na uzyskanie prestiżowego Godła „Teraz Polska”.

Zgłoszenie produktu, usługi lub innowacji do Konkursu „Teraz Polska” nie jest skomplikowane, jednak nie warto tego robić na ostatnią chwilę.

Do 14 lutego należy przesłać do Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego wypełnioną ankietę weryfikacyjną – wniosek konkursowy. Aby otrzymać wniosek, należy wcześniej wypełnić na stronie www.terazpolska.pl ankietę rejestracyjną – wyjaśnia Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”. – W razie pytań jesteśmy do dyspozycji i chętnie pomagamy w procesie aplikowania do Konkursu.

A dlaczego w ogóle warto wziąć w nim udział? Godło „Teraz Polska” należy do najefektywniejszych znaków promocyjnych. Od 30 lat pomaga konsumentom, rzetelnie wskazując to, co najlepsze na polskim rynku. Według badań konsumenckich ponad 70 proc. respondentów uważa, że produkty i usługi oznaczone symbolem „Teraz Polska” charakteryzują się wysoką jakością, są nowoczesne oraz mają atut krajowego pochodzenia. Wysoka rozpoznawalność znaku „Teraz Polska” wśród konsumentów wpływa pozytywnie na działania promocyjne firm – laureatów Konkursu, wspomaga budowanie marki, a także wzbudza zaufanie do przedsiębiorstwa wśród kontrahentów i partnerów biznesowych.

W Konkursie „Teraz Polska” może wziąć udział każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą od co najmniej 12 miesięcy, którego produkty i usługi są obecne na polskim rynku od co najmniej 6 miesięcy. Nie jest ważna wielkość firmy czy rynek, na którym działa. Co roku laureatami zostają zarówno małe, rodzinne firmy, jaki i największe polskie przedsiębiorstwa. Zastosowanie jakości jako głównego kryterium oceny sprawia, że szansę na sukces w Konkursie mają reprezentanci wszystkich branż, niezależnie od wielkości i skali działania.

Do tej pory następujące firmy z województwa podlaskiego znalazły się wśród laureatów (w nawiasach oznaczenie edycji):

– Agros Fortuna sp. z o.o. (3);
– Zakłady Mięsne Mazury SA (5);
– Janza (8);
– KAN s.c. (9);
– Przedsiębiorstwo Drewkar s.j. Tomasz R. Janik, Wojciech A. Janik (13);
– Suempol sp. z o.o. (17);
– PMB SA (19);
– Pronar sp. z o.o. (21);
– Hebart Ekofiber Henryk Bartlewski Zakład Przetwórstwa Mięsnego Wyroby Regionalne (21);
– Delphia Yachts Kot sp. jawna (21);
– Urząd Miejski w Białymstoku (22);
– ChM sp. z o.o. (23);
– Bartlowizna Centrum Konferencyjno – Wypoczynkowe Henryk Bartlewski (23);
– KAN sp. z o.o. (24);
– KAN sp. z o.o. (26);
– Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita (27);
– Zakłady Przemysłu Sklejek Biaform SA (28);
– Podlaska Chata s.c. Józefczuk Andrzej i Józefczuk Krzysztof (28);
– gmina Suwałki (28);
– Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita (28).

Wbrew obiegowej opinii o Podlasiu jako regionie z niewielkim potencjałem gospodarczym, w ostatnich latach odnotowujemy coraz większe zainteresowanie konkursem ze strony tamtejszych firm. Potwierdzeniem tego jest rosnąca liczba laureatów w ostatnich edycjach, a także fakt, że w ostatnim roku z Podlasia mieliśmy aż czterech laureatów, w tym takie marki, jak Mlekovita czy Biaform. W poprzednich latach nagrody w konkursie zdobywali np. Suempol – czołowy polski producent wędzonego łososia, KAN – jeden z liderów w branży instalacji sanitarnych w budownictwie, Pronar – duży producent maszyn rolniczych, Delphia Yachts – czołowy polski producent jachtów, czy ChM – bardzo innowacyjna firma produkująca implanty do zespoleń urazów kostnych człowieka – podkreślał po zakończeniu 28. edycji w rozmowie z naszą redakcją Michał Lipiński.

Wygrana w Konkursie wiąże się z szeregiem korzyści dla firm – od udziału w wielkiej Gali „Teraz Polska” odbywającej się w Teatrze Wielkim w Warszawie po prawo do znakowania Godłem zwycięskich produktów i usług oraz uczestnictwo w spotkaniach Klubu „Teraz Polska”, umożliwiających nawiązanie nowych kontaktów, wymianę poglądów i doświadczeń. Fundacja zapewnia także laureatom silną obecność medialną, co jest możliwe dzięki współpracy z najważniejszymi krajowymi redakcjami.

W konkursie wyłaniane są produkty i usługi, które reprezentują wysoki poziom pod względem wytwarzania i użytkowania. Nie ma znaczenia branża i typ produktu, w przeszłości wyróżniano firmy wytwarzające m.in. jogurty, drony, ciągniki, drukarki 3d, wędliny, soki, artystyczne książki, śmigłowce, dachówki, implanty zębowe, okna, oprogramowanie komputerowe itd. – mówił Michał Lipiński. – Bardzo wielu laureatów znakuje Godłem swoje produkty, gdyż po prostu wpływa to na zwiększenie sprzedaży: klienci postrzegają je w kategoriach synonimu dobrego wyboru. Jest to szczególnie istotne w „erze wielości”. Każdy zna sytuację niemal nieograniczonego wyboru i dezorientację wynikającą z niedostatecznej wiedzy o licznych produktach. Godło Teraz Polska, ze względu na swoją renomę, pozwala wybierać najlepiej i konsumenci mają tego świadomość.

Red. PP, fot. Fundacja „Teraz Polska”/Kamil Broszko

Komentarze