Jak „działają” artykuły na przedsiębiorczepodlasie.pl​? Marketing treści oczami bohaterów naszych tekstów

redakcja
dav

Opowiedzieliśmy Wam na portalu o wielu podlaskich firmach. Przeczytajcie, co wydarzyło się po publikacji tekstów.

Decydowałem się na tekst sponsorowany na portalu ze względu na chęć utrwalenia mojej firmy i jej logo w pamięci czytelników – opowiada nam Piotr Okuniewski z Monolitu. – Pracując w branży budowlanej mam ogromną konkurencję. Próbowałem różnych metod reklamy w internecie i najbardziej przekonuje mnie forma, którą oferuje PrzedsiębiorczePodlasie.pl. Uważam, że artykuły tematyczne, w których przy okazji opowiada się o firmie są najciekawsze. Dzięki artykułowi na portalu dowiedzieli się o mojej firmie nowi ludzie. Mam klientów, którzy o Monolicie do tej pory nie wiedzieli.
6
Wnętrze mieszkania wykończonego przez firmę Monolit, fot. Paweł Ławreszuk

Opowiedzieliśmy Wam o jedynej na Podlasiu szkole demokratycznej. Pokazaliśmy, na czym polega nauka w takiej szkole, jakie zasady tam panują.

Po emisji artykułu na portalu PrzedsiębiorczePodlasie.pl zauważyłam, że kilkaset osób czytało blog, który prowadzę – opowiada nam Katarzyna Bohdan-Kmoch, dyrektorka szkoły. Artykuł opowiedział o mojej szkole na tyle dużo, że wiele osób szukało informacji na temat tego, kim jestem. Jestem właścicielką Słonecznej Szkoły, ale prowadzę także szkolenia oraz blog dotyczący rozwoju osobistego. Najwidoczniej rodzice dzieci, którzy rozważają wysłanie dziecka do naszej szkoły, chcieli znaleźć więcej informacji o mnie samej, dyrektorce.

Katarzna Bohdan-Kmoch, dyrektorka Słonecznej Szkoły w Białymstoku
Katarzna Bohdan-Kmoch, dyrektorka Słonecznej Szkoły w Białymstoku, fot. archiwum prywatne

Pisaliśmy na łamach portalu także o nowej twarzy marki Eleganza. Tekst o Izabeli Trojanowskiej cieszył się ogromną popularnością. Sprawdźcie sami, wpisując w Google hasło „Eleganza Izabela Trojanowska” Na której pozycji widzicie nasz artykuł?

Nie jesteśmy w stanie ocenić, jaka część naszych klientów wybrała się do nas na zakupy pod wpływem artykułu zamieszczonego na portalu  – opowiada nam Joanna Biała z PSS Społem. – Prawdopodobne natomiast jest, że wśród naszych klientów wzrósł odsetek osób młodych, które czytają przedsiebiorczepodlasie.pl. 

Izabela Trojanowska w sukiece marki "AB Nahlik", Kampania 10 lat Eleganza, fot. Eleganza
Izabela Trojanowska w sukience marki „AB Nahlik”, Kampania 10 lat Eleganza, fot. Eleganza

Pisaliśmy także artykuły o podlaskiej firmie szkoleniowej, Cognitio, która prowadzi szkolenia dla biznesu oraz pracowników administracji publicznej.

Mimo wąskiej branży, w jakiej działamy – szkolenia specjalistyczne – zdecydowaliśmy się na reklamę na portalu przedsiebiorczepodlasie.pl – opowiada nam Katarzyna Malec z Cognitio. Wiemy, że warto jest opowiadać o swoich usługach w internecie i utrwalać w świadomości internautów swoją markę. Nie oczekiwaliśmy w związku z reklamą na portalu kilkukrotnego zwiększenia zleceń. Wiemy, że budowanie pozycji na rynku to proces wymagający czasu. Portal przedsiebiorczepodlasie.pl jest miejscem, gdzie nasi potencjalni klienci mogą o nas przeczytać.

Lokalny portal zauważony przez Pytanie na Śniadanie

Jedną z zaskakujących sytuacji, jakie nas spotkały, była reakcja po publikacji artykułu dotyczącego wychowanka ośrodka terapii uzależnień Metanoia. Po emisji tekstu zadzwoniła do nas pani Olga, wydawca programu Pytanie na Śniadanie, z propozycją zrealizowania programu. Zaproponowała udział w programie bohaterowi naszego artykułu, Mateuszowi. On nie mógł wziąć udziału w nagraniu, ale w „Pytaniu na śniadanie” dwa tygodnie później pojawiła się jedna z byłych wychowanek ośrodka wraz z panią Joanną Szmurło, terapeutką i kierowniczką ośrodka Metanoia. Miały możliwość opowiedzieć o terapii w ośrodku, o tym jak pozytywnie zmienia się życie młodych ludzi, którzy przechodzą proces uzdrowienia do końca. Podobne sytuacje – zaproszenia do programu po emisji naszych artykułów – miały miejsce jeszcze dwukrotnie.

Wychowanek Ośrodka Metanoia fot. Caritas Białystok
Wychowanek Ośrodka Metanoia fot. Caritas Białystok

Od kwietnia jesteśmy także na stronach grupy medialnej Tomasza Lisa. Wiele z artykułów publikuje portal biznesowy innpoland.pl  (600 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie). Te często udostępnia na swojej stronie głównej także natemat.pl (2,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie). W kwietniu nasz blog był jednym z najpopularniejszych w Grupie i najpopularniejszym na innpoland.pl. Tę pozycję zagwarantowała nam widownia na poziomie 43 tysięcy unikalnych odsłon.

Marketing treści – jak to działa?

Publikowanie w Internecie atrakcyjnych i przydatnych treści reklamowych, ułatwia pozyskanie uwagi docelowej grupy odbiorców naszego produktu lub usługi. Bez wątpienia jest to także rodzaj kampanii wizerunkowej. Nasi czytelnicy dzielą się artykułami w mediach społecznościowych – udostępniając teksty na Facebooku i poprzez inne kanały społecznościowe. Tym samym, budujemy wraz z naszymi reklamodawcami, świadomość marki wśród czytelników. Z jednej strony chcemy prezentować niesztampowy punkt widzenia, z drugiej tworzymy treści, które interesują najbardziej komercyjną grupę konsumentów.
Portal przedsiebiorczepodlasie.pl w dniach 7.04.2016 – 7.05.2016 przekroczył 20 tysięcy unikalnych użytkowników w grupie wiekowej 18-44. Redakcja – w oparciu o Strategię Komunikacji i Big Idea #TutajGlobalnie – prezentuje globalny wymiar tego co lokalne oraz promuje wszelkie przejawy aktywności w życiu społecznym i zawodowym.

Komentarze