Kto z Podlasia po Biaformie sięgnie po prestiżowe Godło „Teraz Polska”?

Trwa przyjmowanie zgłoszeń do XXIX edycji konkursu „Teraz Polska”. Godło „Teraz Polska” jest marką znaną i cenioną przez wielu Polaków. W gronie nagrodzonych stają obok siebie przedstawiciele wielkich koncernów i małych lokalnych firm. Łączy ich jedno – oferują wysokiej jakości produkty i usługi. W poprzedniej edycji wśród laureatów był białostocki Zakład Przemysłu Sklejek Biaform SA. Na zdjęciu: Wojciech Strzałkowski, przewodniczący rady nadzorczej Biaformu, podczas uroczystej gali.

Konkurs „Teraz Polska” istnieje niemal 30 lat. Od początku adresowany był do wszystkich firm – małych i dużych. Nie mają w nim znaczenia wysokość przychodów, liczba zatrudnionych czy miejsce siedziby firmy. Liczy się jakość produktów i usług.

Dzięki temu na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w kulminacyjnym dniu wręczenia nagród w konkursie „Teraz Polska” stają obok siebie przedstawiciele wielkich spółek i małych przedsiębiorstw, nieraz z najodleglejszych zakątków Polski. Od początku konkurs „Teraz Polska” pokazuje najróżniejsze oblicza solidności, jakości, innowacyjności oraz nagradza przedsiębiorców, dla których wymienione cechy stanowią życiowe kredo.

W konkursie wyłaniane są produkty i usługi, które reprezentują wysoki poziom pod względem wytwarzania i użytkowania. Nie ma znaczenia branża i typ produktu, w przeszłości wyróżniano firmy wytwarzające: jogurty, drony, ciągniki, drukarki 3d, wędliny, soki, artystyczne książki, śmigłowce, dachówki, implanty zębowe, okna, oprogramowanie komputerowe itd.

Bardzo wielu laureatów znakuje Godłem swoje produkty, gdyż po prostu wpływa to na zwiększenie sprzedaży – klienci postrzegają je w kategoriach synonimu dobrego wyboru. Jest to szczególnie istotne w „erze wielości”. Każdy zna sytuację niemal nieograniczonego wyboru i dezorientację wynikającą z niedostatecznej wiedzy o licznych produktach. Godło „Teraz Polska”, ze względu na swoją renomę, pozwala wybierać najlepiej i konsumenci mają tego świadomość.

Inny powód, który od lat zachęca przedsiębiorców do udziału w konkursie „Teraz Polska”, wynika z prostego kryterium uczestnictwa. Nie jest ważne, czy startująca w konkursie firma jest mała, czy duża. Ważne, aby zgłaszany przez nią produkt bądź usługa były na rynku co najmniej sześć miesięcy. Dzięki temu na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie, podczas gali laureatów, mogą stanąć obok siebie przedstawiciele największych spółek giełdowych i małe, kilkuosobowe przedsiębiorstwa, często wytwarzające niszowe dobra. Pozornie różne światy, ale łączy to, co najważniejsze: tworzą polskie produkty i usługi wysokiej jakości.

Jedną z ważnych współczesnych kompetencji w biznesie jest umiejętność śledzenia zmian społecznych. Po fascynacji w latach 90. i na początku XXI w. globalnymi markami i produktami z Zachodu, nastał czas większego doceniania tego, co lokalne i bliskie.

Obecnie znaczenie trendu określanego mianem patriotyzmu konsumenckiego stale rośnie. I nie chodzi tylko o modę. Wybór produktów krajowych (w tych branżach, w których jest to możliwe i uzasadnione dla konsumenta) jest wynikiem wzrostu świadomości ekonomicznej społeczeństwa oraz etapu, na jakim znalazły się przedsiębiorstwa wytwarzające polskie produkty.

Wiele z nich dopracowało jakość rozwijanych przez lata wyrobów. Wybór tego, co krajowe, stał się nie tylko modą, ale zyskał również inne uzasadnienia. Coraz więcej konsumentów konkluduje, że warto postawić na polską jakość, a Godło „Teraz Polska” jest dla nich czytelnym znakiem umożliwiającym orientację w gąszczu produktów, usług i innowacji.

Kapitał społecznego zaufania, jaki stoi za tym biało-czerwonym znakiem, to ogromne zobowiązanie. Firma, która sięga po Godło, musi być najlepsza – podkreśla Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która organizuje konkurs „Teraz Polska”.

Rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do konkursu „Teraz Polska”. Aby wziąć w nim udział, należy wypełnić ankietę rejestracyjną, która znajduje się na stronie www.terazpolska.pl, lub skontaktować się z biurem Fundacji, pisząc na adres konkurs@terazpolska.pl lub dzwoniąc pod numer 22 201 29 90 albo 22 826 01 91.

Przypomnijmy, że 18 czerwca tego roku wyróżniony godłem promocyjnym „Teraz Polska” został białostocki producent sklejek Biaform SA.

Otrzymując godło promocyjne „Teraz Polska” czujemy przede wszystkim dumę. Sukces Biaformu na co dzień buduje przeszło 300 pracowników. Za nami stoi prawie sto lat historii i tradycji produkcji sklejki. Dzięki naszej ciężkiej pracy, staliśmy się uznaną marką na rynku europejskim i azjatyckim. Teraz otrzymaliśmy potwierdzenie tego, iż dołączyliśmy do flagowych okrętów polskiej gospodarki – powiedział wtedy Wojciech Strzałkowski, przewodniczący rady nadzorczej Biaformu.

Godło „Teraz Polska” to potwierdzenie przynależności Biaformu do gospodarczej elity polskich firm. To docenienie ciężkiej pracy naszej załogi i skuteczności działania na światowych rynkach – powiedział z kolei Bartosz Bezubik, prezes zarządu Zakładu Przemysłu Sklejek Biaform SA.

Warto przypomnieć, że w historii konkursu ledwie 20 podmiotów z Podlasia może poszczycić się tym tytułem (najwięcej firm jest z mazowieckiego i wielkopolskiego).

Red. PP, fot. Kamil Broszko/mat. pras.

Komentarze