Lokalni Herosi. Trzy społeczne inicjatywy przedsiębiorców zostaną zrealizowane u nas

Fotografia Wizerunkowa. Your Professional Image. www.ArekMarkowicz.pl

Znamy zwycięskie inicjatywy społeczne, wyłonione w ramach akcji Lokalni Herosi. Trzy z nich zrealizowane zostaną w województwie podlaskim, w tym jedna w Białymstoku.

Wspomniane inicjatywy społeczne zostały wyłonione w ogólnopolskim głosowaniu w ramach akcji „Lokalni Herosi – 100 Inicjatyw Przedsiębiorców na 100-lecie Niepodległości”. Projekty inicjatyw zostały zgłoszone przez przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash oraz wspierające ich organizacje pozarządowe lub instytucje publiczne z całego regionu. Wszystkie inicjatywy z Podlasia otrzymają grant w kategorii do 10 tys. zł. Ogółem, Grupa Eurocash przeznaczyła 1,5 mln zł na 100 grantów. Zwycięskie inicjatywy zostaną zrealizowane do końca sierpnia 2019 roku.

100 inicjatyw, w tym trzy z województwa podlaskiego, zwyciężyło w ogólnopolskim głosowaniu, które odbyło się za pośrednictwem strony internetowej akcji Lokalni Herosi. Do etapu głosowania zakwalifikowało się ponad 400 inicjatyw z całej Polski, zgłoszonych przez właścicieli sklepów współpracujących z Grupą Eurocash w duetach ze stowarzyszeniami, fundacjami, bibliotekami, szkołami, jednostkami ochotniczej straży pożarnej oraz innymi organizacjami i instytucjami ze wszystkich 16 województw. Głosowanie na najlepsze inicjatywy trwało dwa miesiące – od 15 sierpnia do 14 października.

Przedsiębiorcy razem z organizacjami partnerskimi rywalizowali w trzech kategoriach finansowych: o 89 grantów do 10 tys., 10 grantów do 50 tys. i jeden grant do 100 tys. złotych. Zgłaszane inicjatywy obejmowały pięć obszarów tematycznych: kultura, sport, przestrzeń wspólna, ekologia i pomoc.

Inspiracją do zapoczątkowania akcji Lokalni Herosi dla jej organizatora – firmy Eurocash – była przypadająca w tym roku 100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości, a także potrzeba przedsiębiorców, aby angażować się w życie swoich lokalnych społeczności.

Lokalne sklepy, prowadzone przez współpracujących z Eurocash przedsiębiorców, pełnią bardzo często funkcję ośrodków życia społecznego w lokalnym otoczeniu. Właściciele sklepów są więc nie tylko przedsiębiorcami, lecz często również animatorami działań społecznych, którzy doskonale znają okolicznych mieszkańców oraz ich potrzeby i angażują się w życie swoich wspólnot. Wyraźnie widać, że akcja Lokalni Herosi wyzwoliła w nich dodatkową energię, która pozwoliła zintegrować mieszkańców ich miejscowości, a także okolicznych gmin i powiatów w rywalizacji o granty na lokalne inicjatywy, których beneficjentami będą całe społeczności – mówi Marta Gampf, dyrektor marketingu Grupy Eurocash i pomysłodawczyni akcji Lokalni Herosi (na zdjęciu). – Popularność akcji i zaangażowanie klientów sklepów w głosowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Bardzo cieszymy się, że z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości będziemy wspólnie z przedsiębiorcami i ich partnerami w projekcie świętować ich wkład w rozwój małych ojczyzn.

Popularność akcji, w której głosować mógł każdy internauta znajdujący się na terenie Polski, pokazują liczby: poprzez kliknięcia na stronie www.herosiprzedsiębiorczosci.pl oddano ogółem na wszystkie inicjatywy ponad 1,3 mln głosów, dodatkowo głosujący wspierali je wysyłając niemal 550 tysięcy paragonów ze sklepów, które zgłosiły inicjatywy. Każdy paragon do 15 zł wart był 5 punktów, powyżej 15 zł – 10 dodatkowych punktów na koncie wybranej inicjatywy.

W województwie podlaskim zrealizowane zostaną następujące projekty:

  1. „Remont świetlicy wiejskiej w brykach” – zgłoszony w kategorii do 10 tys. zł przez sklep Lewiatan w Wysokiem Mazowieckiem (Ludowa 17a) oraz OSP w Brykach;
  2. „Zakup wyposażenia świetlicy wiejskiej w Brykach” – zgłoszony w kategorii do 10 tys. zł przez sklep Lewiatan w Wysokiem Mazowieckiem (ul. Jagiellońska 10) oraz OSP w Brykach;
  3. „Edukujący pies pracujący” – zgłoszony w kategorii do 10 tys. zł przez Delikatesy Centrum w Białymstoku (ul. Hallera 44) oraz Fundację Pies Pracujący.

Zgłoszenia do konkursu potwierdzają, że życie społeczne w mniejszych miejscowościach i wsiach najczęściej kręci się wokół sklepów, gminnych ośrodków, domów kultury, klubów sportowych, szkół, przedszkoli, bibliotek czy ochotniczych straży pożarnych. Widać, że to są najważniejsze miejsca lokalnej aktywności, więc muszą one czasami wspierać i uzupełniać działania organizacji pozarządowych. Pełnią znacznie szersze funkcje niż te, które wynikają z ich nazwy – tłumaczy Łucja Krzyżanowska, członkini zarządu Fundacji Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, patrona merytorycznego akcji Lokalni Herosi.

Rozkład 100 zwycięskich inicjatyw w poszczególnych województwach wygląda następująco:

  • 13 w województwie małopolskim (1 x 50 000 zł, 12 x 10 000 zł),
  • 10 w województwie podkarpackim (10 x 10 000 zł),
  • 10 w województwie wielkopolskim (10 x 10 000 zł),
  • 9 w województwie opolskim (9 x 10 000 zł),
  • 8 w województwie mazowieckim (8 x 10 000 zł),
  • 7 w województwie dolnośląskim (7 x 10 000 zł),
  • 7 w województwie kujawsko-pomorskim (2 x 50 000 zł, 5 x 10 000 zł),
  • 7 w województwie warmińsko-mazurskim (3 x 50 000 zł, 4 x 10 000 zł),
  • 6 w województwie śląskim (2 x 50 000 zł, 4 x 10 000 zł),
  • 5 w województwie lubelskim (5 x 10 000 zł),
  • 4 w województwie lubuskim (1 x 100 000 zł, 3 x 10 000 zł),
  • 3 w województwie łódzkim (3 x 10 000 zł),
  • 3 w województwie podlaskim (3 x 10 000 zł),
  • 3 w województwie pomorskim (2 x 50 000 zł, 1 x 10 000 zł),
  • 3 w zachodniopomorskim (3 x 10 000 zł),
  • 2 w województwie świętokrzyskim (2 x 10 000 zł).

Red. PP – mat. pras., fot. Eurocash

Komentarze