Najważniejsza jest kreatywność. Młodzi Podlasianie pokażą biznes w praktyce

Już wkrótce rozpocznie się pierwszy etap XIV edycji konkursu organizowanego przez Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości, organizowany przez Studenckie Forum Business Centre Club. Misją inicjatorów jest kształtowanie postaw przedsiębiorczych oraz rozwój kompetencji interpersonalnych. Projekt ma zachęcić uczniów szkół średnich do samodzielnego zdobywania wiedzy oraz dążenia do samorozwoju.

Pokazujemy praktyczne strony biznesu, poprzez wykorzystanie studium przypadku, czyli zadań typu case study polegających na rozwiązywaniu problemów, które mają miejsce w realnych przedsiębiorstwach. Chcemy tworzyć młode, przedsiębiorcze społeczeństwo, które będzie podejmować odważne i świadome decyzje na rynku pracy – wyjaśniają przedstawiciele SF BCC.

Cały projekt składa się z Akademii Przedsiębiorczości (m.in. warsztaty i wykłady prowadzone przez praktyków biznesu), Programu Ambasadorskiego, NZP Family oraz wspomnianego konkursu.

Jest to trzyetapowy konkurs, w którym uczniowie mogą się wykazać kreatywnością, umiejętnością pracy w grupie oraz poszerzyć swoją wiedzę z zakresu przedsiębiorczości – tłumaczy Paulina Mojsak, menedżer ogólnopolski projektu Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości.

Organizatorzy szukają kreatywnych uczniów szkół średnich; osób interesujących się biznesem, które lubią wyzwania i naukę w praktyce.

Chcielibyśmy pokazać, że najbardziej istotna jest kreatywność, która wsparta podstawowymi modelami ekonomicznymi prowadzi do najcenniejszych rozwiązań. Konkurs ma pokazać biznes w praktyce – mówi Paulina Mojsak.

Jak podkreśla, biorący udział w programie przede wszystkim zdobędą cenne doświadczenie, mogą rozwinąć swoje umiejętności interpersonalne, takie jak praca w grupie, wystąpienia publiczne. Poznają przy tym uczniów z całego miasta, a w kolejnym etapie również z kraju. Do tego dochodzi bezpośredni kontakt ze znanymi osobistościami z kapituły. Są to często wpływowi ludzie ze świata biznesu, przedsiębiorcy. Dodatkowo, do wygrania są cenne nagrody, a wśród nich m.in. kursy na prawo jazdy czy sprzęt elektroniczny.

Zanim zdobędą szczyty, ci uczniowie muszę zmierzyć się z wzniesieniami. Ten projekt to przeciwwaga dla większości sztucznie wykreowanych historii o idealnych firmach, które w magiczny sposób wzbiły się na wyżyny rynku. Chcemy ich uświadomić, że pierwszy milion nie musi być kradziony. Ba, pokażemy im, jak go zarobić! – zapewnia Paulina Mojsak. – NZP promuje myślenie w biznesie, zaś jego twórcy w przedsiębiorczości najbardziej cenią kreatywność.

Konkurs ma skalę krajową. Finały wojewódzkie odbędą się w sześciu miastach, natomiast finał ogólnopolski będzie w Białymstoku.

Harmonogram:
15.02 – 15.03 – etap I: nadsyłanie case studies;
29.03 – etap II: finały wojewódzkie (Białystok, Wrocław, Trójmiasto, Warszawa, Kielce, Poznań);
13.04 – etap III: finał ogólnopolski w Białymstoku, w kapitule zasiądą przedsiębiorcy i ludzie związani z biznesem.

Sześć drużyn w dniu finału otrzyma zadanie typu case study. Na jego rozwiązanie będą mieli 90 minut. Swoje odpowiedzi i pomysły przeniosą na karty typu flipchart oraz notesy, które będą podlegać ocenie kapituły. Po upływie tego czasu następują prezentacje. Każdy zespół będzie miał pięć minut na przedstawienie swojego rozwiązania. Po prezentacji każdego zespołu odbędzie się sesja pytań. Zadane mogą zostać maksymalnie trzy. Na udzielenie odpowiedzi na każde z nich uczestnicy dostaną minutę. Oceniany ma być sposób i pomysł na prezentacje, jak również treść merytoryczna zapisana na kartkach.

Zapisy trwają. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie najlepsze-zajecia.pl.

Piotr Walczak, fot. mat. pras.

Komentarze