Nowe sklepy Carrefour na Podlasiu? Sieć zaprasza przedsiębiorców do współpracy

Carrefour Polska w 2018 r. otworzył ponad 100 nowych sklepów franczyzowych. Na utrzymanie wysokiego tempa rozwoju ostatnich lat wpłynęły m.in. dynamiczna ekspansja, dywersyfikacja modeli franczyzowych, a także wdrożenie innowacyjnej oferty oraz usług około zakupowych. W województwie podlaskim znajduje się stosunkowo mało punktów działających pod szyldem tej sieci. Ale przedstawiciele jej biura prasowego poinformowali nas, że są otwarci na współpracę z tutejszymi przedsiębiorcami – prowadzącymi własne sklepy oraz stacje paliw.

Carrefour od 2007 roku dynamicznie inwestuje w rozwój swojej oferty franczyzowej w Polsce. Na koniec ubiegłego roku, w ramach trzech oferowanych przez Carrefour konceptów sklepów osiedlowych: Carrefour Express Convenience, Carrefour Express Minimarket oraz Globi, działało kilkaset placówek handlowych, prowadzonych przez niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy są franczyzobiorcami sieci. W 2018 roku Carrefour utrzymał wysokie tempo rozwoju franczyzy, otwierając na terenie Polski łącznie 101 nowych sklepów w tym formacie.

2018 rok był dla Carrefour rokiem intensywnych działań i wielu pozytywnych zmian w formacie convenience. Wprowadziliśmy do naszej oferty nowe modele współpracy, rozwinęliśmy ofertę i usługi, a także zoptymalizowaliśmy logistykę dostaw. Wprowadziliśmy też liczne innowacje technologiczne. Wszystkie te działania przełożyły się na skokowy wzrost zainteresowania franczyzą Carrefour i otwarcie ponad 100 nowych sklepów w świetnych lokalizacjach – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

Dywersyfikując i dopasowując swoje modele franczyzowe, Carrefour zaproponował w 2018 roku nowe formy współpracy: sklep franczyzowy Carrefour Express Convenience dla właścicieli stacji paliw (obecnie już ponad 30 nowych sklepów otwartych we współpracy z trzema operatorami stacji paliw) oraz nową formę ajencji (łącznie 32 sklepy, w tym 19 otwartych w nowym koncepcie w 2018 r.). Pozwoliło to dotrzeć z ofertą marki do nowych, atrakcyjnych lokalizacji oraz pozyskać wielu zaangażowanych franczyzobiorców.

Sieć postawiła także na rozwój oferty i usług w sklepach franczyzowych, m.in. nawiązując ogólnopolską współpracę z siecią kawiarni Costa Coffee, która dostarcza do sklepów profesjonalne kawomaty oraz, jako pierwsza sieć convenience w Polsce, wprowadzając do najmniejszych sklepów kasy samoobsługowe zwiększające tempo obsługi klientów, przydatne szczególnie w godzinach dużego natężenia ruchu. Carrefour planuje dalsze wprowadzanie kas samoobsługowych do sklepów w 2019 r.

Kolejnym udogodnieniem wprowadzonym przez Carrefour w ubiegłym roku był rozwój dostaw bezpośrednich. Na koniec 2018 roku 14 dostawców sieci dostarczało bezpośrednio do sklepów convenience kluczowy asortyment świeży, w tym m.in. warzywa i owoce, pieczywo, mięso i wędliny oraz dania gotowe. Dzięki skróceniu łańcucha dostaw, produkty te trafiają do sklepów jeszcze szybciej i są jeszcze lepszej jakości.

Od listopada 2018 roku, w wybranych sklepach osiedlowych, testowana jest także usługa Click & Collect, która daje klientom sieci możliwość odbierania produktów niespożywczych zamówionych na platformie Carrefour.pl, w swoim sklepie blisko domu.

W 2019 Carrefour planuje dalsze inwestycje w rozwój swojej oferty franczyzowej oraz sieci sklepów w całej Polsce:

W 2019 r. będziemy kontynuować zapoczątkowane wcześniej kierunki rozwoju. Są nimi stała poprawa efektywności biznesu, innowacje technologiczne, wprowadzanie nowych produktów i usług, zgodnych z trendami konsumenckimi, a także konkretnych działań w ramach strategii transformacji żywieniowej. Zamierzamy także dalej dynamicznie inwestować w otwarcia nowych i remodeling istniejących już sklepów we wszystkich formatach oraz kontynuować budowanie wygodnego, omnikanałowego doświadczenia zakupowego dla klientów naszych sklepów osiedlowych – zapewnia Michał Florkiewicz.

Ekspansja sieci na Podlasiu nie jest tak dynamiczna jak w innych regionach kraju. Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa obecnie w Polsce prawie 900 sklepów w pięciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklep internetowy. Obecnie w województwie podlaskim prowadzonych jest łącznie sześć sklepów. Są to:
– dwa hipermarkety Carrefour w Białymstoku;
– dwa sklepy Galeria Alkoholi w Augustowie;
– jeden sklep franczyzowy Carrefour Express w Białymstoku;
– jeden sklep franczyzowy Carrefour Express w Szczuczynie.

Mimo iż w naszej strategii rozwoju sklepów osiedlowych koncentrujemy się głównie na największych polskich miastach, to w naszym portfolio znajdują się obecnie dwa sklepy franczyzowe, prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców w województwie podlaskim. Dynamicznie poszukujemy również nowych partnerów i nie wykluczamy nawiązania współpracy z kolejnymi przedsiębiorcami z Podlasia – zapraszamy zarówno właścicieli lokalnych sieci sklepów, jak również właścicieli lokalnych sieci stacji paliw, zainteresowanych ofertą franczyzową Carrefour. Każdą otrzymaną propozycję rozpatrujemy szczegółowo – informuje nas biuro prasowe Carrefour Polska.

Piotr Walczak, fot. Carrefour

Komentarze