Pewne, mocne, solidne – Hyundai robi naprawdę porządne samochody

Koreańska marka Hyundai nie kojarzy się już z autami, które większą część swojego żywota spędzają na podnośnikach w halach serwisowych. Producent wyciągnął wnioski z czasów, gdy to europejska i japońska konkurencja absolutnie dominowała we wszelkich raportach awaryjności. Dziś jest inaczej. Samochody Hyundaia, produkowane i testowane w Europie, stają się ikoną solidności, można powiedzieć – trzymają poziom. Silniki, zawieszenie, elektronika i inne podzespoły po prostu nie psują się, a właściciele pojazdów wizyty w serwisach najczęściej ograniczają do rutynowych przeglądów i wymiany części eksploatacyjnych, które zużywają się w naturalny sposób podczas użytkowania.

Kilkanaście lat temu zabrzmiałoby to jak żart. Hyundai i wysoka jakość? Mało kto by uwierzył. A jednak koreański koncern postanowił pójść właśnnie w tym kierunku. Obecnie w autoryzowanych serwisach dealerskich marki Hyundai na próżno szukać kolejek i uwijających się jak w ukropie mechaników.

Takie są fakty. Niską awaryjność samochodów marki Hyundai potwierdzają niezależne badania i testy zarówno zachodnich organizacji certyfikujących, jak i polskich, powszechnie znanych magazynów motoryzacyjnych – mówi Łukasz Lenda z firmy Nord Auto w Białymstoku, prowadzącej autoryzowany salon dealerski i serwis marki Hyundai. – Klienci chwalą sobie jakość naszych pojazdów i często to właśnie jest powód, dla którego właśnie nasz salon jest miejscem, do którego kierują swoje kroki chcąc kupić nowe auto. Nic dziwnego, nikt przecież nie chce spędzać czasu w warsztatach, a samochód ma jeździć, nie stać na podnośniku serwisowym.

Ostatnio wysoką jakość samochodów Hyundaia potwierdził ranking magazynu motoryzacyjnego Auto Świat.

Drugi raz z rzędu Hyundai znalazł się na pierwszym miejscu Raportu Jakości tygodnika Auto Świat (nr 5, 28 stycznia 2019), wyprzedzając wszystkie oceniane marki samochodowe, w tym marki premium.

Redaktorzy ocenili jakość marek samochodowych biorąc pod uwagę następujące kryteria: występowanie typowych usterek, akcje naprawcze, raport TÜV, wyniki w testach długodystansowych oraz gwarancję. Dokonując oceny jakości samochodów każdemu z kryteriów nadano odpowiednią wagę. Najwyżej punktowane były typowe usterki, które wystąpiły w ostatnim czasie (40 punktów). Kolejnymi kryteriami pod względem wagi były akcje naprawcze (konkretnie polskie akcje przywoławcze, zgłoszone do UOKiK w 2018 roku – 20 punktów), jak też testy 100 tys. km, po przejechaniu których auto rozbierane jest na części i sprawdzane (20 punktów). Raport TÜV z rynku niemieckiego oraz świadczenia gwarancyjne (głównie mechaniczne) otrzymały wagę po 10 punktów.

W przypadku typowych usterek marka Hyundai otrzymała 27 na możliwych 40 punktów. Redaktorzy Auto Świat pozytywnie ocenili jakość silników Hyundaia, zarówno benzynowych, jak i diesli. Uszkodzenia elementów konstrukcyjnych i wyposażenia nie są nagminne, ponadto samochody Hyundaia nie mają problemów z korozją.

W 2018 roku ogłoszono w Polsce akcje przywoławcze Hyundai dla modelu i40 z powodu błędnie działającej blokady zapłonu (163 samochody), modeli Sonata oraz Grandeur z powodu prawdopodobieństwa wystąpienia zwarcia w obszarze instalacji ABS/VCD (596 samochodów) oraz modelu IONIQ Hybrid i IONIQ Hybrid Plug-in z powodu ryzyka wystąpienia wycieku w okolicy sterowania sprzęgłem (245 samochodów). W tej kategorii Hyundai otrzymał 17 na możliwych 20 punktów.

W testach długodystansowych 100 tys. km świetny wynik uzyskał Hyundai i30 oraz Hyundai Tucson, który według oceniających pod względem niezawodności okazał się wzorowy i pozostawił znakomite wrażenie. W tej kategorii przyznano marce Hyundai aż 19 na możliwych 20 punktów.

W raporcie TÜV modele i20 oraz ix20 zajęły pozycję powyżej średniej. W tej kategorii redaktorzy magazynu Auto Świat przyznali Hyundaiowi pięć punktów.

Bardzo pozytywnie oceniony został 5-letni program gwarancji bez ograniczenia przebiegu marki Hyundai oraz 12-letnia gwarancja perforacyjna. W tej kategorii Hyundai otrzymał osiem na 10 punktów.

Łącznie marka Hyundai otrzymała 76 punktów, czyli tyle samo, co w roku ubiegłym, zajmując tym samym po raz drugi z rzędu pierwsze miejsce w rankingu. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że Hyundai powiększył swoją przewagę względem kolejnej marki w rankingu – z jednego punktu przewagi w roku 2018 do trzech punktów w roku 2019.

Przedstawiciele Hyundai Nord Auto Białystok zapraszają do autoryzowanego salonu dealerskiego, znajdującego się przy alei Jana Pawła II 85. Odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące bieżącej oferty na nowe samochody i zaproponują jazdy testowe.

Kontakt:
tel. 85 671 20 30
www.nordauto.hyundai.pl

Artykuł partnerski, opr. Piotr Walczak, fot. Dejv.pic

Komentarze