Pierwsza taka ciężarówka zasilana LNG na Podlasiu. Trafi do firmy z Ignatek

Scania R 410 6x2 Highline general cargo transport Scania P 360 6x2 general cargo transport

We wtorek, 7 maja 2019 r., firma Wojtex z Ignatek, działająca w branży transportu międzynarodowego, odbierze pojazd zasilany skroplonym gazem ziemnym. To pierwsza Scania we flocie tej firmy oraz pierwszy ciągnik Scania zasilany LNG na Podlasiu.

Mowa o super ekologicznym samochodzie Scania R410 LNG. Będzie on wykorzystywany do przewozu ładunków na trasie Polska – Hiszpania w zestawie z naczepą-chłodnią. Scania R410 LNG jest wyposażona w zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania Opticruise z retarderem oraz we wszystkie systemy wspomagające prowadzenie pojazdu. Zgodnie z wymaganiami klienta ujętymi w kontrakcie, kabina kierowcy jest przygotowana do transportu długodystansowego, w tym wyposażona m.in. w dwie lodówki oraz klimatyzację postojową.

W krótkiej perspektywie skroplony gaz ziemny to najlepsza alternatywa dla oleju napędowego dla firm zajmujących się transportem długodystansowym, którym zależy na stosowaniu zrównoważonych rozwiązań transportowych. Wojtex Transport Międzynarodowy jest doskonałym przykładem przedsiębiorstwa, które inwestuje w rozwiązania przyszłości: efektywne pod względem ekonomicznym i środowiskowym oraz bezpieczne i komfortowe dla kierowcy – mówi Jacek Dmuchowski, dyrektor Scania Białystok.

Dostawcą skroplonego gazu ziemnego dla firmy Wojtex Transport Międzynarodowy będzie firma Barter SA – również z Białegostoku.

Skroplony gaz ziemny jest ekologiczny i najtańszy – uważają przedstawiciele białostockiego oddziału Scania Polska.

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej wybierają pojazdy zasilane LNG. Na przykład w marcu tego roku jeden z przewoźników kupił 10 takich ciężarówek.

Osiągi i charakterystyka silnika Scania zasilanego gazem są takie, jakich oczekuje się od nowoczesnego silnika wysokoprężnego o tej samej mocy. Ciągniki Scania dla firmy Sachs zostaną wyposażone w 13-litrowe silniki zasilane gazem oraz w zautomatyzowane skrzynie biegów Scania Opticruise. Dla kierowcy oznacza to przede wszystkim płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy – komentował jeszcze pod koniec zeszłego roku Rafał Dawidczyk, inżynier sprzedaży Scania Polska SA.

Spółka przekonuje, że zainteresowanie pojazdami ciężarowymi Scania napędzanymi gazem wzrasta w Europie. Wynika to z rosnącej dostępności paliwa dzięki stale rozwijanej infrastrukturze, korzystnych zmian w przepisach (np. zwolnienie posiadaczy pojazdów na gaz ziemny z niemieckich opłat drogowych) oraz opłacalnego całkowitego kosztu posiadania tego typu pojazdu. Duże znaczenie mają również kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Wykorzystując gaz ziemny osiąga się redukcję emisji CO2 na poziomie około 20 proc. Zasięg typowego ciągnika siodłowego zasilanego LNG na równinnym terenie wynosi do 1200 km, a zasięg podwozia do zabudowy wynosi aż do 1600 km.

Wojtex działa na rynku od 1996 r. i oferuje usługi w zakresie międzynarodowego przewozu drogowego towarów. Obecnie dysponuje flotą kilkudziesięciu ciągników siodłowych z chłodniami wyposażonymi w nowoczesny system kontroli i rejestracji temperatury, dostarczonych przez wiodących producentów na rynku. Ostatnie lata to okres szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa. Wybudowana została nowoczesna baza transportowa, powiększany był też tabor.

Piotr Walczak, fot. Scania – zdjęcie ilustracyjne

Komentarze