Podlascy przedsiębiorcy chcą podbijać zagranicę. Jadą do Paryża

Osiem przedsiębiorstw z Podlasia weźmie udział w kwietniowym podlaskim seminarium biznesowym w Paryżu, organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.

Swoje zgłoszenia wysłało 17 lokalnych przedsiębiorstw. W procesie rekrutacji wyłoniono osiem, które pojadą do Francji: cztery zajmujące się obróbką metalu (alu-frost, Art-Motor, Inter-Tech, Jazon) i cztery z branży spożywczej i FMCG (4 Szpaki, BioPlant Natura, Brand Distribution, Truders Dystrybucja). Każdą firmę reprezentować będzie jeden przedstawiciel.

Podlaskie seminarium biznesowe w Paryżu odbędzie się 6 kwietnia w centrum biznesowym Pullman Paris La Défense. Jak informuje urząd marszałkowski, jego celem jest promocja gospodarcza województwa podlaskiego na rynku francuskim, wsparcie lokalnych przedsiębiorców oraz nawiązanie i rozwijanie relacji biznesowych z partnerami zagranicznymi. Dlatego wszyscy uczestnicy zapraszają zainteresowanych współpracą biznesmenów z Francji i krajów sąsiednich do kontaktu podczas wizyty, która potrwa od 4 do 8 kwietnia. Agenda przewiduje zarówno prezentacje firm, jak i spotkania match-makingowe z zagranicznymi partnerami oraz późniejsze rozmowy kuluarowe.

Przedsiębiorcy z Podlasia liczą głównie na to, że podczas seminarium nawiążą nowe, rokujące kontakty biznesowe, dzięki którym zwiększą zasięg i obroty. Podobnie jest w przypadku alu-frost. Głównym asortymentem i towarem eksportowym firmy są akcesoria samochodowe – nakładki na zderzak i stopnie samochodowe oraz podstopnice. Alu-frost wytwarza je do ponad 40 popularnych modeli. Większość produkcji, aż 70 proc., kierowana jest na rynek zachodni.

– Mamy kliku stałych odbiorców akcesoriów samochodowych z Francji. Jeszcze więcej z Holandii, którzy dystrybuują je także na rynek francuski. Wiele sobie obiecujemy po paryskim seminarium w kontekście pozyskania nowych klientów, bo popyt na nasze wyroby w tym rejonie Europy zdecydowanie jest – mówi Monika Piłasiewicz, kierownik marketingu w alu-frost, która weźmie udział w wizycie. – Liczymy też na to, że przy okazji wypromujemy nasze usługi cięcia laserem. Ponieważ dysponujemy parkiem maszynowym, w tym zaawansowanymi wycinarkami laserowymi, umożliwiającymi nam wykonywanie zleceń unikatowych w skali całej Europy.

Seminarium organizowane jest w ramach projektu Promocja gospodarcza Województwa Podlaskiego „Podlaskie – naturalna droga rozwoju”. Realizowany jest on dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

Red. PP, fot. alu-frost

Komentarze