Podlascy przedsiębiorcy rozwijają się i zwiększają zyski dzięki rekomendacjom

Polecenia są skutecznym narzędziem rozwijania biznesu. Rekomendacja udzielona przez innego przedsiębiorcę pozwala szybciej i skutecznej zdobywać nowych klientów i partnerów biznesowych. Choć nieraz to już zostało udowodnione, to polscy przedsiębiorcy nie wiedzą, jak skutecznie przekazywać rekomendacje i mądrze z nich korzystać. Receptą na te bolączki może być wstąpienie w szeregi BNI – Business Network International. Białostocka grupa, która liczy blisko 170 przedsiębiorców, już ma na swoim koncie ponad 22 tysiące przekazanych rekomendacji.

BNI to największa na świecie organizacja zajmująca się rozwojem biznesu przy użyciu rekomendacji. Działając w myśl zasady Givers Gain – Dający Dostaje, przedsiębiorcy aktywnie współpracują ze sobą w biznesie, przekazując sobie wzajemnie wartościowe kontakty, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem.

BNI zrzesza rzetelnych przedsiębiorców sektora MŚP w lokalnych grupach, którym pomaga rozwijać biznes przez rekomendacje oraz budowanie długotrwałych i wartościowych relacji. W BNI obowiązuje zasada, że w każdej grupie może być tylko jeden reprezentant z danej branży, co pozwala na przekazywanie poleceń bez konfliktu interesów i konkurowania o klienta.

– Rekomendacja to udzielanie sobie wzajemnego wsparcia poprzez polecanie rzetelnych partnerów biznesowych lub dostawców usług. Rekomendacje stwarzają przedsiębiorcom możliwość zaprezentowania swojego biznesu osobie obecnej na rynku, w celu sprzedaży produktu lub usług – tłumaczy Lechosław Chalecki, franczyzobiorca BNI Białystok.

Poszczególne grupy regularnie odbywają cotygodniowe spotkania, przebiegające według 20-punktowego programu, który obowiązuje na całym świecie. Jego ścisłe przestrzeganie zapewnia efektywność spotkań i maksymalne wykorzystanie możliwości biznesowych.

– Dzięki partnerstwu w BNI, przedsiębiorcy nawiązują relacje z innymi właścicielami firm, przez co mogą przekazywać sobie wzajemnie kontakty do swoich najlepszych klientów czy partnerów biznesowych – dodaje Lechosław Chalecki.

Jak to działa w praktyce? Partner BNI kontaktuje ze osobę ze swojej grupy z klientem lub kontrahentem, który może potrzebować pomocy badź usługi.

Co ważne, BNI jako jedyna organizacja systematycznie mierzy wyniki pracy partnerów z zrzeszonych w grupach, aby rzetelnie móc monitorować i przedstawić ich sukcesy. Dodatkowo, regularnie organizowane są szkolenia, konferencje i warsztaty, dzięki którym partnerzy BNI mają okazję poszerzać swoją wiedzę z zakresu sprzedaży, zarządzania i rozwoju przedsiębiorstw.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze