Podlasie w Chinach. Tam kupują produkty naszych firm

W ramach realizowanego programu Mleczne Skarby, sfinansowanego ze środków Funduszu Promocji Mleka, trwa obecnie misja gospodarcza przedstawicieli polskich producentów mleka i wyrobów mlecznych do Chin. Jak dopytaliśmy w Polskiej Izbie Mleka, z województwa podlaskiego do Państwa Środka pojechały trzy firmy: Mlekpol, Mlekovita i OSM Piątnica. Tak poinformowała naszą redakcję Agnieszka Maliszewska, dyrektorka PIM.

Polskie produkty mleczne obecne są na chińskim rynku od dłuższego czasu, niemniej potencjał Chin jest w tym zakresie ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany. Polska Izba Mleka od wielu lat prowadzi działania promocyjne mające za zadanie wzmocnienie wizerunku mleka i wyrobów mlecznych z Polski wśród chińskich konsumentów. Misja jest kolejnym krokiem i wyjątkową okazją na bezpośrednie zaprezentowanie oferty polskich producentów, a także na nawiązanie bezpośredniego kontaktu i nowych, owocnych relacji biznesowych.

Misją objęte są trzy miasta uznawane za lokalizacje prężnie rozwijającego się biznesu chińskiego: Pekin, Szanghaj i Chengdu. W misji bierze udział jedenastu przedstawicieli polskiej branży mleczarskiej. Rozpoczęła się ona od wizyty w Pekinie 20 listopada, gdzie na terenie ambasady RP odbyło się pierwsze ze spotkań.

Rozmowy B2B z przedstawicielami rynku chińskiego poprzedzone zostały prezentacją polskiego sektora mleka i charakterystyki polsko-chińskiej wymiany handlowej. W rozmowach z polskimi przedsiębiorcami łącznie uczestniczyło około 30 firm, przedstawicieli zarówno firm już importujących, jak i zainteresowanych importem produktów mlecznych z Polski – sieci handlowych, dystrybutorzy, hurtownicy, producenci wyrobów bazujących na produktach mlecznych.

W godzinach popołudniowych przedstawiciele polskich przedsiębiorstw odwiedzili jedną z chińskich sieci supermarketów YiZhiYao. Wizyta służyła poznaniu bezpośrednio miejsca sprzedaży, w których mogłyby się znaleźć ich produkty, a także zaobserwowaniu, jak chińskie sieci handlowe budują ofertę sklepów oraz jak pozycjonują i promują oferowane produkty.

Pierwszy dzień misji zakończył się spotkaniem połączonym z kolacją z udziałem przedstawicieli Chińskiego Stowarzyszenia Mleka i Chińskiej Izby Importu Towarów Spożywczych pod auspicjami Chińskiego Ministerstwa Rolnictwa.

Projekt pt. „Mleczne skarby – udział w misjach”, realizowany przez Polska Izbę Mleka, jest finansowany od 2018 r. ze środków Funduszu Promocji Mleka. Jest on kontynuacją programu Mleczne Skarby, informacyjno-promocyjnego Trade Milk, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, Rzeczypospolitej Polskiej oraz Funduszu Promocji Mleka.

Red. PP, fot. pixabay.com

Komentarze