Podlaski eksporter podwaja przychody ze sprzedaży za granicą

Litwa, Niemcy, Węgry, Serbia, Czechy i Rumunia – to kraje, które ostatnio odwiedził Cynkomet, prezentując na tamtejszych targach swoje najnowsze maszyny rolnicze. Efekty targowej ekspansji już są widoczne – kolejny rok spółka podwaja przychody z eksportu.

Jeśli chodzi o ilość targowych imprez zagranicznych, w których wzięliśmy udział, rok 2019 jest dla nas rekordowy – mówi prezes Cynkometu Mariusz Dąbrowski. – Udział w tych eventach jest bardzo ważny, bo daje nam możliwość zaprezentowania najnowszej oferty maszyn i naszej myśli technologicznej na rynkach, na których osiągamy najlepsze wyniki sprzedażowe.

Tylko w ostatnich dwóch miesiącach Cynkomet odwiedził siedem europejskich imprez targowych: Paroda ka pasesi – na Litwie, Agrarschau Allgäu oraz Agra Lepzig w Niemczech, Alföldi állattenyésztési és mezőgazda napok 2019 na Węgrzech, Novosadski Sajam w Serbii, NVHZ Brno w Czechach oraz AgriPlanta Fundalea w Rumunii.

Wcześniej, w pierwszych miesiącach tego roku, spółka uczestniczyła też w wystawach w Nitrze na Słowacji oraz w Budapeszcie na Węgrzech.

W każdym z tych krajów staraliśmy się zaprezentować maszyny, które – naszym zdaniem – są najbardziej odpowiednie na dany rynek i mogą wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów – tłumaczy Łukasz Chełmiński, dyrektor ds. eksportu maszyn rolniczych Cynkometu. – Przebojem targowym stały się już nasze najnowsze platformy do bel: T-608/2 oraz T-608/3 o ładownościach odpowiednio 10 oraz 14 ton, które niezmiennie budzą ogromne zainteresowanie klientów w różnych krajach.

Cynkomet zaprezentował również przyczepy jednoosiowe T-117 o ładowności 3,5 tony, 14-tonowe przyczepy dwuosiowe T-149/1, rozrzutniki z serii N-233 o nośności 3,5 oraz 4,5 tony czy przyczepę Kurier 6 i ośmiotonowy rozrzutnik N-221/3-4. Zwiedzający mieli również okazję zobaczyć najnowszą wersję mini rozrzutnika DZIK N-200.

Podczas targów niejednokrotnie przekonaliśmy się jak pozytywnie i z jak dużym zainteresowaniem odbierane są nasze produkty i sama marka. Technologia ocynku ogniowego, zastosowana w tak dużym stopniu w naszych konstrukcjach, stała się już znakiem rozpoznawczym Cynkometu w całej Europie i poza nią. To także bardzo istotny atut w rozmowach sprzedażowych z odbiorcami końcowymi – dodaje Łukasz Chełmiński.

Cynkomet kontynuuje ekspansję targową na zagranicznych rynkach m.in. w związku z dynamicznie rosnącym eskportem swoich maszyn – w ubiegłym roku producent podwoił przychody ze sprzedaży za granicą.

W tym roku – mimo że jest dopiero półmetek – ponownie notujemy wzrost eksportu rzędu 100 proc. rok do roku – podaje Mariusz Dąbrowski. – Dlatego udział w targach branżowych to inwestycja nie do przecenienie – jest najefektywniejszą forma docierania do nowych klientów, budowy wizerunku i marki firmy oraz obsługi naszych partnerów handlowych.

Istotnym elementem strategii marketingowej producenta maszyn rolniczych są także targi krajowe – spółka jeszcze w tym roku zamierza wziąć udział m.in. w Agro Show w Bednarach, w Opol Agrze w Kamieniu Śląskim i w kilku wystawach lokalnych.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze