Polacy uwielbiają kawę. Jakie preferencje mają Podlasianie?

Wyniki badania Maison&Partners potwierdzają zamiłowanie Polaków do kawy i pokazują nasze kawowe preferencje oraz jak różnią się one w poszczególnych regionach kraju.

Lavazza zainaugurowała nowy rozdział swojej obecności na polskim rynku, rozpoczynając w Polsce swoją globalną kampanię „More than Italian”, podkreślającą wszechstronność swojej kawy w zaspokajaniu zróżnicowanych gustów i potrzeb konsumentów, we wszystkich jej formach. To także odpowiedź na zmieniające się kawowe preferencje polskich kawoszy, którzy – jak wynika z przeprowadzonego przez Maison&Partners badania – coraz bardziej otwierają się na nowe sposoby przygotowania kawy.

Lavazza uważana jest za synonim włoskiej kawy od z górą 120 lat. Nieprzerwanie przyczynia się do rozpowszechniania kultury picia kawy na całym świecie od chwili założenia firmy w 1895 roku. Jako niekwestionowany kawowy ekspert i producent najwyższej jakości kawy, od lat ceniona jest także przez polskich konsumentów.

Rosnące zamiłowanie do kawy i zmieniające się kawowe nawyki znajdują odzwierciedlenie w wynikach badania Maison&Partners, przeprowadzonego wśród polskich konsumentów kawy, zgodnie z którymi 83 proc. ankietowanych deklaruje, że pije kawę codziennie, a 52 proc. nawet kilka razy w ciągu dnia. Respondenci najbardziej preferują kawę mieloną (75 proc.), pijąc ją najczęściej czarną (55 proc.) lub z mlekiem (56 proc.).Inne ulubione rodzaje kawy to: cappuccino (38 proc.) i espresso (32 proc.).

Co ciekawe, wyniki te różnią się w poszczególnych regionach Polski. Z badania wynika, że najwięcej zwolenników kawy bez mleka (kawa czarna i espresso) znajduje się w północnej (45 proc. wskazań) i centralnej (43 proc.) części kraju. Z kolei wielbiciele kaw mlecznych (kawa z mlekiem, cappuccino, caffe latte) przeważają w zachodniej części kraju (53 proc.). Kawy te są bardziej popularne także na południu (48 proc. wskazań dla wszystkich kaw mlecznych) oraz na wschodzie (44 proc.).

Chociaż 72 proc. respondentów przyznaje, że nadal zaparza kawę zalewając ją po prostu wrzątkiem, liczebność tej grupy znacząco spadła w porównaniu z wynikami poprzedniego badania przeprowadzonego w roku 2016 (87 proc.). Polscy kawosze deklarują również, że są otwarci na próbowanie nowych sposobów przygotowywania kawy (57 proc.), co potwierdzają inne wyniki, np. wzrost liczby użytkowników kawiarek Moka (z 8 proc. w roku 2016 do 16 proc. obecnie).

Bez względu na różnice w kawowych preferencjach, zwyczajach i codziennych rytuałach, ogromna większość polskich miłośników kawy przyznaje, że jej jakość ma dla nich duże znaczenie (92 proc.), a 47 proc. uznaje włoskie pochodzenie kawy jako atrybut zapewniający właśnie jej wysoką jakość.

Red. PP, fot. pixabay

Komentarze