Polska Grupa Supermarketów inwestuje w Podlaskiem. Wkrótce otworzy tu kolejne sklepy

PGS, właściciel marki Top Market, to jedna z czołowych polskich sieci handlu spożywczego, posiadająca około 700 sklepów w całej Polsce. Teraz firma zamierza rozbudować sieć swoich placówek na Podlasiu. Grupa chce również otworzyć magazyn regionalny pozwalający na skuteczniejszą obsługę swoich partnerów we wschodniej Polsce. Obecnie prowadzone są rozmowy z przedsiębiorcami z Białegostoku, Suwałk, Łomży i innych podlaskich miejscowości w sprawie otwarcia nowych placówek. Rozważane jest również kilka potencjalnych lokalizacji jednego z regionalnych magazynów grupy.

Co najmniej 10-procentowy przyrost liczby placówek, nacisk na współpracę w regionach i wzmocnienie logistyki – to cel Polskiej Grupy Supermarketów na 2021 rok. Spółka chce otworzyć nowe, regionalne centra logistyczne, pozwalające na jeszcze lepszą obsługę sklepów spoza Polski centralnej oraz poszerzyć sieć swoich sklepów na Podlasiu.

Rynek handlu detalicznego nadal podlega procesowi konsolidacyjnemu, którego dynamika w ostatnich 15-20 latach była wyjątkowo wysoka. Jak wynika z danych Euromonitora (2019), w 2004 roku handel tradycyjny stanowił około 27% struktury sprzedaży stacjonarnej, natomiast w 2018 skurczył się do niecałych 10%. Jak wskazują specjaliści z NBP, proces ten nie doprowadził jak na razie do wzrostu inflacji, dzięki czemu zakupy spożywcze dla polskich konsumentów są wciąż relatywnie tanie.

Zachodzące na rynku procesy sprawiają, że Polska Grupa Supermarketów otrzymuje od lokalnych przedsiębiorców rosnącą liczbę zapytań dotyczących warunków i możliwości współpracy. Niewykluczone, że ich nawiązanie zaowocuje ekspansją grupy w kierunku województw, w których dotychczas PGS nie była obecna.

Obecnie spółka prowadzi rozmowy z kilkunastoma przedsiębiorcami. Dzięki poczynionym na przestrzeni ostatnich miesięcy inwestycjom, bezpośrednio wpływającym na usprawnienie procesu logistycznego, PGS chce poszerzyć swoje wpływy m.in. w północno-wschodniej Polsce, gdzie obecnie znajduje się około 50 placówek Top Market. Poza wzrostem liczby sklepów planowane jest otwarcie regionalnego centrum logistycznego, pozwalającego na sprawniejszą obsługę wschodniego regionu.

Polska Grupa Supermarketów bacznie przygląda się również Wielkopolsce, w której jak do tej pory nie posiadała swojej reprezentacji. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku uruchomione zostaną tam pierwsze placówki pod szyldem Top Market. Dobrze rozbudowana infrastruktura województwa Wielkopolskiego pozwala myśleć również o inwestycji w kolejne centrum logistyczne, pozwalające na obsługę województw zachodnich oraz północy kraju.

Docelowo w 2021 roku PGS chce poszerzyć swoją sieć o co najmniej kilkadziesiąt placówek. Nowe dziesięciolecie to również kolejne zmiany związane z polityką środowiskową. Podobnie jak w latach ubiegłych grupa chce wspierać swoich partnerów we wdrażaniu rozwiązań proekologicznych, jak np. ogniwa fotowoltaiczne. Ponadto wdrożone zostaną nowe procedury pozwalające na ograniczenie użycia plastyku oraz folii w łańcuchu sprzedażowym.

Przedstawiciele PGS zapowiadają, że na przestrzeni najbliższych miesięcy można się spodziewać poszerzenia oferty produktów ekologicznych i rozwoju marki Włącz BIO.

– Dostrzegamy rosnące zainteresowanie tym segmentem rynku. Kilka lat temu sprzedaż produktów ekologicznych oparta była głównie o duże ośrodki miejskie, natomiast obecnie coraz chętniej sięgają po nie klienci z małych miasteczek – twierdzi Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy Polskiej Grupy Supermarketów.

Grupa dostrzega również rozwój trendu diet pudełkowych. W 2020 roku wartość rynku cateringu dietetycznego przekroczyła miliard złotych i wszystko wskazuje na to, że wysoka dynamika wzrostowa będzie się utrzymywać w najbliższych latach – pomimo pandemii oraz zmiany modelu pracy część z firm oferujących swoje usługi podwoiła swoje przychody.

PGS prowadzi rozmowy z kilkoma największymi przedstawicielami branży cateringu dietetycznego nad możliwościami współpracy i wdrożeniem nowego modelu dystrybucyjnego, pozwalającego na dostępność smacznych, zdrowych i przede wszystkim świeżych posiłków w sklepach Top Market.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze