Czy za pomocą Facebook Ads jesteśmy w stanie wypromować biznes lokalny?

reklama na Facebooku
Kampanie Facebook Ads w Białymstoku

Fenomen Facebooka jest zastanawiający i godny podziwu! To największy serwis społecznościowy na świecie. Obecnie ponad 750 milionów osób jest zapisanych do Facebooka, a dwa miliardy miesięcznie aktywnie w nim uczestniczy. W samej Polsce jest to już ponad 16 milionów osób. Jeszcze chwila a okaże się, że pół Polski ma konto na Facebooku. Poza rozrywką Facebook odgrywa znaczącą rolę biznesową. Poprzez wymianę różnych treści oraz kontaktów pomiędzy znajomymi umożliwia promocje najróżniejszych produktów i usług. Facebook znakomicie sprawdza się przy promocji wielkich firm, ale równie dobrze potrafi wypromować biznes lokalny.

Facebook Ads — słuszna droga, by zaistnieć w biznesie

Niezależnie od tego, czy sprzedajemy usługi, czy produkty, chcemy zareklamować swoją stronę internetową albo sklep — Facebook znakomicie się do tego nadaje.

Do głównych atutów reklamy Facebook Ads należą:

  • możliwość wyświetlania naszej reklamy na Fun Pages i na profilach szeregowych użytkowników FB,
  • możliwość zoptymalizowania reklamy na Facebooku pod kątem odbiorcy (wiek, wykształcenie, lokalizacja),
  • dowolność sposobu rozliczenia — albo za kliknięcie, albo za wyświetlenie,
  • wypromowanie dowolnej treści zgodnej z regulaminem Facebooka.

Google – globalnie, Facebook – lokalnie

Gdy prowadzisz biznes lokalny, pozyskanie klienta za pomocą reklamy na Facebooku przynosi dużo większe korzyści, niż za pomocą pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Google mają zasięg globalny, natomiast tobie zależy przede wszystkim na tym, aby do twojego sklepu, siłowni czy warsztatu samochodowego przyszli klienci z najbliższej okolicy. Dotrzeć do nich najłatwiej jest właśnie za pomocą Facebook Ads.

Konkretna lokalizacja ustawiona w kampanii to ogromny plus FB. Tak naprawdę, to ty decydujesz, czy ograniczysz swoje działania tylko do miasta, w którym masz siedzibę czy może do województwa, czy kraju.

Następną wielką zaletą jest opcja kierowania reklam do niestandardowych grup odbiorców. Na Facebooku możesz na przykład kierować reklamy do swoich poprzednich klientów, o ile masz dostęp do ich numeru telefonu lub maila. Wtedy z nową ofertą trafiasz do klienta bezpośrednio.

Wabik jest dobry na wszystko

Najskuteczniejszym sposobem na pozyskanie nowych klientów na rynku regionalnym za pomocą reklam na Facebooku jest zaoferowanie im czegoś wartościowego za darmo. Tak — to nie jest błąd! Ludzie przeglądający strony na Facebooku nie są najczęściej w danej chwili klientami — są członkami społeczności i dopiero, gdy zauważą twoją reklamę z atrakcyjnym bonusem czy gratisem, mogą się nią zainteresować i stać się tym samym twoim nowym klientem. Zapamiętaj! Bardzo rzadko na Facebooku poszukuje się konkretnego produktu. Tego typu wyszukiwania pozostawiamy AdWords w Googlach. Facebook pozwala reklamować nasz biznes czy naszą usługę niejako „przy okazji” obecności w sieci, przy okazji bycia członkiem fejsbukowej społeczności.

Gogler wie, co jest dla ciebie dobre

Może nie wiemy wszystkiego o lotach w kosmos czy nurkowaniu w jaskiniach. Znamy się natomiast na kampanii Facebook Ads. Ba! Umiemy skutecznie zwiększyć zainteresowanie twoją firmą na rynku lokalnym. A jeżeli jesteś z Białegostoku — zapraszamy! Zadzwoń i umów się z nami na spotkanie. Porozmawiamy o Twoim biznesie i zastanowimy się wspólnie, co możemy zrobić, aby przynosił zadowalające dochody.

Artykuł partnerski

Komentarze