Pozycjonowanie stron internetowych – kiedy jest kluczowe, a kiedy przydatne?

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w internecie. Jest stosunkowo tanie, a przy tym efektywne. Dla jakich branż jest warunkiem pozyskania klientów i osiągnięcia sukcesu, a dla jakich tylko elementem reklamy? – Postaramy się dziś opowiedzieć.

Wypromować lokalny biznes

Pozycjonowanie strony, czyli wybicie jej na jak najwyższe miejsce wyników wyszukiwania na dane frazy jest szczególnie opłacalne dla małych, lokalnych biznesów. Obecnie, wszyscy szukają informacji o potrzebnych im usługach i produktach w internecie – dla zawężenia wyników, zazwyczaj od razu podają interesująca ich lokalizację. To ogromna szansa dla małych firm, które działają w określonym miejscu, jak szewc lub hydraulik. Tego rodzaju profesje, ze względu na specyfikę pracy zawężają swoje miejsce pracy do danej dzielnicy lub miasta. Pozycjonowanie takiego biznesu na frazy lokalne (np. “szewc Poznań”), czyli z zastosowaniem geolokalizacji daje użytkownikom sieci jasną i natychmiastową odpowiedź, gdzie znajdą potrzebne im usługi. Działa to jak danie klientowi potrzebnej mu odpowiedzi, nie zaś jak reklama, przez co jest bardziej od tradycyjnej reklamy efektywne. Usługi działające na osiedlach mieszkaniowych, w konkretnych lokalizacjach lub z dojazdem do klienta powinny zainteresować się kwestią pozycjonowania – tendencje użytkowników do szukania usług i sklepów po lokalizacjach dają im niepowtarzalną okazję do pozyskania wielu kontaktów i klientów.

Co z handlem w sieci?

Obecnie już ogromna i stale rosnąca część handlu odbywa się za pomocą internetu. Sklepy prowadzące sprzedaż sieciową rządzą się swoimi prawami; nie dotyczy ich w żaden sposób kwestia lokalizacji, ani dojazdu. Dla nich istotna jest widoczność produktu – użytkownicy powiem najczęściej wyszukują konkretnych przedmiotów lub sprzętów, rzadziej samego sklepu. Aby sklep internetowy przynosił zyski, również powinien postawić na pozycjonowanie, ponieważ użytkownicy nie zapuszczają się na drugą i dalsze strony wyników wyszukiwania, jakby odruchowo uznawali, że wyniki z czołówki są tymi, najlepszymi. Nie będą szukać jednego sklepu wśród, wielu, gdy tak naprawdę obchodzi ich produkt – dlatego, warto postawić na dobre opisy produktów, zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych oraz dobrą nawigację całego serwisu pod kątem UX (user experience – wrażeń użytkownika), aby droga od znalezienia produktu do zakupu była prosta i bezproblemowa.

Marki i portale

 Internet to też miejsce wielu portali, które nie zajmują się bezpośrednią sprzedażą – są informacyjne, reklamują konkretną markę, udostępniają bazy danych lub wiedzy. Dla nich, pozycjonowanie nie jest często kluczowym elementem pozyskania klienta, (bo ten rzadko szuka konkretnej informacji, którą można sprzedać), lecz istotną częścią budowania świadomości marki w umysłach użytkowników. Jeśli portal pragnie wygenerować ruch, a zatem zyskać popularność, powinien wziąć pod uwagę pozycjonowanie stron, bo nie stanie się widoczny przez sam fakt istnienia. W promocji takich witryn istotny jest Content Marketing, czyli wysokiej jakości treści zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych – daje to możliwość zaproszenia użytkowników zainteresowanych konkretną tematyką, jaką zajmuje się portal.

Reasumując, jeśli przedsiębiorca chce postawić na efektywną reklamę w sieci, powinien wybrać pozycjonowanie, które łączy w sobie wiele elementów promocji, od wsparcia sprzedaży po budowę wizerunku całej marki.

Informacji na potrzeby artykułu udzieliła Agencja SEO High Interactivity – http://www.high-interactivity.pl/ .

Komentarze