Przedsiębiorcy na Podlasiu inwestują w wózki transportowe i magazynowe

Podlasie to sektor w którym firmy produkcyjne i fabryki z roku na rok radzą sobie coraz lepiej. Efektem tego jest wzmożone zainteresowanie wózkami transportowymi i magazynowymi, które usprawniają możliwości logistyczne. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy zaprezentować Państwu rodzaje najpopularniejszych wózków transportowych.

Wózki transportowe i magazynowe

Na rynku istnieje wiele modeli wózków magazynowych, przeznaczonych do transportu towarów z jednego miejsca na drugie np. przy liniach produkcyjnych lub rozległych magazynach. Przedstawiamy najpopularniejsze i najczęściej wybierane przez firmy z Podlasie rozwiązania.

Wózki platformowe

Modułowe modele wózków towarowych, z możliwością modyfikowania ich konfiguracji. Wyposażone w składany lub stały pałąk, a także wydajne koła z gumy termoplastycznej, odporne na uszkodzenia mechaniczne. Przy wyborze składanego pałąka, mamy możliwość sztaplowania wózków na czas gdy będą nieużywane. Wózki platformowe oferują udźwig do 1200 kg i są używane zdecydowanie w większości zakładów produkcyjnych i fabryk.

Wózki półkowe

Transportowanie towarów w kartonach, woreczkach, specjalnych opakowaniach, odpowiednio zabezpieczonym wózkiem transportowym to podstawa. Tutaj z pomocą przychodzą wózki półkowe, które idealnie nadają się do magazynów, hurtowni, supermarketów. Występują w konfiguracji 2, 3, 4 lub 5 półek rozmieszczonych w wybranych przez klienta odległościach. Modele z większą ilością półek są przeważnie produkowane na specjalne zamówienie. Koła bezawaryjne, półki wykonane z płyty drewnopodobnej MDF, rama z rurek stalowych i siatka zabezpieczająca są cynkowane ogniowo i malowane proszkowo na kolor np. niebieski. Niektóre firmy na Podlasiu, wykorzystują wózki półkowe z ruchomymi (wysuwanymi) półkami, są całe zabudowane lub otwarte ze wszystkich stron.

Wózki dwukołowe

Wózki do transportu przedmiotów jeden na drugim, od małych po duże. Maksymalny udźwig to 250 kilogramów. Przeznaczone dla hurtowni, firm spedycyjnych (kurierów), warsztatów, ślusarni, sklepów, hipermarketów i wszędze tam, gdzie transportuje się towary z jednego miejsca na drugie. Dobrej jakości wózki dwukołowe posiadają koła w jednej z konfiguracji: z gumy termoplastycznej, z pełnej gumy, piankowe.

Wózki dwukołowe ze względu na niewielkie rozmiary, lekką wagę i łatwość samodzielnego transportowania – doczekały się modeli umożliwiających: jazdę po schodach, transportowanie beczek i butli stalowych, a także wiele innych przedmiotów. Składana łopata zapewni większą ilość miejsca gdy wózek jest złożony. Większość modeli wykorzystywanych na Podlasiu to konstrukcje stalowe, cynkowane i malowane proszkowo. Nie można jednak zapominać o rosnącej liczbie sprzedaży wózków aluminiowych expresso, które wygrywają z odpowiednikami stalowymi budową i jakością, lecz są jednak znacznie droższe.

Wózki warsztatowe

Podlasie to rejon gdzie znajduje się duża ilość zakładów produkcyjnych, fabryk, warsztatów, ślusarni, warsztatów samochodowych i inżynieryjnych. Wszystkie te podmioty, wykorzystują wózki warsztatowe do łatwiejszej obsługi procesów produkcyjnych i usługowych. T tak zwane mobilne stanowiska narzędziowe na kółkach, dzięki którym praca staje się przyjemniejsza i wydajniejsza. Dobrej jakości wózki warsztatowe wykonywane są z blachy stalowej i elementów metalowych, z blatem z drewna lub blachy, wyposażone w półki, wanny ociekowe, szafki na narzędzia i odpowiednie zabezpieczenia w formie zamykania. Przedstawiane rozwiązania, wykorzystywane na terenie Podlasia oferują udźwig od 200 do 500 kg i posiadają wydajne, bezawaryjne koła w jednej z konfiguracji: z pełnej gumy, z gumy piankowej, z gumy termoplastycznej.

Podsumowanie

Dobre wózki transportowe i magazynowe posiadają odpowiednie certyfikaty TUV, oraz znak CE. Najlepsze rozwiązania, dostępne na rynku są dostarczane wraz z gwarancją wynoszącą aż 12 lat.

Artykuł został napisany przy współpracy z firmą ECI, która dostarcza wózki transportowe na Podlasie od 1992 roku w przeważających ilościach, w porównaniu do konkurencji ogólnopolskiej.

Artykuł partnerski

Komentarze