Rekordowy rok Bolta w Białymstoku

FOT. MARCIN KLABAN

Bolt podsumował, jak mieszkanki i mieszkańcy Białegostoku korzystali z aplikacji miejskiej mobilności w 2021 roku – pokonane zostały rekordowe trasy, a lokalna społeczność wybrała najpopularniejsze lokalizacje.

Białostoczanie i białostoczanki najczęściej sięgają po super-aplikację Bolt, kiedy wybierają się w dalszą podróż – najwięcej przejazdów kończy się w okolicach dworców kolejowych i autobusowych oraz na lotniskach. Duża część przejazdów kończy się także w sąsiedztwie centrów handlowych, co pozwala wnioskować, że lokalna społeczność ceni sobie wygodne zakupy.

Najpopularniejszymi punktami docelowymi w Białymstoku w 2021 były: dworzec PKP, dworzec PKS oraz Galeria Jurowiecka. W 2021 roku utrzymały się pewne przyzwyczajenia wynikające z sytuacji pandemicznej – lokalna społeczność coraz częściej korzysta z przejazdów taksówkami Bolt w tygodniu – w godzinach szczytu (ok. 8-11 i 14-18), co wskazuje, że wybiera środek komunikacji pozwalający zachować dystans społeczny. Weekendowe przejazdy w godzinach wieczornych stanowią ponad 1/3 wszystkich tras w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Najdłuższy przejazd w Polsce w ostatnim roku to 160 km, czyli niemal cała trasa z Warszawy do Lublina. W Białymstoku rekord pokonanej podczas jednego przejazdu odległości wyniósł 96 km. Natomiast rekordzistka lub rekordzista w kategorii liczby przejazdów zamówił w Rzeszowie 729 kursów Boltem, co oznacza niemal dwa kursy dziennie. Średnio przejazdy mają po 5,1 km i trwają 12 minut.

Średni napiwek przyznany kierowcy lub kierowczyni w 2021 wyniósł około 4 zł. Zarobki kierowców wynoszą ok. 50 zł/h, a rekordziści osiągają 60 zł/h. Nowi kierowcy otrzymują nawet 4 900 zł premii i jak dotychczasowi, mogą dołączyć do programu korzyści Bolt Pro, w którym wyróżniani są wszyscy kierowcy, otrzymując tzw. diamentowe korzyści. Wśród nich znajdują się zniżki na paliwo, tańsze ubezpieczenie, etc.

Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze