Rynki międzynarodowe stoją przed nimi otworem. Polskie produkty cieszą się coraz większym wzięciem

Polskie firmy mleczarskie, prezentujące swoją ofertę na wspólnym stoisku zorganizowanym przez Polską Izbę Mleka (PIM) na największych tegorocznych targach spożywczych – SIAL PARIS 2018, zgodnie oceniły udział w wydarzeniu jako bardzo korzystny z biznesowego i wizerunkowego punktu widzenia. Liczne spotkania B2B oraz B2C potwierdzają konieczność prezentowania swojej oferty na rynkach międzynarodowych. W imprezie wzięły udział trzy podlaskie spółdzielnie – SM Mlekovita, OSM w Piątnicy i SOT Spółdzielnia Obrotu Towarowego w Białymstoku.

– Przedstawiciele działów eksportu, ale również kadra menedżerska polskich przedsiębiorstw z branży mleczarskiej dobrze oceniają przeprowadzone rozmowy biznesowe, jak również zwracają uwagę na zacieśnienie więzi z dotychczasowymi partnerami oraz duże zainteresowanie polskimi produktami mleczarskimi na rynkach, które dotychczas nie były wiodącymi importerami mlecznego asortymentu z naszego kraju – skomentował Jakub Wszeborowski, specjalista ds. współpracy międzynarodowej w PIM.

– Konsekwentnie realizujemy nasze cele promocyjne wyznaczone w oparciu o oczekiwania członków Polskiej Izby Mleka. Wspólne stoisko na prestiżowych imprezach targowych jest doskonałym narzędziem budowania wizerunku, przekazu marketingowego oraz nawiązywania więzi biznesowych. Wciąż poszukujemy najbardziej efektywnych środków przekazu promocyjnego, jednak nie uciekamy od sprawdzonych rozwiązań, a niewątpliwie takim jest wspólna prezentacja polskiego mleczarstwa. Dzięki takiej formie mamy na jednej przestrzeni wielu przedstawicieli polskiego mleczarstwa posiadających zróżnicowany asortyment, co dla potencjalnego partnera biznesowego ułatwia nawiązanie kontaktu z producentem lub hurtownikiem interesującego go produktu, a nie ma potrzeby poszukiwania go na stoiskach naszych konkurentów na rynku międzynarodowym – powiedział Daniel Dojlidko, koordynator projektu, kierownik ds. systemów jakości.

– Poprzez taką formę prezentacji polskiego mleczarstwa pokazujemy potencjał naszych firm mleczarskich – stwierdziła Agnieszka Maliszewska, dyrektor PIM. – Nasze działania, prowadzone od lat, ukierunkowane są na wsparcie eksportu polskiego sektora rolnego. Dzięki środkom finansowym z Funduszu Promocji Mleka, z którego sfinansowane zostało także i to przedsięwzięcie, możemy prowadzić szereg działań synergicznych o maksymalnej efektywności, ukierunkowane na zwiększenie eksportu polskich wyrobów mleczarskich.

Polska Izba Mleka intensywnie pracuje nad rozwojem polskiej branży mleczarskiej zarówno na rynku krajowym, jak również międzynarodowym. Realizowane kampanie zagraniczne, takie jak udział w prestiżowych targach międzynarodowych czy też misjach gospodarczych, często wspierane działaniami marketingowymi w lokalnych tradycyjnych i nowych mediach, umożliwiają zaprezentowanie się polskiej branży mleczarskiej, a w następstwie swobodne konkurowanie z największymi potęgami mleczarskim na świecie, np. na rynkach arabskich czy też w Chinach. Doskonała jakość polskich produktów mleczarskich oraz atrakcyjna cena to międzynarodowa wizytówka naszego mleczarstwa. Jest to także doskonała okazja do promocji Polski w roku 100-lecia odzyskania niepodległości.

Red. PP, fot. PIM

Komentarze