Produkuje popularne marki toreb, nie ma 30 lat. Oto Kacper Konopko z Białegostoku

Kacper Konopko Modeste

Czy możliwe jest stworzenie globalnej modowej marki w Białymstoku? Pozornie to absurdalne pytanie. Jasne, że dobrze jest się skupić na faktach, a nie bujać w obłokach. Skupmy się na faktach.

Solier i Felice – marki Modeste

 

Kacper Konopko
fot. Twitter Modeste

Oto Kacper Konopko (pierwszy od prawej). Ma 29 lat. Prowadzona przez niego firma Modeste zaczynała w 2008 roku od sprzedaży produktów mody męskiej na Allegro. Co tu dużo mówić, sprowadzania tanich produktów z Chin. Po latach firma rozwija się. Powstaje marka toreb dla kobiet Felice, marka toreb męskich Solier, sieć franczyzowa Returns, hurtownia Merlitz.eu oraz sklep z obuwiem szewskapasja.com. Naturalny i oczywisty progres? Właściciel określa taką sytuację mianem „zrównoważonego rozwoju”. Dodajmy, że dziś wspomniane marki produkują na Podlasiu – konkretnie w Białymstoku.

4 lata temu ściągaliśmy pierwsze kolekcje z krajów azjatyckich. Jednak jakość towaru była fatalna. Pod względem biznesowym również było to kiepskie posunięcie, gdyż na produkcję jak i transport trzeba czekać przez wiele tygodni. Następnie przerzuciliśmy się na produkcję w zakładach zewnętrznych w kraju. To również nie rozwiązywało naszych problemów. Jedynym słusznym rozwiązaniem była organizacja własnej produkcji. W dwa tygodnie morderczej pracy sformowany został pierwszy 10-osobowy zespół produkcyjny i wystartowaliśmy – mówi w rozmowie z przedsiebiorczepodlasie.pl Kacper Konopko, właściciel Modeste.

Dziś odbiorcą toreb Modeste są największe hurtownie w kraju i zagranicą. Firma produkuje także dla polskich marek modowych, własnej hurtowni i międzynarodowych klientów instytucjonalnych. W następnym roku ruszy produkcja damskiej linii toreb kolekcji wiosna/lato 2016. Co do Felice, to dopiero przejęliśmy kontrolę nad wzornictwem i nasza w pełni własna kolekcja ruszy na sezon wiosna/lato 2016. Założeniem jest dotarcie do klientek, które chcą mieć modną torebkę w standardzie europejskim, lecz wykonaną w Polsce i w polskiej cenie – opowiada o kolejnej marce Konopko, który – pomimo młodego wieku – już zdobył dla Modeste przyznawane przez Puls Biznesu E-GAZELE BIZNESU.

Opłacalność produkcji w Polsce – opinia Kacpra Konopko

 

Kacper Konopko
fot. Twitter Modeste

Szef firmy zapytany o opłacalność produkcji produktów w Polsce, bez wahania krytykuje polskie realia biznesowe. Przerażające jest opodatkowanie pracy w naszym kraju. Klin podatkowy, czyli różnica między kwotą netto wypłacaną pracownikowi, a łącznym kosztem pracodawcy – podatki, ZUS – wynosi w skali miesiąca od 35% do 40%. Przy działalności produkcyjnej to jest gigantyczna kłoda pod nogi rzucana przez rządzących. Dlatego staramy się konkurować na innych polach, niż cena. – Po chwili dodaje jednak – W okresie studiów miałem – czasem wątpliwą – przyjemność pracować w Londynie, w Szkocji czy też w Warszawie i podjąłem decyzję, że w Białymstoku czuję się jednak najlepiej i jestem u siebie, w domu. Owszem, prawdopodobnie wraz ze wzrostem całości organizacji, będziemy mieć zamiejscowe jednostki organizacyjne. Wszystko wskazuje jednak na to, że główna siedziba naszej firmy pozostanie w Białymstoku.

Kacper Konopko jest obecnie na aplikacji radcowskiej. Na co dzień jest zatrudniony na pół etatu w kancelarii prawniczej – rano pracuje jako prawnik, a po pracy przez siedem dni w tygodniu angażuje się w rozwój Modeste. Firma zatrudnia dziś czterdzieści siedem osób.

Komentarze