W jaki sposób nie wydać za dużo w kampanii AdWords?

Reklama w Internecie
Reklama AdWords

Jak wiadomo zarządzanie kampanią Google AdWords ma na celu przyciągnięcie potencjalnych do twojej strony internetowej a w efekcie zwiększenie sprzedaży usługi lub towaru, jaki proponujesz. Jeżeli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy, możesz niepotrzebnie stracić pieniądze. Google AdWords zlicza opłaty za kliknięcie, tak więc jedynym skutecznym sposobem na ograniczenie wydatków w kampanii jest zmniejszenie liczby niechcianych kliknięć. Jak to uczynić? Oczywiście nie sposób jest podać uniwersalną receptę, ale stosowanie się do kilku punktów pozwoli wam zminimalizować koszty. Doświadczenie Goglera w tej kwestii jest ogromne, o czym niech świadczy fakt, że zaufały nam dziesiątki firm — nie tylko z Białegostoku.

Zwracaj uwagę na słowa kluczowe

Jeżeli twoja strona internetowa wypozycjonowana na określone frazy jest już widoczna w wynikach wyszukiwania Google na pierwszej stronie, to pamiętaj, aby tych samych fraz nie używać przy konfigurowaniu reklamy w Google AdWords. Gdy nieopatrznie to zrobisz, to klienci, zamiast klikać w naturalny link wynikający z twojej pozycji w Googlach, mogą klikać w twoje reklamy w Google AdWords. W ten sposób sam pozbawiasz się pieniędzy.

AdWords to nie książka adresowa dla twoich klientów

Bardzo łatwo stracić pieniądze w Google AdWords w momencie, kiedy twoi klienci używają kampanii do wyszukania na przykład twojego adresu lub numeru telefonu. Dlatego nie zapomnij, aby pełną nazwę swojej firmy, imiona i nazwiska pracowników, adresy, numery telefonów oraz maile ustawić jako tak zwane wykluczające słowa kluczowe, to znaczy takie, przy których użyciu reklamy twojej firmy nie będą się wyświetlały.

Po pierwsze: systematyczność i kontrola

Są tacy, którzy po skonfigurowaniu swojej kampanii w Google AdWords nie przyglądają się jej więcej i pozwalają, aby sprawy toczyły się własnym biegiem. Tymczasem AdWords wymaga dużej staranności, a najwięcej pieniędzy można zmarnować nie na początku, ale w trakcie reklamowania się. Nie zapominaj, aby codziennie pilnować słów kluczowych, zmieniać je w razie potrzeby, przeglądaj statystyki i wartości CTR, czyli przewidywanego współczynnika klikalności. Dbaj o aktualizację wykluczających słów kluczowych Ciągła edycja i opieka nad kampanią pozwoli ograniczyć ci wydatki.

Daruj sobie sieć reklamową

Po skonfigurowaniu kampanii w Google AdWords, dla twoich reklam zostaje automatycznie wybrana opcja „Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową”. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że twoje reklamy wyświetlane będą zarówno na stronie pierwszej wyszukiwarki Google (”sieć wyszukiwania”), jak i na innych stronach z włączonym Google AdSense (”sieć reklamowa”). Korzystniejszą dla ciebie opcją jest zaznaczenie reklamy tylko w sieci wyszukiwania sieci. Rozszerzenie na sieć reklamową pozostawmy firmom z naprawdę dużym budżetem.

Ceń swoją cenę!

Nie obawiaj się podawania ceny swoich usług w kampanii AdWords! Dzięki temu nie wydasz niepotrzebnie pieniędzy na klikaczy szukających produktów bonusowych, tanich usług, konkurencyjnych cen, czy nawet ofert bezpłatnych. Jeżeli zobaczą twoją cenę i klikną, to pozostaje żywić nadzieję, że są naprawdę zainteresowani i że kupią twój produkt lub usługę. Jeśli widząc cenę, nie klikną – korzyścią będzie przynajmniej to, że na tym kliknięciu nie straciłeś.

Artykuł partnerski

Komentarze