Sprzedawcy z giełdy przy Andersa z powodzeniem wchodzą w nowe kanały sprzedaży

Prowadzenie biznesu jest w dzisiejszych czasach sporym wyzwaniem, głównie ze względu na wszechobecną konkurencję, nieuniknioną w niemalże każdej z branż. Aby prowadzić dobrze prosperującą markę, należy zadbać o coraz więcej czynników wpływających na sprzedaż, takich jak m.in. wysoka jakość produktów i usługi, atrakcyjne ceny, szeroki wybór sposobów płatności, otwartość sklepu na specjalne potrzeby, które zadeklaruje odbiorca.

Sklep stacjonarny, którego posiadanie było kiedyś niezbędnym elementem handlu, dziś już nie zawsze wystarczy. Nadal może być on dobrym pomysłem, zwłaszcza gdy zostanie usytuowany w atrakcyjnej lokalizacji, dostępnej szerokiemu gronu odbiorców danego produktu lub usługi, jednak stuprocentowe bazowanie na umiejscowionym w jednym punkcie lokalu zamyka firmę na wielu potencjalnych zainteresowanych.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie także sprzedaży przez internet. Sklepy internetowe święcą triumfy i zwiększają zyski. Swój sukces osiągają na rosnącej liczbie użytkowników, którzy coraz więcej czasu spędzają w internecie.

Na podjęcie takiego kroku zdecydowali się sprzedawcy Eko Centrum przy ulicy Andersa: Paweł Szutko, który otworzył sklep w nowej hali giełdy, jednocześnie prowadząc na zapleczu sklep internetowy, czy pani Beata Olizarowicz, właścielka polskiej firmy odzieżowej, posiadająca sklep stacjonarny na giełdzie przy Andersa, ze swojego lokalu sprzedająca odzież podczas transmisji na żywo (live).

Paweł Szutko jest właścicielem firmy Centrum Modnych Torebek – jego sklep można znaleźć w lokalu numer 312. Zajmuje się on importem galanterii z Włoch, Francji i Chin. Zdecydował się na sprzedaż zarówno stacjonarną, jak i internetową. Giełda jest idealnym miejscem umożliwiającym połączenie tych dwóch modeli biznesowych – dzieje się tak za sprawą nowoczesnych lokali usytuowanych w nowej hali, które posiadają dostęp do światłowodu.

– W obecnym handlu dywersyfikacja kanałów sprzedaży jest konieczna. Musimy łączyć jedno z drugim. Wtedy ma to sens – wyjaśnia właściciel firmy Paweł Szutko.

Przedsiębiorca przekonuje, że wybór tego miejsca na sklep stacjonarny był dobrym wyborem.

– Giełda ma swoich wyrobionych klientów, którzy do nas przychodzą, dlatego na tym korzystamy. Są też duże przestronne boksy z dostępem do internetu szerokopasmowego, wygodne parkingi, dobry dojazd dla kurierów i dostawców – opowiada.

To sprawia, że Eko Centrum jest dobrym miejscem dla sprzedawców, chcących cieszyć się dobrze prosperującym biznesem. Dodatkowym atutem jest fakt, że giełda była otwarta przez cały okres lockdownu, ze względu na to, że jest ona targowiskiem. To sprawiło, że biznesy lokalnych przedsiębiorców kwitły, nawet w czasie pandemii. Ten fakt nie przeszkadzał jednak w podjęciu decyzji o ukierunkowaniu działań przedsiębiorców na prowadzenie nowoczesnego modelu biznesowego.

Tak było w przypadku Beaty Olizarowicz – właścicielki rodzinnej firmy odzieżowej Maxmodalive (lokal numer 322), funkcjonującej na rynku od 1994 roku. Podczas pandemii zdecydowała się na rozszerzenie działalności o sprzedaż internetową. W tym celu posłużyła się mediami społecznościowymi, na których organizowała live, czyli transmisje internetowe odbywające się w czasie rzeczywistym – „na żywo”.

– W związku z pandemią, musieliśmy wyjść na sprzedaż internetową. Zaczęliśmy robić live na Facebooku. Było to dla mnie niezwykle trudne wyzwanie, ponieważ przeżywałam to emocjonalnie – wyznaje przedsiębiorczyni.

Występy na żywo mogą być niełatwym doświadczeniem, zwłaszcza na początku, jednak warto się przełamać. Pani Beata otrzymała wiele wsparcia od swoich klientek i klientów obecnych na transmisjach internetowych, którzy bardzo motywują ją do tego działania.

– Transmisje na żywo prowadzę systematycznie, cztery razy w tygodniu – opowiada właścicielka firmy. – I to jest przyszłość. Myślę również o otwarciu sklepu internetowego. Otwieramy się na świat, ponieważ stanie w miejscu doprowadziłoby naszą firmę do upadku – podsumowuje.

Dzięki temu, że nowa hala numer 3 posiada dostęp do światłowodu, giełda jest przyjaznym miejscem do tego, aby zacząć pokazywać swoje przedsiębiorstwo w przestrzeni internetowej. Dodatkowym atutem Centrum Rolno – Towarowego jest obecność dużego parkingu (który jest udogodnieniem dla firm kurierskich odbierających kilkaset przesyłek dziennie) oraz paczkomatu.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze