Telefon IP do obsługi telefonii internetowej – dlaczego warto go kupić?

Telefonia internetowa od kilku lat cieszy się coraz większą popularnością. Szczególne uznanie zyskała sobie w biznesie, zarówno wśród małych, jak i dużych firm. Jej rozbudowana funkcjonalność, niski koszt użytkowania oraz brak długoterminowej umowy z jednym operatorem sprawiają, że telefonia VoIP skutecznie wypiera tradycyjne rozwiązania telekomunikacyjne. Z rozmów telefonicznych przez Internet możemy korzystać zarówno za pośrednictwem komputera lub ewentualnie kupić w tym celu telefon IP.

Telefonia VoIP – jak możemy z niej korzystać?

Z dobrodziejstw oferowanych przez nowoczesną telefonię VoIP możemy korzystać na kilka sposobów. Najprostszym z nich jest wykonywanie połączeń za pośrednictwem komputera. Wystarczy dokupić do niego słuchawki oraz mikrofon, pobrać ze strony swojego operatora VoIP dedykowaną aplikację oraz zainstalować ją na swoim dysku twardym.

Jedyne, czego potrzebujemy, aby jakość połączeń była na najwyższym poziomie, jest szybkie i stałe łącze internetowe – warunek w dzisiejszych czasach możliwy do spełnienia praktycznie dla każdego. W ten prosty sposób możemy wykonywać połączenia, organizować je w centrali telefonicznej oraz korzystać na komputerze z pełniej funkcjonalności, jaką oferuje nam telefonia VoIP.

Nie dla wszystkich użytkowników korzystanie z telefonii internetowej na komputerze będzie jednak wystarczające i wygodne. Na szczęście nie jest to jedyna możliwość! Firmy oraz bardziej wymagające osoby, które „polubią się” z VoIP, mogą bowiem rozważyć także zakup telefonu internetowego.

Telefon internetowy i jego zalety

Zaletą telefonu internetowego jest przede wszystkim stała dostępność linii. Abyśmy mogli odbierać i wykonywać połączenia telefoniczne za pośrednictwem VoIP nie musimy bowiem za każdym razem uruchamiać komputera, ani pozostawiać go włączonego przez całą dobę „bo a nuż ktoś będzie chciał się do nas dodzwonić”. Telefon IP pełni tutaj bardzo podobną rolę do telefonu stacjonarnego: jest zawsze włączony i gotowy, aby przyjmować połączenia od naszych klientów oraz współpracowników.

Telefon IP posiada także wiele praktycznych funkcji: połączenia oczekujące, zawieszanie rozmów, oddzwanianie na ostatnio wybrany numer, prowadzenie konferencji i wiele innych. Niektóre modele pozwalają także na skonfigurowanie kilku kont VoIP, często także od różnych operatorów, co jest bardzo przydatną funkcją, zwłaszcza w większych firmach. Inne pozwalają z kolei na podłączenie pod siebie linii stacjonarnej, co przyda się w sytuacji, kiedy mamy także umowę z operatorem stacjonarnym.

Jak podłączyć telefon internetowy?

Telefon przeznaczony do użytkowania z telefonią VoIP może być podłączony bezpośrednio do routera lub łączyć się bezprzewodowo z siecią Wi-Fi. Po zakupie i podłączeniu telefonu do sieci wystarczy właściwie go skonfigurować na podstawie danych dostarczonych przez naszego operatora VoIP.

Jeśli nie posiadamy jeszcze operatora VoIP – Dzinga jest szczególnie warta uwagi. Oprócz samej telefonii internetowej operator ten dostarcza bowiem swoim klientom kompleksowe oprogramowanie pod postacią platformy Call Flow Management, które ułatwia zarządzenie komunikacją w firmie oraz pozytywnie wpływa na zwiększenie jej obrotów.

Artykuł partnerski

Komentarze