Kwietniowe spotkanie KM PO WER

Pawel Chorąży Dyr Departamentu EFS

W środę 8 kwietnia 2015 r. w Warszawie po raz kolejny spotkali się uczestnicy Komitetu Monitorującego Program Wiedza Edukacja Rozwój. Spotkanie poprowadził Paweł Chorąży – dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego. Podczas warsztatów omówione zostały roczne plany działania na 2015 r. pod kątem kryteriów wyboru projektów konkursowych i pozakonkursowych. Wśród omówionych planów znalazły się:

Roczny plan działania dla osi III POWER, Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i kraju, tu m.in. tematyka:

  • realizacja projektów dotyczących oprogramowania antyplagatiowego,
  • kształtowanie kompetencji oczekiwanych od studentów jako kandydatów do pracy,
  • staże absolwenckie i praktyki studenckie we współpracy z przedsiębiorcami,
  • wspieranie usług wspomagających studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy,
  • wzorcowe programy studiów doktoranckich,
  • ogólnopolski system praktyk zawodowych w państwowych wyższych szkołach zawodowych dla kierunków studiów o profilu praktycznym.

Roczny plan działania dla osi II POWER w zakresie kompetencji Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, tu m. in.  tematyka:

  • usługi prowadzące do stworzenia planów rozwoju MMSP z wykorzystaniem wsparcia ze strony partnerów społecznych,
  • projekt zakładający rozwój ogólnopolskiego Rejestru Usług Rozwojowych.
  • działania szkoleniowe i doradcze dla MMŚP w zakresie funkcjonowania na rynku zamówień publicznych.
  • kontynuacja badań dot. monitorowania potrzeb przedsiębiorstw i pracowników w kontekście zapotrzebowania na kompetencje.

Roczny plan działania dla osi IV POWER w zakresie Działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa, tu m. in.  tematyka:

1) konkursu odnoszącego się do funkcjonowania sieci współpracy w zakresie:

  • zatrudnienia osób z grup defaworyzowanych na rynku pracy,
  • ekonomii społecznej; godzenia ról rodzinnych i zawodowych,
  • aktywności zawodowej 50+ w MMSP,
  • dostępu do różnych form uczenia się przez całe życie,
  • zwiększenia zdolności do zatrudnienia uczniów.

2) konkursu odnoszącego się do funkcjonowania sieci współpracy w zakresie:

  • modernizacji instytucji rynku pracy;
  • usług w interesie ogólnym,
  • przedsiębiorczości społecznej,
  • procesu uczenia się przez całe życie,
  • dostosowania kształcenia do potrzeb rynku pracy,
  • efektywności administracji publicznej.

Podczas spotkania prezentowano ponadto specyfikę projektów pozakonkursowych koncepcyjnych, jak poruszono też konkursu w ramach Działania 2.19 Usprawnienie procesów inwestycyjno-budowlanych i planowania przestrzennego.

Więcej informacji na stronie: www.power.gov.pl

 

Komentarze