Tworzenie prawidłowych opisów produktów do sklepu internetowego. Jak pisać, aby chętniej kupowano?

Posiadanie sklepu internetowego to najprostsza droga do stworzenia dobrze prosperującego biznesu. Trzeba jednak pamiętać, że sama witryna i ciekawy asortyment to wciąż nie wszystko. Ogromną rolę odgrywają umieszczane na sklepie treści, które mają skutecznie zachęcać potencjalnego klienta do zakupu. Szczególną uwagę należy zwrócić na opisy produktów, które są niezwykle istotne pod względem sprzedażowym i wizerunkowym. Ale jak pisać, by tworzyć interesujące treści, które jednocześnie dobrze się pozycjonują?

Opisy produktów w sklepie online – jak tworzyć interesujące treści?

Opisy produktów na e-sklepie odgrywają ważną rolę, dlatego przed ich stworzeniem koniecznie należy sprawdzić, jakich błędów nie należy powielać i czego wystrzegać się podczas pisania tekstów. Praca copywritera jest tutaj niezbędna, ponieważ treści kopiowane ze stron producentów są często zbyt zwięzłe albo wręcz przeciwnie – ich długość może zniechęcić klienta do zapoznania się z dostępną ofertą. Jest to także niekorzystne wyjście, jeżeli zależy nam na odpowiednim pozycjonowaniu strony i zwiększeniu na niej ruchu.

Optymalizacja opisu produktu pod kątem wyszukiwarek

Wielu właścicieli e-sklepów zapomina, jak ważna jest optymalizacja opisu produktu pod kątem wyszukiwarek. Bez tego nawet najlepszy asortyment może zostać wyparty przez ofertę konkurencji. W pozycjonowaniu ważne jest poznanie potencjalnego klienta i zrozumienie, czego właściwie szuka i w jaki sposób próbuje to znaleźć – a zazwyczaj używa do tego właśnie wyszukiwarki internetowej. Najważniejszą kwestią są słowa kluczowe, których należy używać podczas tworzenia opisów produktów. Nie powinno być ich jednak zbyt wiele – należy racjonalnie podzielić ich liczbę na dostępną w sklepie ofertę.

Sklepy internetowe decydują się także na założenie bloga. To rozwiązanie polecane jest zdecydowanie najczęściej, szczególnie w przypadku, jeżeli chcemy z czasem rozbudowywać opisy oraz potrzebujemy miejsca do publikacji dłuższych recenzji. Pod produktem możemy umieścić link do artykułu na blogu. Linkowanie wewnętrzne to absolutna podstawa – niekoniecznie musimy opierać się na blogowych wpisach, ale możemy także linkować produkty między sobą, np. polecając inny asortyment z danej kategorii.

W każdym przypadku powinniśmy tworzyć unikalne opisy, które będą zawierały najważniejsze informacje. Nie należy powielać tych samych opisów pod kilkoma produktami, ponieważ w ten sposób duplikujemy treść w sklepie internetowym czego algorytmy wyszukiwarek bardzo nie lubią.

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych?

Jeżeli nasze słowa kluczowe pojawiają się w większości opisów produktów na stronie, wtedy możemy mieć problem z tzw. kanibalizacją. Taka sytuacja zdarza się najczęściej w przypadku sklepów, które zajmują się bardzo wąską specjalizacją i nie posiadają w zespole osób oddelegowanych do opieki nad stroną i weryfikacji statystyk. Jest to niekorzystne dla naszego sklepu i jak najszybciej należy dokonać deoptymalizacji witryny. W tworzeniu treści ważna jest nie tylko kreatywność, ale również znajomość podstawowych technik marketingowych oraz podstawowa wiedza z zakresu SEO.

Jak długi powinien być opis produktu w sklepie internetowym?

Wiedząc już, jakich błędów nie należy popełniać – warto skupić się na kilku punktach, które bezwarunkowo powinny zostać spełnione podczas tworzenia treści. Jednym z wyznaczników dobrze napisanego opisu produktu jest optymalna długość tekstu. Najczęściej mówi się o tekstach nie krótszych niż 1500 znaków (wraz ze spacjami). Nie warto także znacząco przekraczać pewnej granicy, ponieważ zbyt długie opisy mogą zniechęcać użytkowników do czytania. Ile dokładnie powinien znaków zawierać opis jest uzależnione od specyfiki produktu oraz od konkurencji. Jeśli konkurencja ma dobre i rozbudowane opisy w swoim sklepie internetowym, powinniśmy postarać się zrobić to lepiej.

Krótki opis powinien natomiast zawierać wszystkie najważniejsze informacje, o które klient najczęściej pyta. Pisanie przystępnym i niezbyt skomplikowanym językiem zdecydowanie pomaga zmieścić się w wyznaczonym limicie znaków.

Artykuł partnera

Komentarze