Właściciel znanej księgarni kupił kolejne sklepy internetowe

Łukasz Kierus, właściciel Taniej Książki i Wydawnictwa Kobiecego kupił domeny trzech sklepów internetowych spółki Ravelo – Ravelo.pl, Lideria.pl oraz aleMaluch.pl. Jak skomentował, to przede wszystkim cenne aktywa w kontekście potencjału zasięgowego oraz wartości samych marek.

Ta transakcja to jeden z elementów realizacji strategii akwizycyjnej, która wspiera wielowymiarowo rozwój naszego biznesu. Biznesu, który osiągnął tempo trzycyfrowego wzrostu rok do roku. W 2019 r. dokonaliśmy zakupu czasopisma „Czwarty Wymiar”, a kolejna inwestycja pozwoli nam rozwijać sprzedaż naszej grupie oraz zwiększać udział w rynku w poszczególnych kategoriach. Obecnie są to książki, gry, zabawki, FMCG – tłumaczy Łukasz Kierus.

Istniejąca od 1998 roku księgarnia internetowa Lideria zawiesiła swoją działalność w marcu tego roku. Miesiąc później zamknięto Ravelo oraz aleMaluch. Decyzja ta była podyktowana reorganizacją struktury sprzedażowej spółki Ravelo i względami ekonomicznymi.

Dla Ravelo ten krok oznacza przede wszystkim zmianę dotychczasowego profilu i koncentrację na sklepach związanych bezpośrednio z Wydawnictwami Grupy PWN (stąd zmiana nazwy spółki na „ePWN”), a także rozwój uslugi One Stop Shop, w ramach której firma prowadzi sklep egmont.pl.

W najbliższym czasie chcemy skupić się na rozwoju naszych najważniejszych sklepów działających w Grupie PWN, to znaczy pwn.pl, pzwl.pl, ibuk.pl oraz egmont.pl. To właśnie one w ostatnim roku osiągnęły najlepsze wyniki sprzedażowe. Alokowanie zasobów w te kluczowe projekty powinno pozwolić nam na jeszcze dynamiczniejszy rozwój – przekonuje Michał Wachnicki, prezes Ravelo. – Wybór kupującego padł na Łukasza Kierusa, głównie ze względu na wielopoziomową współpracę, jaka od lat łączy go z firmą Azymut, która jest właścicielem spółki Ravelo.

Łukasz Kierus na razie nie zdradza szczegółów dotyczących tego, w jakiej odsłonie zakupione księgarnie wrócą z ofertą do klientów.

Mamy pewne plany długoterminowe dotyczące tych domen. Przyjdzie jeszcze czas, żeby o tym mówić. W planie krótkoterminowym wykorzystamy ich siłę do budowy skali sprzedaży w innych naszych sklepach – podsumował.

Red. PP, fot. mat. pras.

Komentarze