Własny sklep internetowy, co należy wiedzieć?

Prowadząc sprzedaż towarów lub usług mamy świadomość, że podtrzymanie wzrastających trendów sprzedażowych zależy w dużej mierze od podążania za potrzebami Klientów. Oznacza to, że powinniśmy skupić się na rozwoju nie tylko asortymentu, ale także dostosowaniu sposobów zakupu do oczekiwań naszych konsumentów. Przed rozszerzeniem sprzedaży o sprzedaż internetową, warto więc zasięgnąć podstawowych i ważnych informacji.

Prowadząc sprzedaż towarów lub usług mamy świadomość, że podtrzymanie wzrastających trendów sprzedażowych zależy w dużej mierze od podążania za potrzebami Klientów. Oznacza to, że powinniśmy skupić się na rozwoju nie tylko asortymentu, ale także dostosowaniu sposobów zakupu do oczekiwań naszych konsumentów. Przed rozszerzeniem sprzedaży o sprzedaż internetową, warto więc zasięgnąć podstawowych i ważnych informacji.

Rosnące oczekiwania Klientów – czyli rosnąca popularność e-commerce

W 2017 roku w Polsce nastąpiło wiele przełomów. Jednym z nich był istotny wzrost liczby zakupów dokonanych przez Internet. Wzrastająca popularność tej metody nie ulega wątpliwości. Tym samy, przedsiębiorcy niekorzystający dotychczas z rozwiązań sprzedaży online powinni jak najszybciej rozważyć wzbogacenie kanałów sprzedaży.

Prowadzone od lat badania i ankiety wykazują, że trendy skierowane są na stały wzrost liczby zakupów internetowych. Czynnikami determinującymi decyzję o zakupie online są głównie ceny. Nie oznacza to bynajmniej, że z czasem sklepy stacjonarne przestaną być potrzebne. Zakupy przez Internet to przede wszystkim wygoda. Tym samym, część konsumentów wciąż preferuje wcześniejsze zapoznanie się z produktem przed jego zakupem. Zakup stacjonarny to również posiadanie towaru „od ręki” bez konieczności oczekiwania na przesyłkę. Nie zmienia to jednak faktu, że często zakupy przez Internet oznaczają spore oszczędności dla kupującego. Obniżone koszty obsługi po stronie przedsiębiorcy dają mu większe możliwości manewrowania cenami samych towarów.

Brief sklepu internetowego

Przed podjęciem decyzji o wyborze platformy pod sklep internetowy warto przygotować możliwie dokładny plan funkcjonowania sklepu. Zwykle firma, której planujemy zlecić realizację projektu prosi o wypełnienie przesłanego briefu, jednak jeszcze przed wysłaniem zapytań ofertowych warto wiedzieć, jaki kształt ma przybrać nasz biznes.

Podstawowymi elementami, jakie powinniśmy określić, są:

Planowana na start i na ok. 2 lata po starcie liczba produktów dostępnych w sklepie

Skala wzrostu liczby asortymentu

Segmenty produktów i ich atrybuty (istnieją bowiem produkty proste bez dodatkowych opcji wyboru, jak też takie, które należą do jednej kategorii, ale mają np. wiele kolorów, rozmiarów itp.).

  • Metody płatności
  • Metody wysyłki
  • Sposoby aktualizacji stanów magazynowych
  • Integracja z systemem księgowym

Wybór platformy e-commerce

Jedną z najbardziej popularnych i lubianych przez przedsiębiorców platform e-commerce jest platforma o nazwie Magento. System ten pozwala na pełną customizację funkcjonalności sklepu, a także personalizację jego wyglądu. Choć Magento nierzadko wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej i aby mieć pewność dobrze stabilnie przygotowanego sklepu internetowego należy zlecić jego budowę profesjonalistom, to możemy liczyć się z większym prawdopodobieństwem szybkiego zwrotu inwestycji. Odpowiednio przygotowany sklep przez zespół specjalizujący się w platformie Magento https://fastwhitecat.com/ oznacza bowiem niemal pełną automatyzację procesów sprzedażowych. Możliwość połączenia platformy z własnym systemem CRM lub wykorzystanie dedykowanych Magento modułów, pozwala nie tylko na prowadzenie sprzedaży, kontrolę stanów magazynowych czy wysyłek, ale pozwala również na utrzymywanie komunikacji z Klientami i pełną obsługę okołosprzedażową.

Choć poza Magento na rynku znajdziemy naprawdę wiele platform e-commerce, a spora liczba z nich może stanowić obietnicę wygodnego i przyjaznego narzędzia, przy Magento możemy mieć pewność, że lata rozwoju tej platformy, dobrze rozwinięte wsparcie techniczne jej twórców, stałe udoskonalanie, a także statystyki wykazujące rosnące zadowolenie jej użytkowników, to stabilny sklep internetowy. Dzięki temu możemy skupić się przede wszystkim na rozwoju biznesu.

Artykuł partnerski

Komentarze